Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer på om noen her inne vet om noen plasser jeg kan få kjøpt gjerder på, gjerne på internett? Jeg vil ha et gjerde som jeg kan sette opp rundt hagen når vi trener agility. Det er ikke såveldig praktisk å ha Laika i bånd når vi trener agility, fordi da river hun ned hinderene hele tiden(eller hun klarer å hoppe over de ol. men båndet/langlina river dem ned). Jeg vil helst ha et slikt "slapt" gjerde (altså ikke netting :wub: ), tror man bruker det til sauer, og det går ann å ha strøm i det også tror jeg. Jeg skal selvfølgelig ikke ha strøm idet, men bare for å beskrive hvilket gjerde jeg ønsker.

Jeg har spurt mamma og pappa om vi kan gjerde inne hele hagen med et høyt nettinggjerde, men det vil de ikke (eller pappa sier ja, mens mamma sier nei).

Jeg vil helst ikke betale alt for mye for det, men er klar over at det helt sikker koster litt.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men håper dere skjønte det litt... Langs den ene siden av hagen er det en hekk, som pleier å bli veldig tett utpå sommeren, så tror ikke jeg trenger gjerde der. Det er en mur på baksiden av hagen, og den andre siden er inn mot huset. Derfor tror jeg bare jeg trenger gjerde på den ene siden (evt. den siden ved hekken også). Vet ikke helt hvor langt det må være, men vil tro det hadde gjort seg med ca. 20-25 meter.

En gang hadde jeg henne bare i bånd, og da hun skulle gjennom tunellen, slapp jeg båndet. Akuratt da gikk det en mann forbi oppå veien, og hun sprang etter han og bjeffet rundt han helt til jeg fikk tak i henne. Derfor tror jeg det hadde vært mye bedre om jeg hadde hatt et gjerde.

Blir glad for svar, og om dere ikke skjønner hvilket gjerde jeg mener, så si fra, så kan jeg kanskje forklare litt bedre (hvertfall prøve :blink: )

Skrevet

Jeg har Cintoflex gjerde rundt hagen, og det fungerer kjempebra. har 2, 50 meter selv, og inpregnerte påler fra felleskjøpet. Gjerdet festes med strips rundt pålene. Det vises ikke på avstand, så det er perfekt i mer tett bebygde områder, og det hemmer ikke noe utsikt.

Du får kjøpt det på Link til butikken på nett

gjerdeutstyr- plastgjerder.

Det er ekstremt holdbart og lett å sette opp og klippe til. Eneste var at elgen gikk igjennom det i vinter :icon_redface: Så elgsikkert er det ikke.

Skrevet

Takk for svar :icon_redface:

Skal høre med mamma og pappa om vi kan sette opp et som kan stå der hele tiden. De er enige i at det hadde vært lurt, og at hundene kan gå ned der alene også på sommeren. De sier de ikke har råd heller, enda. Hadde egentlig tenkt å kjøpe det selv, men har nok heller ikke råd (da jeg ikke tjener mer enn ca. 800-900 kr i måneden). Vet du hvor mye du betalte for pålene?

Synd med elgen, men er nok ikke fare for at elgen skal komme her :innocent:

Skrevet

Jeg mener å huske at de kostet 70 kr pr stk. Men det var de største.

Kan ringe å høre med felleskjøpet eller byggmakker ol.

De har også slike ferdig-gjerdet, sånn type stakitt. Det er hakket penere. Men den type gjerde jeg valgte var det rimeligste alternativet, til å ha rundt et større område.

Skrevet

Ok :icon_redface:

Det er ikke så viktig at det ser bra ut, helst at det skal være billigst mulig :innocent:

Kan gå innom felleskjøpet en dag å høre hva de skal ha for stolper, og kanskje også for gjerder.

Skrevet

Butikken det er linket til over her har også den type netting-gjerde du skriver om i første innlegg, søk på Livestok i søkefunksjonen så får du opp produktet jeg mener. Dette kan enkelt rulles ut og tas sammen igjen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...