Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Da har vi meldt på resten av de utstillingene vi har planer om å være med på i år...

- Norsk Grand Danois Klubb 4. september (Aimee og Liita)

- Norsk Grand Danois Klubb 11. september (Aimee og Liita)

- NKK Rogaland 12 september (Aimee)

- Indre Østfold Hundeklubb 19. september (Liita)

- Norsk Rottweilerklubb 26. september (Liita)

- NKK Hamar 10. oktober (Aimee)

- Norsk Dalmatinerklubb 31. oktober (Aimee og Liita)

- NKK Lillestrøm, Nordisk vinner 27 november (Aimee)

I tillegg drar vi mest sannsynlig til Stockholm for å stille 18./19. desember...:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder! Og sååå flott hund. Riktig så flink med oppstillingen!

Heldige dere som kan være med på så mange utstilinger! Her er det ikke så mange fler å være med på i år.

Takk, takk og takk...:rolleyes2: Veldig hyggelig med slike kommentarer! :ahappy:

Er utrolig mye utstillinger i nærområde framover... Så det er veldig moro! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren stiller Aimee

IMG_1705.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1698.jpg

Jeg vet ikke om dere har sett det selv, men han holder ørene hennes for langt framover, og det ødelegger litt av inntrykket av hodet hennes.. Og hun har jo et såå pent hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre har akkurat begynt å stille hund, så jeg synes i grunn han er flink...:P

Men joda, de kunne kanskje vært en aning lengre bak på det nederste bildet...

Hodet til Aimee er heller ikke paralelt, så det vil derfor være en fordel å holde ørene hennes slik som på det første bildet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liita ble nr 3 i klassen sin i helgen... med god kritikk...

Og Miss, mor til Aimee og bestemor til Liita, slo til og ble BIS!! :icon_cry:

Kjempe gøy!!

Ble desverre dårlig med bilder siden det var så drlig lys inne i hallen...

Nå gleder vi oss masse til helgen igjen, for da skal vi på NGDK's kveldsutstilling i Stavanger... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bedre seint enn aldri, men her er en oppdatering fra forrige helgs utstilling i Askim...

Liita ble 2BTK, slått av Nanti, men med en fantastisk kritikk!

Meget god type, hode nesten paralelt, korrekt bitt, korrekte ører og plassering, korrekte øyne, meget god hals, god rygg og overlinje, gode vinkler foran og bak, meget god kropp, korrekte bevegelser, paralell fram og bak, meget god pels og farge, meget god mentalitet.

Her er et bilde av oss i ringen:

IMG_2188.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige dyrene! Å jeg bare drømmer meg bort når jeg ser dem.. skal ha GD en dag :lol:

PS. Digger Onepiecene ;)

Tusen takk! ;) Hadde vært gøy med flere GD'er her...:lol:

Hihi... Her digger vi OnePiece alle tre! :lol: Ordentlig kos i høstværet... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder ;) Syntes vi skal fikse oss noen hundebilder på lerret en dag jeg :rolleyes2:

Av alle 4 jentene våre :lol:

Ja, må få tatt noen skikkelige fine bilder av dem alle fire som vi kan ha på veggen...;)

Det hadde vært stas! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...