Gå til innhold
Hundesonen.no

snøen kommer snart..hva kommer med den?


MarieR

liker du og din hund vinteren?  

23 stemmer

  1. 1.

    • ja! vinter er digg!
      12
    • vinteren er grei nok den..
      6
    • næi huff, ekkeldt og kaldt.
      5


Recommended Posts

så, hva gjør du og din hund etter at snøen har lagt seg og er blitt noen cm? :D

Her i huset er det aldri så mye leking som på vinteren! veier der det ikke brøytes gjør at han har vanskeligere for å stikke, så han får også gå mere løs. :P men det beste av alt: ski!! :D Ask trekker på ski så det suser etter, Han synns det er kjempegøy! :P og med hytte på oppdal, og kennel i budal, skal det da bli nok snø og ski på han i vinter! :) gleder meg allerede jeg! om det blir nokk snø her hjemme kan vi gå på ski her også :D

vi har tenkt å møte opp på hundeteff med ski også vi :D (neida ingvild, jeg bare tuller men det hadde vært så sykt bra!)hehe..

ellers blir det vell en del søk. godbitsøk riktignokk. men han vil nok søke opp musene under snøene, leke bulldoser og oppe rett inn i snøfonna og komme ut igjen med tryne dekt med snø, så kommer han til å riste seg så kraftig at kroppsdelene nesten går fra hverandre! :P

kort sagt: jeg og ask ELSKeR vinteren! :D så lenge det blirsnø, og ikke is da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her elsker vi snø! Goshi tar aldeles av, ruller seg, ploger med nesen og oppfører seg som en valp! Vi fikk litt snø i går, og var spent på Chanita, men hun var helt i hundre. Skulle "ta" alle snøfnugga som dalte ned. Så jeg gleder meg til de våkner i dag for da skal vi ut å leke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eso er helt i skyene! Har ikke tid til å gå på do om morgenen, for han må sprette frem og tilbake i snøen, ploge med snuten og klikke helt :)

Kan jo tro det er et vakkert syn når jeg henger etter i et ikke alt for langt bånd da, glatt på bakken så jeg ikke har noe å stille opp med, høhø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom ut med hundene i morges og Aiwa, Tinka og Astrix brydde seg ikkemye mens Småen der i mot tok fullstendig av :) holdt på å klikke for hun synes snø bare er sååååå kempe gøy altså. :D

Synd kameraet lå i bilen ellers så kunne jeg ha filmet henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg å Buster elsker snø :D

Når jeg slapp han ut for litt siden var det kommet endel snø! Buster pleier å trekke meg på å ski og i akebrett osv. Han er så vil etter snø at jeg kan belønne gutten med å kaste en snøball til han :D

Men, snufs, skiene våre ligger på Inderøy, å jeg vet ikke når vi får hentet dem :) . Får nøye meg med å rese rundt i et akebrett da.

Snø= Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte Puma skal få trekke litt på snøen i vinter. akebrett f.eks, bruke litt muskler. Også blir det jo masse søk: gjemme ting under snøen og hive ut godbiter i snøen. Her nede i Lyngdal er det ikke snø, men på gården til kjæresten er det masse, så gjett om vi skal mye dit i vinter!! Jeg elsker snø-vinter, men jeg takler ikke sludd-glatt-is-sørpe vinter. Det er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd snøen enda, Tjorven altså.

Jeg elsker vinteren, noen dager. Andre dager gjør jeg det ikke.

Når det først skal være vinter så kan det godt være vinter og ikke bittelitt snø eller masse slaps... Masse god snø (og da vil jeg ha masse!) til februar- mars også er det nok...

Men tror Tjorven kommer til å like det, liker ikke alle hunder snøen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er kjempeglad i snø. Hun kom jo hit på vinteren også, når det var snø og kaldt ute, så hun ble jo vant til det helt fra starten av. Når det er snø elsker hun å løpe løs, grave, rulle seg rundt, løpe rundt i sirkler, pruste med nesa nedi snøen og selvsagt spise snø. Og godbitsøk i snøen - det liker hund.

Selv er jeg vinterbarn (19 dager igjen til bursdagen min), så jeg er jo dømt til å like snø og vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker snø :)

Men da mener jeg skikkelig snø, ikke bare sånn slapse greier som vi ofte har i Stavanger.

Kali har ikke noe spesielt forhold til den enda siden hun ikke har opplevd den skikkelig, men jeg tror hun kommer til å like det fordi hun prøver å fange alt som daler og flyr som en god snøball he he :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg liker snø, så lenge det er snø ikke is eller sørpe..

Vet ikke med lucas, var ikke så begeistra når det lå snø på plena. men vil ikke kalle det ordentlig snø da, var ca, 2cm.. men å fange snøballer det var gøy :D

Gleder meg til snøen kommer oppi hytta, vi har hytte oppi sandvika, halvtime unna oss. så med engang det kommer skikkelig snø skal vi dit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin digger snø! Han flyr rundt og er bare lykkelig...jeg derimot, skulle ønske jeg satt på en strand i heiteste Australia...hater å fryse,og hater enda mer at det er mørkt når en går på jobb,mørkt når en kommer hjem,og is og glatt overalt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...