Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita


TonjeRA

Recommended Posts

Næmen se her ja :icon_cry: Herlige små barn :whistle: Vokser seg fine og flotte :whistle: Vips er de ikke små lenger :) Men herlige er de uansett :wave:

Gleder meg til vi skal til Sverige å stille om 14 dager :wave: Blir toppers :)

Herlige er de nok uansett, ja..;) Ingen tvil om det!! :lol:

Gleder meg til den turen jeg også!! Får håpe 14 dager jobb går fort! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Da har Liita (og Sindre) vært på sin første ringtrening...Gikk strålende om jeg skal si det selv... ;) Samboer'n skal jo også prøve seg i ringen etterhvert, så kommer noen bilder av både han, Aimee og Liita...:)

IMG_0776.jpg

IMG_0762.jpg

IMG_0758.jpg

IMG_0757.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_0682.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut noen badebilder jeg tok av de firbeinte i går... Begge to storkosa seg i vannet, og bada og spratt rundt...GD om viser glede å sitt beste!! :)

Liita speider utover vannet

IMG_6217.jpg

Er dette trygt tro?

IMG_6218.jpg

Hmm...så kaldt og rart!?!?

IMG_5907.jpg

Men så utrolig godt da... :D

IMG_5868.jpg

Herlig å være bajas i strandkanten :)

IMG_1111.jpg

En sliten Liita etter masse lek i vannet og å stranda :)

IMG_1106.jpg

En stolt Liita er fornøyd med å ha taklet dagens badeutfordring :D

IMG_5862.jpg

Aimme koset seg også, men ble ikke så mange bilder av henne siden jeg måtte ha henne i bånd... Men vi kosa oss så absolutt likevel...:)

IMG_1064.jpg

IMG_1023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :) Nydelig liten frøken det der, GD valper må være noe av det søteste :) Har Aimee kommet i stikke-av alderen eller?

:) ja, ikke sant?

Njaa, det var flere familier som drev og bada der og greier, så tror ikke de hadde blitt så fornøyde med en stor hund løpende løst rundt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det blei fine bilder av alle 4 :rolleyes2: De kosa seg når de fikk kjøle seg ned :rolleyes2:

Aimee er bare sosial hun :ahappy:

Får håpe vi får knallvær igjen snart, så vi kan ta flere bilder mens de bader og koser seg...:whistle:

Aimee er kanskje litt småsosial, ja...:poke: føler ikke at innkallinga sitter 100%, så tar ikke sjansen på å ha henne løs på en strand med andre mennesker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Back in business etter en utrolig koselig utstillingshelg i Sverige...

Aimee ble nr 4 i klassen (av 11) med en kritikk jeg er veldig fornøyd med...

Dommer: Katariina Valonen

Kritikk: 8 months mantle without white on tail, good size and type,

nice long head, neck could be longer, good front and rear angulations,

nice topline, good bone, moves well, nice temperament, good condition

Helgen 7.-8. august er vi tilbake i Sverige for å få med oss den mellomsvenske GD spesialen...Gleder meg som en unge til Aimees junior debutt og Liitas debutt i ringen...:thumbsup::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt ei KNALLhelg på mellansvenska GD spesialen på Lövudden...

Liita debuterte i ringen på lørdag nøyaktig 4 mnd gammel og ble BIS4 valp!!

Dommer: Heli Einasto, Estland

Kritikk: 4 months old nice black puppy, nice head, still changing teeth ( :aww: ), lovely neck, good front, moves well for age, but tends to be a bit loose in front and narrow behind, very nice black colour

Aimee ble nr 1 i klassen sin på lørdag, og vi er fornøyde som bare det

Dommer: Heli Einasto, Estland

Kritikk: 9 months old bitch with white neck markings, nice shape of head, showing too mutch of third eyelid, tends to carry ears a bit high, correct neck, good front for age, good topline but a bit short in croup, moves well, but a bit loose in elbow, changing coat, so the black colour has a little brown in it.

Søndag fikk vi også gode resultater...:aww:

Liita ble nr 5 i klassen sin med HP

Dommer: Warren Benoir, USA

Kritikk: I like the front and shoulder, nice front, short pretty head, nice toplinefor a puppy, nice overall balance, good bone.

Aimee ble nr 5 i klassen sin, også hun med HP

Dommer: Warren Benoir, USA

Kritikk: Slight (?) bone, pretty head, nice head points, straight shoulder, nice movement, leach and free (?)

Bilder kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra helgen...:P Har ikke fått sett igjennom mine egne bilder ennå, men er kjekt med kontakter som er gode fotografer...:)

Nordic Giant's Enter The Show aka Liita 4 måneder gammel

DSC_000110269.jpg

DSC_000110274.jpg

DSC_000110275.jpg

Fra oppdrettsklassen. Fra venstre Nordic Giant's Echo Steps aka Rusin, Nordic Giant's Extreme Yum-Yum aka Tyra, Nordic Giant's Enter The Show aka Liita and Nordic Giant's Elegant Gangster aka Nanti

DSC_000110375.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har vi hatt photoshoot sammen med søstersen... Ble masse fine bilder!!!

GD-bilde spam...:lol::):D :D

Først lille Liita-knøttet:

IMG_1862.jpg

IMG_1861.jpg

IMG_1845.jpg

IMG_1846.jpg

Samboeren og knøttet

IMG_1872.jpg

Også Aimee-mor:

IMG_1722.jpg

IMG_1719.jpg

IMG_1711.jpg

IMG_1708.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1705.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1698.jpg

IMG_1675.jpg

IMG_1668.jpg

IMG_1663.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...