Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er gutta?

Flyfilla

Recommended Posts

Det er nok flere av oss enn dere tror.

Men kanskje vi rett og slett ikke har så enorm interesse for damene med hund som eneste interesse..

Den ser jeg...hehe

Veldig mange hundedamer virkelig lyser lang vei at det er hunden som er prioriteringa...

Personlig syns jeg det er greit å se ut som om man skulle eid en veske-chi, selv om man har brukshunder. :ahappy:

Men den går andre veien og.

Hva er det med schæfermenn og disse campingtur fritidsdressene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Det er nok flere av oss enn dere tror.

Men kanskje vi rett og slett ikke har så enorm interesse for damene med hund som eneste interesse..

Hvem skal være hjemme med maten klar når vi kommer hjem fra trening om de og trener hund. :ahappy:

Ja til løpestreng. :ahappy: Men ikke på hunden. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det finnes jo kanskje en løsning for noen av dere jentene..

Dere kan jo legge ut et innlegg med plenty av informasjon om dere selv, en slags kontaktannonse :whistle: haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kanskje utleie hadde vært en idé; hvor mye kunne jeg tatt i ukespris, tror du? :whistle:

Hihi, men dere har glemt en mannegruppe, da! Og det er kanskje den mest sjarmerende, selv om det kanskje ikke ville vært førstevalg for livspartner for de fleste her inne:

Alle steder hvor du finner parker eller andre grøntområder, og en eldrepopulasjon av en viss størrelse finner du ham: bikkjegamlingen! :) Han har typisk drevet med brukshund i flere år, enten i jaktsammenheng, eller han har vært aktivt medlem i stedets brukshundklubb. Han er pensjonert, og har innsett at bikkja han nå har (som sannsynligvis er en fuglehund, eller en schäfer, eller en annen typisk, "god, gammel brukshund" av middels til stor størrelse), er den siste hunden han vil kunne ha på grunn av helsa. Derfor elsker han bikkja si over alt på gjord, selv om han aldri vil innrømme det... Han omtaler hunden sin utelukkende som "bikkja", selv om den heter Jack (uttalt "sjakk"). Bikkja heter alltid Jack. Man ser ofte bikkjegamlingen i skogen eller i parken, til nøyaktig samme tidspunkt(er) hver dag. Uansett værforhold, helse og årstid. Her lar bikkjegamligen Jack løpe fritt, båndtvangsperioder eller ei (selv om det alltid dingler et klassisk lærbånd fra lomma på fjällrevenanorakken hans). Mens bikkja løper rundt og koser seg, står han der i beksumstøvler e.l. og skotter på Jack under sixpencelua. Han gir aldri bikkja si en eneste kommando, men etter en liten løperunde kommer Jack, uten unntak, glad og fornøyd tilbake til gamlingen, får et klapp på sida (som den tydeligvis er overlykkelig over) hvorpå de går derfra sammen: bikkja i fvf med full kontakt og superhappy.

ååå, *sukk* elsker dem.... ikke som partner nei, det har du rett i, men gud så hærlige! Jeg hadde en sånn som trener jeg, da var han 60 år, var dommer på toppnivå i lydighet, men hadde ikke hund fordi han FIKK IKKE LOV av samboer... Så traf han en koselig utenlandsk hundedame, flyttet til utlandet og fikk seg hund igjen. Han er lykkelig, men jeg savner treneren min... <3...

gubben min er ikke så allerværst, totalt uinteressert i noe annet enn å kose med bikkja hjemme, og sånnt sett litt teit, for han tror at det er nok å ha med bikkja i bilen, så blir den lydig. (han ser at jeg har med bikkja overalt, men han ser jo ikke at je gtar den ut og trener den) så hans forsøk på å være hundeeier har endt dårlig. Men han er hjemme og passer unger mens jeg er på trening med bikkje eller hest. Etterhvert har jeg klart å dressere eldste guttungen til å like det samme, så han er med på agilitykurs og hestekonkuranser. Kanskje jeg skal auksjonere ut han når han blir 20 år, hehe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har lagt merke til det ja, få menner her inne bl.a (?) - For å være ærlig, har jeg ikke sett 1, enda.

kanskje ikke så rart med krava dere stiller? Kan kanskje ha noe å gjøre med at hele tråden bærer mer preg av ett prinsesseventyr? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke så rart med krava dere stiller? Kan kanskje ha noe å gjøre med at hele tråden bærer mer preg av ett prinsesseventyr? :icon_redface:

Det er nok bare fantasien som løper løpsk, ikke realiteten. Den er vel mer å finne en ok kar, med god hundeinteresse, evt en egen hund (selvom det også varierer).

Men kanskje det er sånn at ekstrem interesserte ikke passer sammen. Det er jo noe med at man som par bør ha hobbyer som er separate. Det er jo derimot viktig at man får full støtte av sin partner og at denne ikke har noe problem med å stille opp.. i mitt tilfelle som handler og publikum.. og gjerne fotograf :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si som hunde innteresert mann at jeg har blitt endel mobbet av kompisa mine :icon_redface: først å fremst fordi jeg har kjøpt meg Basenji som de mener er en lite maskulin hund :innocent: pluss at jeg også skal drive med utstilling av han i tillegg.. de mener det er passe homo å drive å fly i utstillingsringen, men jeg bryr meg ikke så mye om hva som er homo eller ikke, jeg vil drive med det fordi jeg synes det er morro å jeg er innteresert i hund å i å bruke den til noe, ps: jeg er hetrofil :whistle: haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg må bare si som hunde innteresert mann at jeg har blitt endel mobbet av kompisa mine :whistle: først å fremst fordi jeg har kjøpt meg Basenji som de mener er en lite maskulin hund :innocent: pluss at jeg også skal drive med utstilling av han i tillegg.. de mener det er passe homo å drive å fly i utstillingsringen, men jeg bryr meg ikke så mye om hva som er homo eller ikke, jeg vil drive med det fordi jeg synes det er morro å jeg er innteresert i hund å i å bruke den til noe, ps: jeg er hetrofil :whistle: haha

Hehe sånn egentlig er det jo mer mann å tørre å kjøpe den type hund du vil ha og gjøre det du vil med den, enn å kjøpe noe alle andre syns er tøft :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Måtte bare svare på denne for å støtte opp om de gutta som er her.

Jeg har nettop sluttet på jobben for å overta en hundeomplassering på en øy i Kapp Verde i nærheten av Afrika.

Så jeg har 9 hunder pr idag, og er ikke særlig homo :icon_redface: Så nei det er ikke altid at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sånn egentlig er det jo mer mann å tørre å kjøpe den type hund du vil ha og gjøre det du vil med den, enn å kjøpe noe alle andre syns er tøft :icon_redface:

Jeg er helt enig i den :whistle: så nå gjenstår det bare å finne ei hunde inntersert dame :whistle: så dere jentene klagde litt på det her så må nesten få lov til det jeg også da :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest Gråtass

Har finni en, jeg. :flowers: Som har samme rase som meg og alltingen. Og vil ha flere hunder. Og som egentlig er ganske ålreit. :hyper: Og bikkjene likern, det er jo nesten det viktigste, vel? :D

Nå aner jeg at det er en yodler som har vært ute med giftekniven og spleisa nowisclee og JoerHans.. Hahaha genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner jeg at det er en yodler som har vært ute med giftekniven og spleisa nowisclee og JoerHans.. Hahaha genialt!

:flowers: Jeg har da absolutt ikke sagt noe om hvem det er. Enn så lenge. Og tror nok ikke yodlern har vært på ferde. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Egentlig ikke, men må innrømme jeg ler inni meg hver gang vi møter gamlefar med jakthunden nedi striten her, og det lille dyret mitt holder på å knekke sammen av begeistring, ikke minst av måten gamlefar skuer bort på meg, og slenger fra seg en eller annen strofe om norsk vinter. Men sånn er det jo bare, og sånn vil det nok fortsette å være.

Beklager å måtte trekke opp en gammel tråd. Mye fin underholdning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sambo, jeg! Han har alltid hatt lyst på hund, men aldri fått lov tidligere da han bodde hjemme (de fikk seg nå hund etter at han flyttet ut ...). Så hadde han ikke tid til hund, så kom jeg med min gyldne pels. Og nå Jar vi en sort en!

Men det jeg liker i det hele, er at jeg har 'formet' ham mentalt på hundeplanet. Jeg forteller hvordan jeg gjør saker og ting, og hva som funker på meg og hund. Og han spiser all informasjonen med engang. Og er til og med å trener apportering, spor og lydighet med Pøbel. Og synes det er gøy! Så kan vi begge diskutere hund, og det som hører med. Fine mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sambo, jeg! Han har alltid hatt lyst på hund, men aldri fått lov tidligere da han bodde hjemme (de fikk seg nå hund etter at han flyttet ut ...). Så hadde han ikke tid til hund, så kom jeg med min gyldne pels. Og nå Jar vi en sort en!

Men det jeg liker i det hele, er at jeg har 'formet' ham mentalt på hundeplanet. Jeg forteller hvordan jeg gjør saker og ting, og hva som funker på meg og hund. Og han spiser all informasjonen med engang. Og er til og med å trener apportering, spor og lydighet med Pøbel. Og synes det er gøy! Så kan vi begge diskutere hund, og det som hører med. Fine mannen!

Din hørtes jo rimelig perfekt ut da, hvor finner man sånne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er min også - være med å trene apportering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din hørtes jo rimelig perfekt ut da, hvor finner man sånne? :P

I Bergen. :ahappy:

Jepp, byen er Bergen! Jeg har truffet en veldig, veldig kjekk fyr med en herlig boxergutt :) Det er hans første hund, og han tar hundeholdet veldig seriøst. Klikkertrening var forøvrig en treningsfilosofi han ikke var særlig kjent med da vi møttes, men siden han er så ivrig på å lære, har han gått med på privattimer med meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...