Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat NKK Bergen 2010

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Noen resultat å melde?

X'ens pappa ble BIR og X'ens mamma ble 2 BTK og beste veteran, så jeg krysser fingrene for plasseringer i store ringen.

Mona har også ting å berette etter hvert, skal ikke røpe for henne :hmm:

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Klipper og limer, dette er vel den rette tråden.

Luna fikk flat rød. Isj og æsj!

Hadde virkerlig håpet på det certet, men slik er det.

Uansett er det strålende at Luna puna'en er som hun er. Det er ikke alle basenjier man kan hive inn i en fremmed bil med fremmede folk og bikkjer, og så få en ny og fremmed handler til å stille henne i ringen. Luna tok alt med stoisk ro og selvtillit, og fikk "tiltalende vesen" og "godt temp" på kritikken Fineste Luna'en det, tenker jeg! Det er jo tross alt det som er det viktigste!

TUUSEN takk til Soppe-sjåføren og Synnøvehandleren!

Skrevet

Jeg har hatt en helt super dag med bismak! Bismak fordi poengsummen i elite ble dårlig, men helt super fordi Cita var den kule, rampete, gærne hunden jeg bare ser i henne noen ganger på konkurranse. Det fører til at hun tyvstartet på innkallingen fra ruten og avstandskommanderingen, men hun var bare så rå. Holdt motivasjonen oppe hele veien og hele hunden dirret når vi gikk fri ved fot. Fikk skryt av dommer også som sa at dersom det hadde vært helthetsinntrykk i elite så ville Cita fått 10. Så en super dag, det er disse dagene som gjør at jeg fortsatt gidder å stille henne i LP, men allikevel med bismak fordi det ble litt for mye her og der, og disse feilene får jeg aldri provosert frem på trening.

Skrevet

Jeg vil ha flere resultater! :hmm:

Da kan jo jeg melde om flere parkeringsbot resultater :hmm: Litt sånn utpå var det stappfullt på p-plassen så flere var blitt anvist av p-vaktene til å parkere langs veien. Og det syntes nok trafikketaten i Bergen var bra for kassen sin for de hadde skrevet ut mange meter med p-boter på alle biler som var anvist dit gitt...

*mon tro om ikke NKK får en tlfstorm fra sinte utstillere med anvist p-bot*

Skrevet

Jeg har hatt en helt super dag med bismak! Bismak fordi poengsummen i elite ble dårlig, men helt super fordi Cita var den kule, rampete, gærne hunden jeg bare ser i henne noen ganger på konkurranse. Det fører til at hun tyvstartet på innkallingen fra ruten og avstandskommanderingen, men hun var bare så rå. Holdt motivasjonen oppe hele veien og hele hunden dirret når vi gikk fri ved fot. Fikk skryt av dommer også som sa at dersom det hadde vært helthetsinntrykk i elite så ville Cita fått 10. Så en super dag, det er disse dagene som gjør at jeg fortsatt gidder å stille henne i LP, men allikevel med bismak fordi det ble litt for mye her og der, og disse feilene får jeg aldri provosert frem på trening.

Å, men det er virkelig artig når hundene er skikkelig på G og har humør og fart - så får man bare drite i at den farten resulterer i litt slurv :hmm:.

Skrevet

Mamma'n til X'en ble BIS3 veteran, hun, og det synes jeg er meget sterkt gjort av en godt voksen bernerdame i konkurranse med all verdens mindre raser!

Skrevet

Jeg er fornøyd med debuten til Fredrik. Det var 6 stk. i klassen hans og han vant med hp. :hmm: Han trenger å bli litt strammere både fram og bak i bevegelse, så nå skal han begynne å gå i vanntredemølle!

Jeg ble bare sååå glad da jeg så han i går, han var blitt så utrolig nydelig! Jeg har jo ikke sett han på 3 måneder og da var han bare valpen enda, nå har han blitt en kraftplugg på 10 mnd.

Han er som snytt ut av nesa på faren sin, og det er jo ikke akkurat noe negativt! Vi skal ta noen bilder av de sammen i morgen. :hmm:

Ble ikke de beste bildene fra ringen, men her er iallefall ett:

24389_434527215224_723220224_5708520_7172904_n.jpg

Også vakreste Dropse da! Det har vært tre NKK utstillinger så langt i år, og hun har blitt beste tispe med cert og cacib på alle! Så nå ligger hun på første eller andre plass på mestvinnendelista. :hmm: Og hun blir ikke 2 år før i august!

Edit: Endret måned fra april til august!

Skrevet

Fantastiske Cita :hmm:

Mamma'n til X'en ble BIS3 veteran, hun, og det synes jeg er meget sterkt gjort av en godt voksen bernerdame i konkurranse med all verdens mindre raser!

Gratulerer :hmm:

Jeg er fornøyd med debuten til Fredrik. Det var 6 stk. i klassen hans og han vant med hp. :hmm: Han trenger å bli litt strammere både fram og bak i bevegelse, så nå skal han begynne å gå i vanntredemølle!

Jeg ble bare sååå glad da jeg så han i går, han var blitt så utrolig nydelig! Jeg har jo ikke sett han på 3 måneder og da var han bare valpen enda, nå har han blitt en kraftplugg på 10 mnd.

Han er som snytt ut av nesa på faren sin, og det er jo ikke akkurat noe negativt! Vi skal ta noen bilder av de sammen i morgen. :hmm:

Ble ikke de beste bildene fra ringen, men her er iallefall ett:

24389_434527215224_723220224_5708520_7172904_n.jpg

Også vakreste Dropse da! Det har vært tre NKK utstillinger så langt i år, og hun har blitt beste tispe med cert og cacib på alle! Så nå ligger hun på første eller andre plass på mestvinnendelista. :) Og hun blir ikke 2 år før i april!

Så koselig å lese om Fredrik.

har ikke helt klart for meg hvem Dropse egentlig er sånn i forhold til deg da, men uansett fantastisk :)

Skrevet

Gratulerer til Fredrik og alle de andre som har gjort det bra i Bergen :hmm:

Hvordan gikk det med GD'ene i dag?? Hvem blei Bir (eventuelt BIM?)

Skrevet

Så koselig å lese om Fredrik.

har ikke helt klart for meg hvem Dropse egentlig er sånn i forhold til deg da, men uansett fantastisk :hmm:

Takk. :hmm:

Dropse er Nellyvill's Easy Joy, datter av Nellyvill's Bitter Sweet "Bitte" som er kullsøstra til Bella og mamman til Oliver. :hmm: Altså er Dropse tantebarnet til Bella og halvsøstra til Oliver!

Skrevet

Takk. :hmm:

Dropse er Nellyvill's Easy Joy, datter av Nellyvill's Bitter Sweet "Bitte" som er kullsøstra til Bella og mamman til Oliver. :hmm: Altså er Dropse tantebarnet til Bella og halvsøstra til Oliver!

Takk da skjønner jeg :hmm:

Skrevet

Dropse er jo så nyydelig! :hmm:

Grattis med finfin debut på juniorgutten også, Mona :hmm: Og selvfølgelig alle andre som er fornøyde!

NKK Bergen forblir en nedtur for vår del, 3 året på rad....

Skrevet

Jeg fikk hilse på mange soniser og sonis hunder i dag :) Den første jeg så var lille Lima som lå kjempe rolig i buret sitt på det tranget og stress fulle lokalet jo, UTEN mamma Camilla :) Så jeg ble stående der litt før jeg trasket videre og møtte på Luna. Til tross for litt trassig humør pga løpetid klarte damen sjarmerte meg i senk da Synnøve var på do og jeg passet henne. Hun satt som en dronning på fanget mitt :hmm: (PS: Jeg har fine bilder av henne i ringen!)

Jeg satt lenge og kikket på Mona med Fredrik inni ringen og heiet inni meg selv mens jeg knipset bilder. Jeg tenkte mange ganger å gå bort å si hei, men tiden strakk seg liksom ikke til og det var flere ganger jeg leitet etter deg men ikke så deg :S

Så møtte vi på Benedicte :hmm: Flinkeste Cita og Benedicte i Elite klassen! Resultatet har da ikke noe særlig å si når hun hadde det så gøy som hun hadde det! Og inni den bråkette hallen også! I tillegg var hun kjempe flink også, Benedicte.

Oppdretteren til min mor sin Cocker ble forresten BIR :hmm: Ellers har jeg ikke mer resultater å komme med før i morgen. Dette ble mer "hør på alle jeg har møtt i dag da" snakk :lol:

GD ble ikke plassert. Jeg fikk ikke tatt bilde av GD i ringen, men tok bilde av den som ble BIR i gruppen :hmm:

Skrevet

Kom akkurat tilbake fra Bergen (bor i Oslo). Vi fikk 3BHK, plassen bak CERT'et. Men greit nok i første NKK stevne hvor jeg handlet vår 1 år gamle krapyl! Gikk veldig bra i jkk men han bestemte seg for å være vrien når vi kom til bhk. Men men morsomt var det... nå er jeg sliten å trøtt etter bilturen hjem!

EDIT: Kan jo også nevne at vi parkerte langs veien nedenfor vi også uten å få parkeringsbot. Men vi parkerte lovlig da og ikke på fortauet som mange gjorde :hmm:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...