Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogwalker sko/støvel

Recommended Posts

Jeg søkte her etter dette, men fant ikke noe særlig. Er det noen som har prøvd disse skoene? Jeg må ha noen vanntette gode sko som kan brukes i skog og mark og litt fjell. Vil gjerne ha sko som kan brukes litt på vår/høst/vinter også.

Noen som kan tipse meg om sko eller komme med erfaringer fra dogwalker skoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har bare hatt de på beina på en utstilling og kommer til å se nærmere på dem når jeg skal ha nye kraftige sko/vintersko for det fristet virkelig. Manne som har dem driver med oppsyn og går mye i terrenget og ahn sier det er de baets han har hatt og han har brukt fjellstøvler før. Hehe han er jo også forpliktet til å si det men ja dem fristet stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har dem! Og jeg trives utrolig godt i dem. Jeg vet at Tøfflus på sonen her også har slike og hun er å kjempefornøyd. Gode å gå i, gode såler og ja rett og slett kjempegode.

Husk å prøv dem, mest sannsynlig må dere ned minst 1 str. Kanten ved fotkulen kan kanskje ligge feil, skoene er høye og hos meg ligger den rett under den kulen. Så prøve dem er lurt (regner jo med at de fleste gjør det, men men brått orker man ikke...)

Sånn nå kan dere reise på villmarksmessen og handle sko :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Tøfflus på sonen her også har slike og hun er å kjempefornøyd. Gode å gå i, gode såler og ja rett og slett kjempegode.

Jepp, Tøfflus har og er veldig fornøyd. Så fornøyd at hun angrer skikkelig på at hun ikke hadde dem på turen igår for da var føttene kjempevonde etterpå :getlost:

Men husk å impregnere dem skikkelig med et godt produkt før de tas i bruk. Da slipper man bli våt på bena, snakker av erfaring :lol

Edit: Jeg har halvhøye støvler nå, men vurderer å kjøpe også skoene til sommerbruk. For jeg har j#¤%% bein og føtter som krever en god undersått og disse duger virkelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har dem! Og jeg trives utrolig godt i dem. Jeg vet at Tøfflus på sonen her også har slike og hun er å kjempefornøyd. Gode å gå i, gode såler og ja rett og slett kjempegode.

Husk å prøv dem, mest sannsynlig må dere ned minst 1 str. Kanten ved fotkulen kan kanskje ligge feil, skoene er høye og hos meg ligger den rett under den kulen. Så prøve dem er lurt (regner jo med at de fleste gjør det, men men brått orker man ikke...)

Sånn nå kan dere reise på villmarksmessen og handle sko :wub:

Seriøst? :D Jeg har str. 36 til vanlig og det er jo den minste str de har. :D Jaja! Enten så passer 36, ellers er ikke de skoene ment for meg :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at noen hadde positive erfaringer å dele :getlost: Jeg har vurdert disse skoene selv, så da får jeg få prøvd dem så fort jeg kan. Jeg kommer meg dessverre ikke til Villmarksmessen, men de selges kanskje på en del utstillinger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at noen hadde positive erfaringer å dele :getlost: Jeg har vurdert disse skoene selv, så da får jeg få prøvd dem så fort jeg kan. Jeg kommer meg dessverre ikke til Villmarksmessen, men de selges kanskje på en del utstillinger også?

HER finner du oversikten over hvor de er i 2010. Ellers kan du bare ringe eller maile, de er super serviceminded :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :getlost: Jeg har str. 36 til vanlig og det er jo den minste str de har. :wub: Jaja! Enten så passer 36, ellers er ikke de skoene ment for meg :D

Har du ikke et par såler du kan ta med og prøve med?

Jeg må opp en størrelse på "normale" sko om jeg skal ha såler nedi. Så kan jo hende at et par såler gjør at du evt passer de om de er gode ellers (trenger ikke å være varme såler, men har jo en del gode såler til helårsbruk som de fra Grete Waiz eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på villmarksmessen og makan til gode sko! Altså, nå har jeg gått litt med de bare inne og sånn, men de er helt fantastiske. De er lette, myke samtidis som de er stødige. Jeg bruker vanligvis 36 - 37, men de hadde bare 37 på messen. De var passe til meg. Jeg liker å ha en såle nedi skoene så de blir mykere under, og da passet de perfekt. Jeg kjøpte de halvhøye, dvs støvlene til sommerbruk. Vil helst det fordi jeg skal bruke de i skog og fjell og da må jeg ha noen som tåler at jeg plumper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte desverre ikke skoene. 38 var for stort, og på 37 fikk jeg problemmer med "Halgus valgus'en" min. (Den knokkelen som stikker ut på innersiden av storetåa har vokst for mye, så den stikker ut mer enn hva den skal). Men søren at jeg ikke tenkte på å bruke såler, da jeg egentlig syns skoene var FANTASTISK gode! Superlette, god såle, vanntett og de skal vist puste godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse kan brukes istedet for joggesko fordi de er så lette. Jeg har problemer med hoftene og er avhengig av sko som ikke er for tunge. Men et annet tips hvis man må bruke joggesko er å kjøpe terrengløpesko med goretex. Jeg holder på å slite ut mitt andre par nå, og de skoene er jammen verdt pengene sine. Hvis du ikke vil ha det nyeste av det nyeste kan du spare endel hundrelapper på å kjøpe de på salg. Jeg har hatt Nike, og har nå adidas og er superfornøyd med begge. Pass på å imregnere de så kan du gå i vann med de uten å bli våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere de lave skoene kan fungere som en erstatter for joggesko? Jeg "bor" i fulldempede joggesko pga ryggen, og er på utkikk etter ett nytt par.. Disse som i tillegg er vanntette osv hadde jo vært supert. Står de er fulldempede, men vil det si på samme måte som joggesko?

Ja, om du ikke skal løpe/jogge i dem så :P Jeg bruker dem så godt som hver dag og rygge min synes det er kjempefint :) Dog synes jeg de blir for varme nå. Så jeg skal kjøpe meg fulldempede joggesko til sommersbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :P

Jeg har goretex joggesko nå, og de har holdt leeeenge (for lenge kanskje :) )

Men kanskje dogwalker sko til vinterbruk og fulldempede joggesko/terrengsko til sommeren er lurt. For jeg ser for meg de kan bli litt varme til sommeren ja.

Løping/jogging blir det ikke så mye av- kun under FvF-springmarsj osv det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skoa mye billigere på messa enn i nettbutikken?

trur ikke det var messepris på dogwalker skoene, om det var så var det pent lite forskjell! Men de er jo egentlig ganske billige fra før av i forhold til at det er bra kvalitet på de(skal iallefall være).

Vi gikk en times testtur med de nye skoa mine nå vi, men jeg som ikke er vant til høy skaft på sko merket det i anklene, men antar at det er noe som går seg til? Ellers har jeg brukt 1700 kr på noe jeg ikke vil bruke :)

Igjen, litt OT, men vi er jo så godt i gang med skoprat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjøpte som var disse:

20090902150607335.jpg

Som kostet det samme i nettbutikken som på messa. Det gjorde også de andre modellene. Jeg spurte de om de kom til å selge de billigere på søndag, men det nektet de for :)

Uansett så har jeg brukt de på tur nå, og de er fantastisk gode samtidig som de veier luft. Mine trenger ikke engang å gåes til, og jeg får gnagsår av sokker, så de får terningkast seks fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...