Gå til innhold
Hundesonen.no

Gårdsbikkjene må jobbe litt

Guest Jonna

Recommended Posts

Ettersom dyrene er gårdsbikkjer så må de jo jobbe litt for livetsopphold. Desverre har vi ikke noe å gjete på som hadde vært mest naturlig for de, så vi gjør andre ting:

Tømmeret må ut av veien:

SG1L9002.jpg

Blaze sjekker at Talli har gjort en god nok jobb:

SG1L9008.jpg

Ugress må bort:

SG1L9009.jpg

Søppel som kan havne i maskinen og i dyreför må bort (her potesokk som vi mistet i vinter):

SG1L9017.jpg

Traktoren må ha nye dekk:

SG1L9022.jpg

Også var det jordene da. Blaze lurer på hva som skal plantes i år på hvilken jorde. Hva skal pløyes og hva skal plantes? Ikke minst, hvem skal gjøre jobben?

SG1L9034.jpg

Blaze deligerer selvsagt jobben til sin datter og Blaze fortsetter å ha styre/sjefs vervet sitt. TalliTerrorist syns jo duppeditter er kjempe kult og tar med glede jobben med plogen. *smarte dyret, eller? :icon_confused:

SG1L9028.jpg

SG1L9031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bildeserie :icon_redface:

Er det mulig å få låne litt arbeidskraft? :D

Blaze sier du kan få låne Talli, hun er billig arbeidskraft.

Men hun selv tar bare på seg sjefsstillinger. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene :icon_confused:

Låne bort sin egen datter a gitt *riste på hodet* :icon_redface:

Billig også!

Ikke noe Polskarbeidskraft, men her får du Australsk fange/pirat/koloni kraft som er eksportert til Norge. Helt fantastisk og billig!

Jeg tror sannheten er at Blaze ikke har noen skilz, så for å ikke dumme seg ut så leker hun sjef! Talli is the mastermind behind this!

Skilz jo! De er rene Pinky and the Brain de to! :D

Du ser likheten?

pinkyAndTheBrain-1.gif

24576_10150163759225072_834435071_11942068_3450940_n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Li5nMsXg1Lk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så glad jeg er for at jeg har bestilt en sånn en! Regner med at de kan jobbe i hage også? Luking, gressklipping, ompotting av planter og ikke minst skal vi fjerne en del gress og lage ordentlig blomstereng!

For en fantastisk bildeserie - og så er det sjeldent å se Talli så alvorlig, vet jo at Blaze er en alvorlig dame som tar liv&oppgaver seriøst men Talli pleier jo å se mer .. ehm *lete etter diplomatisk uttrykk* vel.. vill&gærn&klovnete liksom! :icon_confused:

Og sist men ikke minst - så vakre de er :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har tatt det riktig ille opp at hun liksom var så "seriøs". Så hun mente dette bilde ville komme til sin rette:

SG1L9055.jpg

Også ville hun gjerne "oute" sin mor og si at hun har ikke fått de genene fra himmelen liksom! Selv om Blaze liker gi ett annet inntrykk :hmm:

SG1L9088.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har tatt det riktig ille opp at hun liksom var så "seriøs". Så hun mente dette bilde ville komme til sin rette:

Puuuh, betryggende! Lille Talliban i kjent&kjær stil! (Ref feks Talli og den der dubbeditten som bare ikke ville ligge nede eller den fantastiske opplevelsen å se treningsvideo uten lyd og lure fælt på hva kommandoen det ble trent på var - for hun spratt jo opp i et høyt svev før hun landet på alle 4, og så var det kommandoen stå :hmm: )

Også ville hun gjerne "oute" sin mor og si at hun har ikke fått de genene fra himmelen liksom! Selv om Blaze liker gi ett annet inntrykk :hmm:

:hmm:

Men sant som Toril sier, det er et par muskelbunter de 2 små ekornene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gårdshundene det! Hvordan er Talli på gjerdeoppsetting? Kan hun leies inn?

Skal høre med Blaze når Talli ikke er opptatt med andre ting. Men hun har jo begynnt på grunnøvelsene da, som er rive ned ting.

(Ønskereprise til TonjeM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med Blaze når Talli ikke er opptatt med andre ting. Men hun har jo begynnt på grunnøvelsene da, som er rive ned ting.

:)

Klarer ikke helt å glemme at dette var det første som møtte meg første gang jeg var innom en viss blogg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Takk! Og så moro å se den igjen! Denne PC-en jeg har nå, har jo lyd så nå fikk jeg t.o.m. med meg at hun er jo kjempetøff&farlig også lille Talli!

Er det noe rart at man ønsker seg kelpie, sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...