Gå til innhold
Hundesonen.no

Gårdsbikkjene må jobbe litt

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Ettersom dyrene er gårdsbikkjer så må de jo jobbe litt for livetsopphold. Desverre har vi ikke noe å gjete på som hadde vært mest naturlig for de, så vi gjør andre ting:

Tømmeret må ut av veien:

SG1L9002.jpg

Blaze sjekker at Talli har gjort en god nok jobb:

SG1L9008.jpg

Ugress må bort:

SG1L9009.jpg

Søppel som kan havne i maskinen og i dyreför må bort (her potesokk som vi mistet i vinter):

SG1L9017.jpg

Traktoren må ha nye dekk:

SG1L9022.jpg

Også var det jordene da. Blaze lurer på hva som skal plantes i år på hvilken jorde. Hva skal pløyes og hva skal plantes? Ikke minst, hvem skal gjøre jobben?

SG1L9034.jpg

Blaze deligerer selvsagt jobben til sin datter og Blaze fortsetter å ha styre/sjefs vervet sitt. TalliTerrorist syns jo duppeditter er kjempe kult og tar med glede jobben med plogen. *smarte dyret, eller? :icon_confused:

SG1L9028.jpg

SG1L9031.jpg

Skrevet

Herlig bildeserie :icon_redface:

Er det mulig å få låne litt arbeidskraft? :D

Blaze sier du kan få låne Talli, hun er billig arbeidskraft.

Men hun selv tar bare på seg sjefsstillinger. :icon_confused:

Skrevet

Blaze sier du kan få låne Talli, hun er billig arbeidskraft.

Men hun selv tar bare på seg sjefsstillinger. :icon_confused:

Låne bort sin egen datter a gitt *riste på hodet* :icon_redface:

Skrevet

Haha, kjempe kule bilder :icon_confused:

Jeg tror sannheten er at Blaze ikke har noen skilz, så for å ikke dumme seg ut så leker hun sjef! Talli is the mastermind behind this!

Skrevet

Takk for kommentarene :icon_confused:

Låne bort sin egen datter a gitt *riste på hodet* :icon_redface:

Billig også!

Ikke noe Polskarbeidskraft, men her får du Australsk fange/pirat/koloni kraft som er eksportert til Norge. Helt fantastisk og billig!

Jeg tror sannheten er at Blaze ikke har noen skilz, så for å ikke dumme seg ut så leker hun sjef! Talli is the mastermind behind this!

Skilz jo! De er rene Pinky and the Brain de to! :D

Du ser likheten?

pinkyAndTheBrain-1.gif

24576_10150163759225072_834435071_11942068_3450940_n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Li5nMsXg1Lk

Skrevet

Å så glad jeg er for at jeg har bestilt en sånn en! Regner med at de kan jobbe i hage også? Luking, gressklipping, ompotting av planter og ikke minst skal vi fjerne en del gress og lage ordentlig blomstereng!

For en fantastisk bildeserie - og så er det sjeldent å se Talli så alvorlig, vet jo at Blaze er en alvorlig dame som tar liv&oppgaver seriøst men Talli pleier jo å se mer .. ehm *lete etter diplomatisk uttrykk* vel.. vill&gærn&klovnete liksom! :icon_confused:

Og sist men ikke minst - så vakre de er :icon_redface:

Skrevet

Talli har tatt det riktig ille opp at hun liksom var så "seriøs". Så hun mente dette bilde ville komme til sin rette:

SG1L9055.jpg

Også ville hun gjerne "oute" sin mor og si at hun har ikke fått de genene fra himmelen liksom! Selv om Blaze liker gi ett annet inntrykk :hmm:

SG1L9088.jpg

Skrevet

Talli har tatt det riktig ille opp at hun liksom var så "seriøs". Så hun mente dette bilde ville komme til sin rette:

Puuuh, betryggende! Lille Talliban i kjent&kjær stil! (Ref feks Talli og den der dubbeditten som bare ikke ville ligge nede eller den fantastiske opplevelsen å se treningsvideo uten lyd og lure fælt på hva kommandoen det ble trent på var - for hun spratt jo opp i et høyt svev før hun landet på alle 4, og så var det kommandoen stå :hmm: )

Også ville hun gjerne "oute" sin mor og si at hun har ikke fått de genene fra himmelen liksom! Selv om Blaze liker gi ett annet inntrykk :hmm:

:hmm:

Men sant som Toril sier, det er et par muskelbunter de 2 små ekornene der..

Skrevet

Fine gårdshundene det! Hvordan er Talli på gjerdeoppsetting? Kan hun leies inn?

Skal høre med Blaze når Talli ikke er opptatt med andre ting. Men hun har jo begynnt på grunnøvelsene da, som er rive ned ting.

(Ønskereprise til TonjeM)

Skrevet

Skal høre med Blaze når Talli ikke er opptatt med andre ting. Men hun har jo begynnt på grunnøvelsene da, som er rive ned ting.

:)

Klarer ikke helt å glemme at dette var det første som møtte meg første gang jeg var innom en viss blogg..

Skrevet

:P Takk! Og så moro å se den igjen! Denne PC-en jeg har nå, har jo lyd så nå fikk jeg t.o.m. med meg at hun er jo kjempetøff&farlig også lille Talli!

Er det noe rart at man ønsker seg kelpie, sier nå jeg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...