Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat NKK Bergen 2010

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Noen resultat å melde?

X'ens pappa ble BIR og X'ens mamma ble 2 BTK og beste veteran, så jeg krysser fingrene for plasseringer i store ringen.

Mona har også ting å berette etter hvert, skal ikke røpe for henne :hmm:

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Klipper og limer, dette er vel den rette tråden.

Luna fikk flat rød. Isj og æsj!

Hadde virkerlig håpet på det certet, men slik er det.

Uansett er det strålende at Luna puna'en er som hun er. Det er ikke alle basenjier man kan hive inn i en fremmed bil med fremmede folk og bikkjer, og så få en ny og fremmed handler til å stille henne i ringen. Luna tok alt med stoisk ro og selvtillit, og fikk "tiltalende vesen" og "godt temp" på kritikken Fineste Luna'en det, tenker jeg! Det er jo tross alt det som er det viktigste!

TUUSEN takk til Soppe-sjåføren og Synnøvehandleren!

Skrevet

Jeg har hatt en helt super dag med bismak! Bismak fordi poengsummen i elite ble dårlig, men helt super fordi Cita var den kule, rampete, gærne hunden jeg bare ser i henne noen ganger på konkurranse. Det fører til at hun tyvstartet på innkallingen fra ruten og avstandskommanderingen, men hun var bare så rå. Holdt motivasjonen oppe hele veien og hele hunden dirret når vi gikk fri ved fot. Fikk skryt av dommer også som sa at dersom det hadde vært helthetsinntrykk i elite så ville Cita fått 10. Så en super dag, det er disse dagene som gjør at jeg fortsatt gidder å stille henne i LP, men allikevel med bismak fordi det ble litt for mye her og der, og disse feilene får jeg aldri provosert frem på trening.

Skrevet

Jeg vil ha flere resultater! :hmm:

Da kan jo jeg melde om flere parkeringsbot resultater :hmm: Litt sånn utpå var det stappfullt på p-plassen så flere var blitt anvist av p-vaktene til å parkere langs veien. Og det syntes nok trafikketaten i Bergen var bra for kassen sin for de hadde skrevet ut mange meter med p-boter på alle biler som var anvist dit gitt...

*mon tro om ikke NKK får en tlfstorm fra sinte utstillere med anvist p-bot*

Skrevet

Jeg har hatt en helt super dag med bismak! Bismak fordi poengsummen i elite ble dårlig, men helt super fordi Cita var den kule, rampete, gærne hunden jeg bare ser i henne noen ganger på konkurranse. Det fører til at hun tyvstartet på innkallingen fra ruten og avstandskommanderingen, men hun var bare så rå. Holdt motivasjonen oppe hele veien og hele hunden dirret når vi gikk fri ved fot. Fikk skryt av dommer også som sa at dersom det hadde vært helthetsinntrykk i elite så ville Cita fått 10. Så en super dag, det er disse dagene som gjør at jeg fortsatt gidder å stille henne i LP, men allikevel med bismak fordi det ble litt for mye her og der, og disse feilene får jeg aldri provosert frem på trening.

Å, men det er virkelig artig når hundene er skikkelig på G og har humør og fart - så får man bare drite i at den farten resulterer i litt slurv :hmm:.

Skrevet

Mamma'n til X'en ble BIS3 veteran, hun, og det synes jeg er meget sterkt gjort av en godt voksen bernerdame i konkurranse med all verdens mindre raser!

Skrevet

Jeg er fornøyd med debuten til Fredrik. Det var 6 stk. i klassen hans og han vant med hp. :hmm: Han trenger å bli litt strammere både fram og bak i bevegelse, så nå skal han begynne å gå i vanntredemølle!

Jeg ble bare sååå glad da jeg så han i går, han var blitt så utrolig nydelig! Jeg har jo ikke sett han på 3 måneder og da var han bare valpen enda, nå har han blitt en kraftplugg på 10 mnd.

Han er som snytt ut av nesa på faren sin, og det er jo ikke akkurat noe negativt! Vi skal ta noen bilder av de sammen i morgen. :hmm:

Ble ikke de beste bildene fra ringen, men her er iallefall ett:

24389_434527215224_723220224_5708520_7172904_n.jpg

Også vakreste Dropse da! Det har vært tre NKK utstillinger så langt i år, og hun har blitt beste tispe med cert og cacib på alle! Så nå ligger hun på første eller andre plass på mestvinnendelista. :hmm: Og hun blir ikke 2 år før i august!

Edit: Endret måned fra april til august!

Skrevet

Fantastiske Cita :hmm:

Mamma'n til X'en ble BIS3 veteran, hun, og det synes jeg er meget sterkt gjort av en godt voksen bernerdame i konkurranse med all verdens mindre raser!

Gratulerer :hmm:

Jeg er fornøyd med debuten til Fredrik. Det var 6 stk. i klassen hans og han vant med hp. :hmm: Han trenger å bli litt strammere både fram og bak i bevegelse, så nå skal han begynne å gå i vanntredemølle!

Jeg ble bare sååå glad da jeg så han i går, han var blitt så utrolig nydelig! Jeg har jo ikke sett han på 3 måneder og da var han bare valpen enda, nå har han blitt en kraftplugg på 10 mnd.

Han er som snytt ut av nesa på faren sin, og det er jo ikke akkurat noe negativt! Vi skal ta noen bilder av de sammen i morgen. :hmm:

Ble ikke de beste bildene fra ringen, men her er iallefall ett:

24389_434527215224_723220224_5708520_7172904_n.jpg

Også vakreste Dropse da! Det har vært tre NKK utstillinger så langt i år, og hun har blitt beste tispe med cert og cacib på alle! Så nå ligger hun på første eller andre plass på mestvinnendelista. :) Og hun blir ikke 2 år før i april!

Så koselig å lese om Fredrik.

har ikke helt klart for meg hvem Dropse egentlig er sånn i forhold til deg da, men uansett fantastisk :)

Skrevet

Gratulerer til Fredrik og alle de andre som har gjort det bra i Bergen :hmm:

Hvordan gikk det med GD'ene i dag?? Hvem blei Bir (eventuelt BIM?)

Skrevet

Så koselig å lese om Fredrik.

har ikke helt klart for meg hvem Dropse egentlig er sånn i forhold til deg da, men uansett fantastisk :hmm:

Takk. :hmm:

Dropse er Nellyvill's Easy Joy, datter av Nellyvill's Bitter Sweet "Bitte" som er kullsøstra til Bella og mamman til Oliver. :hmm: Altså er Dropse tantebarnet til Bella og halvsøstra til Oliver!

Skrevet

Takk. :hmm:

Dropse er Nellyvill's Easy Joy, datter av Nellyvill's Bitter Sweet "Bitte" som er kullsøstra til Bella og mamman til Oliver. :hmm: Altså er Dropse tantebarnet til Bella og halvsøstra til Oliver!

Takk da skjønner jeg :hmm:

Skrevet

Dropse er jo så nyydelig! :hmm:

Grattis med finfin debut på juniorgutten også, Mona :hmm: Og selvfølgelig alle andre som er fornøyde!

NKK Bergen forblir en nedtur for vår del, 3 året på rad....

Skrevet

Jeg fikk hilse på mange soniser og sonis hunder i dag :) Den første jeg så var lille Lima som lå kjempe rolig i buret sitt på det tranget og stress fulle lokalet jo, UTEN mamma Camilla :) Så jeg ble stående der litt før jeg trasket videre og møtte på Luna. Til tross for litt trassig humør pga løpetid klarte damen sjarmerte meg i senk da Synnøve var på do og jeg passet henne. Hun satt som en dronning på fanget mitt :hmm: (PS: Jeg har fine bilder av henne i ringen!)

Jeg satt lenge og kikket på Mona med Fredrik inni ringen og heiet inni meg selv mens jeg knipset bilder. Jeg tenkte mange ganger å gå bort å si hei, men tiden strakk seg liksom ikke til og det var flere ganger jeg leitet etter deg men ikke så deg :S

Så møtte vi på Benedicte :hmm: Flinkeste Cita og Benedicte i Elite klassen! Resultatet har da ikke noe særlig å si når hun hadde det så gøy som hun hadde det! Og inni den bråkette hallen også! I tillegg var hun kjempe flink også, Benedicte.

Oppdretteren til min mor sin Cocker ble forresten BIR :hmm: Ellers har jeg ikke mer resultater å komme med før i morgen. Dette ble mer "hør på alle jeg har møtt i dag da" snakk :lol:

GD ble ikke plassert. Jeg fikk ikke tatt bilde av GD i ringen, men tok bilde av den som ble BIR i gruppen :hmm:

Skrevet

Kom akkurat tilbake fra Bergen (bor i Oslo). Vi fikk 3BHK, plassen bak CERT'et. Men greit nok i første NKK stevne hvor jeg handlet vår 1 år gamle krapyl! Gikk veldig bra i jkk men han bestemte seg for å være vrien når vi kom til bhk. Men men morsomt var det... nå er jeg sliten å trøtt etter bilturen hjem!

EDIT: Kan jo også nevne at vi parkerte langs veien nedenfor vi også uten å få parkeringsbot. Men vi parkerte lovlig da og ikke på fortauet som mange gjorde :hmm:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...