Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Da har vi meldt på resten av de utstillingene vi har planer om å være med på i år...

- Norsk Grand Danois Klubb 4. september (Aimee og Liita)

- Norsk Grand Danois Klubb 11. september (Aimee og Liita)

- NKK Rogaland 12 september (Aimee)

- Indre Østfold Hundeklubb 19. september (Liita)

- Norsk Rottweilerklubb 26. september (Liita)

- NKK Hamar 10. oktober (Aimee)

- Norsk Dalmatinerklubb 31. oktober (Aimee og Liita)

- NKK Lillestrøm, Nordisk vinner 27 november (Aimee)

I tillegg drar vi mest sannsynlig til Stockholm for å stille 18./19. desember...:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder! Og sååå flott hund. Riktig så flink med oppstillingen!

Heldige dere som kan være med på så mange utstilinger! Her er det ikke så mange fler å være med på i år.

Takk, takk og takk...:rolleyes2: Veldig hyggelig med slike kommentarer! :ahappy:

Er utrolig mye utstillinger i nærområde framover... Så det er veldig moro! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren stiller Aimee

IMG_1705.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1698.jpg

Jeg vet ikke om dere har sett det selv, men han holder ørene hennes for langt framover, og det ødelegger litt av inntrykket av hodet hennes.. Og hun har jo et såå pent hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre har akkurat begynt å stille hund, så jeg synes i grunn han er flink...:P

Men joda, de kunne kanskje vært en aning lengre bak på det nederste bildet...

Hodet til Aimee er heller ikke paralelt, så det vil derfor være en fordel å holde ørene hennes slik som på det første bildet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liita ble nr 3 i klassen sin i helgen... med god kritikk...

Og Miss, mor til Aimee og bestemor til Liita, slo til og ble BIS!! :icon_cry:

Kjempe gøy!!

Ble desverre dårlig med bilder siden det var så drlig lys inne i hallen...

Nå gleder vi oss masse til helgen igjen, for da skal vi på NGDK's kveldsutstilling i Stavanger... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bedre seint enn aldri, men her er en oppdatering fra forrige helgs utstilling i Askim...

Liita ble 2BTK, slått av Nanti, men med en fantastisk kritikk!

Meget god type, hode nesten paralelt, korrekt bitt, korrekte ører og plassering, korrekte øyne, meget god hals, god rygg og overlinje, gode vinkler foran og bak, meget god kropp, korrekte bevegelser, paralell fram og bak, meget god pels og farge, meget god mentalitet.

Her er et bilde av oss i ringen:

IMG_2188.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige dyrene! Å jeg bare drømmer meg bort når jeg ser dem.. skal ha GD en dag :lol:

PS. Digger Onepiecene ;)

Tusen takk! ;) Hadde vært gøy med flere GD'er her...:lol:

Hihi... Her digger vi OnePiece alle tre! :lol: Ordentlig kos i høstværet... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder ;) Syntes vi skal fikse oss noen hundebilder på lerret en dag jeg :rolleyes2:

Av alle 4 jentene våre :lol:

Ja, må få tatt noen skikkelige fine bilder av dem alle fire som vi kan ha på veggen...;)

Det hadde vært stas! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
    • Mitt forslag er å døyve smertene med en ny valp eller en voksen omplassering med en gang hun går, så slipper du ha det helt ****** alene. Jeg har prøvd begge deler. Det var mye bedre for meg å ha fokus på ny hund med en gang enn å få tid til å savne. De er jo alltid der i minnene og en savner dem, men en ny som krever oppmerksomheten tar den verste brodden ut av smertene. Personlig kunne jeg aldri hatt en ny som liknet for mye. Det blir awkward for meg. Andre velger samme homogene rase om og om igjen. Jeg synes ihvertfall det er langt bedre å ha ny hund å ta meg av med en gang, enn å være uten i lengre tid.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...