Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuscienne des Fées d'Ebène

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Åja. Har aldri sett det i Norge da. Hva skjer om du tar med denne på utstilling da? :D

Ikke meningen å kuppe tråden :)

Det går helt fint at du kupper litt. :(

Valpene blir registrert som den variant de blir født som og er dermed å anse som like renraset som en hvilken som helst annen hund av samme variant. :D

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Blir spennende dette her ja :). Blir det noen felleslinjer med Cane ? Ser de har noen hunder fra samme kennel bakover i stamtavla si...

Skrevet

Åhh... Nå håper jeg bare ikke du plutselig bestemmer deg for å bli et naturbarn eller noe sånt som skal leve i skogen uten pc og internett :)

For her blir det jo kjempespennende å følge med i mange år framover :D

Så gøy at du virkelig satser på drømmen din :D

Skrevet

Blir spennende dette her ja :D. Blir det noen felleslinjer med Cane ? Ser de har noen hunder fra samme kennel bakover i stamtavla si...

Ja, moren til kullet er halvsøster til Cane. :D Men de har ikke mer linjer til felles, måtte passe på det siden jeg har lyst til å bruke Cane på valpis hvis det blir til at hun skal ha kull, og jeg ønsket ikke en altfor høy innavlsprosent. :(

Oi, så utrolig spennende! Jeg gleder meg til å følge med på alt dere skal gjøre framover :D

:D

Åhh... Nå håper jeg bare ikke du plutselig bestemmer deg for å bli et naturbarn eller noe sånt som skal leve i skogen uten pc og internett :D

For her blir det jo kjempespennende å følge med i mange år framover :(

Så gøy at du virkelig satser på drømmen din :D

Haha, ingen fare for at jeg kommer til å leve i skogen uten pc. :(

Gratulerer :P Kjempespennende :)

Takk! :D

Skrevet

Gratuerer så mye :D Så utrolig mye man går glipp av vist man er borte fra sonen litt :D Dette blir utrolig spennende å følge med viderepå ! :( Synes du er kjempe flink jeg, å masse lykke til fremover :D Dette var moro å lese for meg som har vært litt sånn uinformert :)

Skrevet

Gratulerer så mye! :) Skal bli spennende å se hva dere får til sammen!

Gratulerer :) Blir nok bra dette her, og blir spennende å følge med fremover :)

Tusen takk! :)

Gratuerer så mye :) Så utrolig mye man går glipp av vist man er borte fra sonen litt :) Dette blir utrolig spennende å følge med viderepå ! ;) Synes du er kjempe flink jeg, å masse lykke til fremover :) Dette var moro å lese for meg som har vært litt sånn uinformert :P

Takktakk! Du har ikke gått glipp av noe her iallefall, jeg gikk ikke ut med dette ordentlig før nå. :)

Skrevet

Det går helt fint at du kupper litt. :P

Valpene blir registrert som den variant de blir født som og er dermed å anse som like renraset som en hvilken som helst annen hund av samme variant. :)

Okei :)

Kanskje du misforto spørsmålet litt fordi jeg formulerte meg klønete? I alle fall mente jeg hvordan det ville gått hvis du tok med henne på en utstilling (med tanke på at hun er bruksbelger). Tenker kritikk/resultat? :)

Skrevet

Okei :)

Kanskje du misforto spørsmålet litt fordi jeg formulerte meg klønete? I alle fall mente jeg hvordan det ville gått hvis du tok med henne på en utstilling (med tanke på at hun er bruksbelger). Tenker kritikk/resultat? :)

Åååja, sånn ja. Misforsto visst ja. :P Vel, hun her vil neppe gjøre det særlig bra på utstilling, da de ikke er avlet for utstilling i det hele tatt disse hundene. Det er litt delt i rasen, i utstillingslinjer og brukslinjer. Så det er vanskelig å finne en hund som feks kan gjøre det bra i både IPO/ringsport/ol og utstilling. For meg er det viktigste at jeg får en hund som kan gjøre det bra i diverse sporter da jeg ikke er såå interessert i utstilling. :) Ideelt skulle man jo såklart kunnet vært med på alt med samme hunden, men sånn er det dessverre ikke.

Skrevet

Gratulerer! Gleder meg til å følge med dere fremover :D

Tusen takk! :P

Da er det bare to uker igjen til jeg drar og henter henne! Nå får vi høre litt mer om hvordan valpene er, og har bedt oppdretter ta noen små tester på de tispene det står mellom. :icon_confused: Ene tispa går ganske sikkert til tjeneste, pga sånn som den tegner, så da blir det ikke den som skal hit. Men vet fortsatt ikke hvem vi får og hvem vi kan velge mellom. :icon_redface:

Ellers har oppdretter tatt to nye små videoklipp, disse ligger i bloggen min da jeg ikke får til å legge de inn her (blir bare link). :P

Skrevet

Oi, denne har jeg ikke sett før nå :D

Så spennende :P Gleder meg til å se hva dere får til i fremtiden. Krysser fingrene for at du får hunden du håper på, og litt til :icon_redface:

Edit: Håper jo selvfølgelig jeg får hilse på valpen når du kommer hit :icon_confused:

Skrevet

Tusen takk! :)

Da er det bare to uker igjen til jeg drar og henter henne! Nå får vi høre litt mer om hvordan valpene er, og har bedt oppdretter ta noen små tester på de tispene det står mellom. :) Ene tispa går ganske sikkert til tjeneste, pga sånn som den tegner, så da blir det ikke den som skal hit. Men vet fortsatt ikke hvem vi får og hvem vi kan velge mellom. :)

Ellers har oppdretter tatt to nye små videoklipp, disse ligger i bloggen min da jeg ikke får til å legge de inn her (blir bare link). :)

Spennende! Ler av den ene valpen som hang i filla, ble rullet over på ryggen og tilbake igjen, men ikke pokker om den skulle slippe! :P

• 3 weeks later...
Guest Dratini
Skrevet

100505-11.jpg

Søteste lille svarte fleeceball :blink: Gratulerer med lillejenta! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...