Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita

TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

Næmen se her ja :icon_cry: Herlige små barn :whistle: Vokser seg fine og flotte :whistle: Vips er de ikke små lenger :) Men herlige er de uansett :wave:

Gleder meg til vi skal til Sverige å stille om 14 dager :wave: Blir toppers :)

Herlige er de nok uansett, ja..;) Ingen tvil om det!! :lol:

Gleder meg til den turen jeg også!! Får håpe 14 dager jobb går fort! :P

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da har Liita (og Sindre) vært på sin første ringtrening...Gikk strålende om jeg skal si det selv... ;) Samboer'n skal jo også prøve seg i ringen etterhvert, så kommer noen bilder av både han, Aimee og Liita...:)

IMG_0776.jpg

IMG_0762.jpg

IMG_0758.jpg

IMG_0757.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_0682.jpg

Skrevet

Takk! :icon_cry: Ja, det er veldig gøy å følge den lille flokken og se språket og utviklingen til hele hurven...:whistle: Morsom gjeng! :banana:

Skrevet

Tenkte jeg skulle legge ut noen badebilder jeg tok av de firbeinte i går... Begge to storkosa seg i vannet, og bada og spratt rundt...GD om viser glede å sitt beste!! :)

Liita speider utover vannet

IMG_6217.jpg

Er dette trygt tro?

IMG_6218.jpg

Hmm...så kaldt og rart!?!?

IMG_5907.jpg

Men så utrolig godt da... :D

IMG_5868.jpg

Herlig å være bajas i strandkanten :)

IMG_1111.jpg

En sliten Liita etter masse lek i vannet og å stranda :)

IMG_1106.jpg

En stolt Liita er fornøyd med å ha taklet dagens badeutfordring :D

IMG_5862.jpg

Aimme koset seg også, men ble ikke så mange bilder av henne siden jeg måtte ha henne i bånd... Men vi kosa oss så absolutt likevel...:)

IMG_1064.jpg

IMG_1023.jpg

Skrevet

Så herlig :) Nydelig liten frøken det der, GD valper må være noe av det søteste :) Har Aimee kommet i stikke-av alderen eller?

:) ja, ikke sant?

Njaa, det var flere familier som drev og bada der og greier, så tror ikke de hadde blitt så fornøyde med en stor hund løpende løst rundt...:)

Skrevet

Enig i at det blei fine bilder av alle 4 :rolleyes2: De kosa seg når de fikk kjøle seg ned :rolleyes2:

Aimee er bare sosial hun :ahappy:

Får håpe vi får knallvær igjen snart, så vi kan ta flere bilder mens de bader og koser seg...:whistle:

Aimee er kanskje litt småsosial, ja...:poke: føler ikke at innkallinga sitter 100%, så tar ikke sjansen på å ha henne løs på en strand med andre mennesker...:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Back in business etter en utrolig koselig utstillingshelg i Sverige...

Aimee ble nr 4 i klassen (av 11) med en kritikk jeg er veldig fornøyd med...

Dommer: Katariina Valonen

Kritikk: 8 months mantle without white on tail, good size and type,

nice long head, neck could be longer, good front and rear angulations,

nice topline, good bone, moves well, nice temperament, good condition

Helgen 7.-8. august er vi tilbake i Sverige for å få med oss den mellomsvenske GD spesialen...Gleder meg som en unge til Aimees junior debutt og Liitas debutt i ringen...:thumbsup::icon_redface:

Skrevet

Gratulerer med fint resultat og flott kritikk! :icon_redface: Og lykke til med utstillingen i August :thumbsup:

Takk, takk og takk! :banana::innocent: Det blir nok knall! :drool:

• 2 weeks later...
Skrevet

Har hatt ei KNALLhelg på mellansvenska GD spesialen på Lövudden...

Liita debuterte i ringen på lørdag nøyaktig 4 mnd gammel og ble BIS4 valp!!

Dommer: Heli Einasto, Estland

Kritikk: 4 months old nice black puppy, nice head, still changing teeth ( :aww: ), lovely neck, good front, moves well for age, but tends to be a bit loose in front and narrow behind, very nice black colour

Aimee ble nr 1 i klassen sin på lørdag, og vi er fornøyde som bare det

Dommer: Heli Einasto, Estland

Kritikk: 9 months old bitch with white neck markings, nice shape of head, showing too mutch of third eyelid, tends to carry ears a bit high, correct neck, good front for age, good topline but a bit short in croup, moves well, but a bit loose in elbow, changing coat, so the black colour has a little brown in it.

Søndag fikk vi også gode resultater...:aww:

Liita ble nr 5 i klassen sin med HP

Dommer: Warren Benoir, USA

Kritikk: I like the front and shoulder, nice front, short pretty head, nice toplinefor a puppy, nice overall balance, good bone.

Aimee ble nr 5 i klassen sin, også hun med HP

Dommer: Warren Benoir, USA

Kritikk: Slight (?) bone, pretty head, nice head points, straight shoulder, nice movement, leach and free (?)

Bilder kommer!!

Skrevet

Her kommer noen bilder fra helgen...:P Har ikke fått sett igjennom mine egne bilder ennå, men er kjekt med kontakter som er gode fotografer...:)

Nordic Giant's Enter The Show aka Liita 4 måneder gammel

DSC_000110269.jpg

DSC_000110274.jpg

DSC_000110275.jpg

Fra oppdrettsklassen. Fra venstre Nordic Giant's Echo Steps aka Rusin, Nordic Giant's Extreme Yum-Yum aka Tyra, Nordic Giant's Enter The Show aka Liita and Nordic Giant's Elegant Gangster aka Nanti

DSC_000110375.jpg

Skrevet

Gratulere med fine resultater! :)

Tusen takk! :P Var litt av en debutt for lille Liita... :P

Gratulere med fine resultat. Kordan gikk det i oppdretterklassen da?

2. plass med HP...:D

• 2 weeks later...
Skrevet

I dag har vi hatt photoshoot sammen med søstersen... Ble masse fine bilder!!!

GD-bilde spam...:lol::):D :D

Først lille Liita-knøttet:

IMG_1862.jpg

IMG_1861.jpg

IMG_1845.jpg

IMG_1846.jpg

Samboeren og knøttet

IMG_1872.jpg

Også Aimee-mor:

IMG_1722.jpg

IMG_1719.jpg

IMG_1711.jpg

IMG_1708.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1705.jpg

Samboeren stiller Aimee

IMG_1698.jpg

IMG_1675.jpg

IMG_1668.jpg

IMG_1663.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...