Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva og hvor kan vi kjøpe snacks?


Champagneria

Recommended Posts

Tja... en dyrebutikk kan jo være et greit sted å begynne :icon_redface:

Ellers hvis du søker opp her inne så finnes det en lang tråd om et nettsted som heter dogsnacks.no, der kan man få kjøpt masse fint til en rimelig penge. Kanskje ikke direkte godbiter til valp hvis du med godbiter mente små belønningsbiter som en bruker under "trening", men masse annet fint som valpen din kan prøve seg på. Ellers kan du lage noen godtbiter selv, du kan tørke lever, eller hundepølse som du skjærer i småbiter og tørker i ovnen. Det er en del jobb og det kan fort lukte en del i huset, bare så du er klar over det. Ellers er tørrfor ofte en godtbit i seg sjøl, noen bruker et annet merke en de bruker ellers, noen bruker også tørrfor for katt, da de er ofte veldig små biter og ikke så mettende. Mine 2 hunder kaster opp av kattemat, mens det for andre fungerer utmerket. Du får sikker flere tips her etter hvert også.

Lykke til med den nye valpen, og post gjerne bilder av den så vi kan se :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tre ukene brukte jeg utelukkende vanlig fôr som godbiter på Nansen. Hver morgen målte jeg opp hvor mye mat han skulle ha, og så ga jeg noe som måltider, og massevis som godbiter gjennom hele dagen. Litt for å lære ham faktiske øvelser, mest for å lære ham prinsippet om å "tjene" godbiter og at de kommer fra meg. Han hadde da aldri smakt en godbit før, så det fungerte helt ypperlig! De tre ukene jobba han mer intenst for de tørrfôrkulene enn han ville gjort for en myk, eksklusiv, kjempedyr godbit nå for tida :icon_redface: Jeg bruker fortsatt ikke noe anna enn tørrfôr når vi trener på stua, faktisk.

Vi fikk jo også prøveposer overalt på forskjellig fôr, så når interessen for vanlige fôret hans avtok, brukte vi de prøvefôrene ute hvor det var flere forstyrrelser. Ellers er jeg fornøyd med de myke treningsgodbitene fra handlers (www.handlers.no) - som lett kan deles i mindre biter og visstnok smaker helt nydelig. På valpekurs må det hardere skyts til, så da bruker jeg bittesmå grillpølsebiter; det er definitivt det beste. Ellers fungerer makrell i tomat og leverpostei på tube også veldig bra. Men godbiter generelt må se seg slått av lek som belønning :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :icon_redface:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :innocent:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Hva er det for noe? :icon_redface: Og hjelper de virkelig mot sensitiv mage? :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Fisekaker for sensitiv mage? Hihihihiii :icon_redface:

Det tok litt tid før N tålte pølser, pga krydderet tenker jeg; grillpølsene tok litt rennafart gjennom magen i starten. Men ved ca 16 ukers alder fungerte det uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp, verdens vakreste rase! :icon_redface:

De fleste bernere er matvrak, en takknemlig egenskap når en skal belønne med mat.

Det finnes 47 forskjellige godbittyper i zoobutikker - men de er ofte dyrere enn en kan få til selv.

Et halvt kilo grillpølser på tilbud koster like mye som en pose med 100 gram godbiter. OK, du må ofre fem minutter til å dele opp pølsene - men det kan du gjøre mens det er reklame på TV'n.

Jeg forsøker å kjøpe diverse kjøtt når det er på tilbud i butikkene, deler opp i passe biter, fryser ned i passe porsjoner, og tar opp etter behov. Grillpølser, andre pølser, fiskepudding, fiskekaker, fiskeboller, kjøttboller, soddboller, stekt kjøttdeig (pass på saltmengden, og ikke krydre noe ekstra), biffstrimler, skinkebiter, pølsepålegg, kylling, kalkun, lever, blodpudding, lungemos...

Noe kan brukes rått, andre ting bør tørkes eller stekes. Kjøtt tørket i små biter i varmluftsovn på 70 grader i et par timer holder en stund, og blir ikke så klissete.

Andre ting du kan bruke er ostebiter.

Tørrfôr fungerer ofte bra. Men noen ganger må en ha noe ekstra for å motivere hunden - for eksempel i kurssammenheng. Jeg trener mot lydighetskonkurranser, og bruker sjelden hennes ordinære tørrfôr fordi jeg ønsker at våre treninger skal være noe mer spesielt enn kveldsmaten hjemme, når jeg forlanger at hun skal jobbe synes jeg hun fortjener belønning som står i stil - og ekstra gode godbiter gir også ekstra innsats fra hennes side.

I går tilbød min berner ulike kunster for tacoskjell :innocent: For henne er alt nytt spennende, så hun kan godt jobbe litt for agurk om hun ikke har fått det på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, måtte bare prøve fiskepudding, siden fiskekaker var nevnt her og fiskepuddingen er litt billigere :icon_redface: Og tror du ikke bisken nærmest solgte sjela si for den minste fiskepuddingbit ;) På valpekurset i morra skal vi så definitivt kjøre fiskepudding! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...