Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodspor


Red Merle

Recommended Posts

Jeg fikk kjøpt litt blodpulver, ganske spontant, da det hadde gått ut på dato og var veldig billig (tror ikke hunden bryr seg om det?).. Tenkte da å bruke det til blodspor, så dyret kan få brukt både nese, kropp og sinn samtidig :D. Men så er det det, at jeg har ikke gått så mye spor før.. Stor sett bare godbit spor eller spor etter gjenstander... Veldig sånn, amatør sport kan man si..

Er det noe viktig jeg bør tenke på før jeg går spor med hunden? Liksom, hvor langt bør sporet være? regner med det bør være rett frem og kort, sånn første gangen, kanskje med noe digg i enden? Selvom jeg ikke har noen planer om å bruke hunden aktivt til viltspor osv, vil hun da automatisk begynne å søke opp f.eks rådyr når vi er på tur i skogen? Jeg vil jo ikke at hun plutselig skal utnevne seg selv til jakthund.. Da skipper jeg heller hele spor oplegget og finner på noe annet :D

Mulig dette ble litt rotete, my bad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare for at hunden din skal slå på rådyr eller annet vilt, bare pga blodspor. De første sporene er som du sier, korte og rette. Etterhvert legger du eldre og lengre spor, legg inn en vinkel eller to. I slutten kan du ha hva som helst, bare det er noe hunden liker, det behøver ikke være en skank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...