Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva og hvor kan vi kjøpe snacks?


Champagneria

Recommended Posts

Tja... en dyrebutikk kan jo være et greit sted å begynne :icon_redface:

Ellers hvis du søker opp her inne så finnes det en lang tråd om et nettsted som heter dogsnacks.no, der kan man få kjøpt masse fint til en rimelig penge. Kanskje ikke direkte godbiter til valp hvis du med godbiter mente små belønningsbiter som en bruker under "trening", men masse annet fint som valpen din kan prøve seg på. Ellers kan du lage noen godtbiter selv, du kan tørke lever, eller hundepølse som du skjærer i småbiter og tørker i ovnen. Det er en del jobb og det kan fort lukte en del i huset, bare så du er klar over det. Ellers er tørrfor ofte en godtbit i seg sjøl, noen bruker et annet merke en de bruker ellers, noen bruker også tørrfor for katt, da de er ofte veldig små biter og ikke så mettende. Mine 2 hunder kaster opp av kattemat, mens det for andre fungerer utmerket. Du får sikker flere tips her etter hvert også.

Lykke til med den nye valpen, og post gjerne bilder av den så vi kan se :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tre ukene brukte jeg utelukkende vanlig fôr som godbiter på Nansen. Hver morgen målte jeg opp hvor mye mat han skulle ha, og så ga jeg noe som måltider, og massevis som godbiter gjennom hele dagen. Litt for å lære ham faktiske øvelser, mest for å lære ham prinsippet om å "tjene" godbiter og at de kommer fra meg. Han hadde da aldri smakt en godbit før, så det fungerte helt ypperlig! De tre ukene jobba han mer intenst for de tørrfôrkulene enn han ville gjort for en myk, eksklusiv, kjempedyr godbit nå for tida :icon_redface: Jeg bruker fortsatt ikke noe anna enn tørrfôr når vi trener på stua, faktisk.

Vi fikk jo også prøveposer overalt på forskjellig fôr, så når interessen for vanlige fôret hans avtok, brukte vi de prøvefôrene ute hvor det var flere forstyrrelser. Ellers er jeg fornøyd med de myke treningsgodbitene fra handlers (www.handlers.no) - som lett kan deles i mindre biter og visstnok smaker helt nydelig. På valpekurs må det hardere skyts til, så da bruker jeg bittesmå grillpølsebiter; det er definitivt det beste. Ellers fungerer makrell i tomat og leverpostei på tube også veldig bra. Men godbiter generelt må se seg slått av lek som belønning :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :icon_redface:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :innocent:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Hva er det for noe? :icon_redface: Og hjelper de virkelig mot sensitiv mage? :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Fisekaker for sensitiv mage? Hihihihiii :icon_redface:

Det tok litt tid før N tålte pølser, pga krydderet tenker jeg; grillpølsene tok litt rennafart gjennom magen i starten. Men ved ca 16 ukers alder fungerte det uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp, verdens vakreste rase! :icon_redface:

De fleste bernere er matvrak, en takknemlig egenskap når en skal belønne med mat.

Det finnes 47 forskjellige godbittyper i zoobutikker - men de er ofte dyrere enn en kan få til selv.

Et halvt kilo grillpølser på tilbud koster like mye som en pose med 100 gram godbiter. OK, du må ofre fem minutter til å dele opp pølsene - men det kan du gjøre mens det er reklame på TV'n.

Jeg forsøker å kjøpe diverse kjøtt når det er på tilbud i butikkene, deler opp i passe biter, fryser ned i passe porsjoner, og tar opp etter behov. Grillpølser, andre pølser, fiskepudding, fiskekaker, fiskeboller, kjøttboller, soddboller, stekt kjøttdeig (pass på saltmengden, og ikke krydre noe ekstra), biffstrimler, skinkebiter, pølsepålegg, kylling, kalkun, lever, blodpudding, lungemos...

Noe kan brukes rått, andre ting bør tørkes eller stekes. Kjøtt tørket i små biter i varmluftsovn på 70 grader i et par timer holder en stund, og blir ikke så klissete.

Andre ting du kan bruke er ostebiter.

Tørrfôr fungerer ofte bra. Men noen ganger må en ha noe ekstra for å motivere hunden - for eksempel i kurssammenheng. Jeg trener mot lydighetskonkurranser, og bruker sjelden hennes ordinære tørrfôr fordi jeg ønsker at våre treninger skal være noe mer spesielt enn kveldsmaten hjemme, når jeg forlanger at hun skal jobbe synes jeg hun fortjener belønning som står i stil - og ekstra gode godbiter gir også ekstra innsats fra hennes side.

I går tilbød min berner ulike kunster for tacoskjell :innocent: For henne er alt nytt spennende, så hun kan godt jobbe litt for agurk om hun ikke har fått det på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, måtte bare prøve fiskepudding, siden fiskekaker var nevnt her og fiskepuddingen er litt billigere :icon_redface: Og tror du ikke bisken nærmest solgte sjela si for den minste fiskepuddingbit ;) På valpekurset i morra skal vi så definitivt kjøre fiskepudding! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...