Gå til innhold
Hundesonen.no

Aimee og Liita

TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

Fant ut at jeg skulle lage en egen tråd til Aimee... Verdens herligste frøken!

Litt om Aimee

Nordic Giant's Dressed In Chanel

Rase: Grand Danois

Kjønn: Tispe

Født: 8.november 2009

Farge: Svart med hvite tegninger

Bilder:

8 uker

DSC_4451.jpg

IMG_7833.jpg

IMG_7834.jpg

IMG_7915.jpg

IMG_7988.jpg

IMG_8235.jpg

IMG_3054.jpg

4 mnd her

IMG_8307.jpg

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hun debuterte i Tønsberg da hun var nøyaktig 4 mnd...;) Skal på vårt andre valpeshow på Stange nå til helgen...;) Er utrlig spent på resultatet! :wub:

Skrevet

hehe...Sant det...får vel legge ut noen nye bilder her og...;)

Aimee 5 mnd...;)

26299_380854150893_702305893_431022.jpg

Aimee og kullbroren, Capo

26299_380855370893_702305893_431023.jpg

På ringtrening

26876_432041115960_619020960_558923.jpg

26299_380856380893_702305893_431026.jpg

Aimee og Capo sjarmerer

26876_432045025960_619020960_558933.jpg

Skrevet

Hun er kjempesøt! :icon_redface:

Kan jeg spørre hvorfor broren står litt rart med forbeina? :innocent:

hehe menst sansynelig fordi det nederste leddet på en GD omtrent er på størrelse med en voksen sin :whistle: Kroppen er smal, dermed "volla", når hunden bli bredere og større vil beina stå i riktig retning :whistle:

Skrevet

Hihi...GD bebiser er herlige!!!! :icon_redface::innocent::whistle:

Blir nok en GD til på oss etterhvert...Tomt med bare en hund i hus, men Aimee må få bli litt eldre først...:whistle:

Skrevet

Da er Aimee badet og børstet og klar for sitt andre valpeshow... Er 4 GD valper på Stange i morra...den ene er kullbroren hennes, Capo, den andre er halvsøsken av Kita og den tredje er jeg usikker på... Blir spennende å se... Legger nok inn kritikken + bilder når vi har kommet oss vel hjem igjen i morra...:icon_redface:

Erutrolig spent!!!!!

Skrevet

Rent nysgjerrig: er det noe i rasestandarden om "hengeøyne"? Jeg ser det er forskjell på Aimee&Capo i forhold til armagnac sin Kita... Har GD-valper litt "droopy-eyes", eller er det arv?

Skrevet

Hatt en knalldag på Stange i dag! Aimee ble BIM valp, kullbroren Capo ble BIR valp...:icon_redface:

Kritikken til Aimee lød som følger:

Utmerket kjønnspreg, tispe av den lettere typen,

Meget god hals og reisning, kunne ønske mere masse - kraftigere beinstamme,

noe ustabil rygg i bevegelse, utmerkeet pels, velvinklet,

trivelig temperament.

IMG_9164.jpg

IMG_9164-1.jpg

Skrevet

Avstands beundret henne idag,hun er flott :whistle:

Hehe...Takk! Neste gang får du komme bort å hilse på...:whistle: Jeg har skylapper når jeg er på utstilling, så kom gjerne bort og rop hei! :innocent::icon_redface:

Skrevet

Gratulerer med bra resultater :whistle: Nå må vi snart få hilse på :icon_redface:

Tusen takk! :lol: Ja, nå må vi virkelig få ordna en tur/treff snart igjen...:whistle:

Gratulerer med flott resultat i dag :lol:

Takker! :innocent:

Guest janson
Skrevet

Gratulerer så mye med et så flott resultat! :icon_redface: Håper jeg får sett henne live en dag!

Skrevet

Gratulerer så mye med et så flott resultat! :icon_redface: Håper jeg får sett henne live en dag!

Er bare å komme bort å hilse hvis du ser oss! :innocent: Har som sagt skylapper og virker sikkert overlegen, men er egentlig bare fryktelig distre! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...