Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanlig pris for hundepass?


Caligula

Recommended Posts

Hva er god pris på hundepass (ikke familie/venn/oppdretter) ca. en uke i denne situasjonen:

-To hunder

-Ekstraproblematikk: Medisin to ganger om dagen (fast tid). Må ha mange lufteturer i døgnet grunnet hyppig tissing.

Hva ville dere vært godt fornøyde med i en slik setting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hundepensjonat ville tatt 3500,- sånn ca for to friske hunder. Slik ekstraservice ville de kanskje tatt 100,- døgnet for.

Takk for svar! Er det vanlig med samme prisnivå på privatpersoner som hundepensjonater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Men er det noen man ikke kjenner, ville jeg nok betalt en tusenlapp, kanskje. Og en flaske vin eller noe. Eller egentlig spurt dem hva de vil ta for passen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Men er det noen man ikke kjenner, ville jeg nok betalt en tusenlapp, kanskje. Og en flaske vin eller noe. Eller egentlig spurt dem hva de vil ta for passen. :ahappy:

Ja, det er klart, man må jo bli enig. Men greit å vite ca. prisnivå på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne som ikke er voldsomt hundevant passet Valpis en uke for meg ifjor mens jeg var i Egypt. Hun skulle egentlig på kennel sammen med Gubben, men hun fikk løpetid og da ville ikke kennelen ha henne. Venninna mi bodde hos meg, fikk 1200,- i hånda, full tank diesel på bilen og kjøl- og fryseskap var til fri benyttelse. Hun var veldig fornøyd med lønna, og de hadde hatt en kjempefin uke sammen. ( I tillegg har jeg katt og masse gnagere, men disse passet hun gratis av egeninteresse) Hun har sagt at hun gjerne passer Valpis igjen om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukes pass for to hunder her på pensjonatet, som kan være sammen og spise sammen, uavhengig av medisiner o.l., vil komme på 1750,- Nå ligger vi ganske lavt i pris sammenlignet med andre, da.

Men si en 1500-1800 kr? 2000 hvis du er rik. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes 100 kroner døgnet pr. hund er en grei pris om hunden skal stå privat.

Litt avhengig av om man kjenner folk eller ikke kanskje, men jeg synes det er mer enn nok. Man får jo kennelplass til bare litt mer liksom. Og helt alvorlig, om jeg skulle plassert bort hundene mine hos noen som ikke er å betegne som nære venner så ville jeg foretrukket å sette hunden på kennel fremfor hos folk jeg ikke ante noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt 3000. Det er ikke bare bare å passe to hunder, og du har sikkert en hund selv tillegg. Snakker om egen erfraing. :ahappy:

Om jeg skal betale 3-4000 kroner for fem dagers pass, skulle det vært hos profesjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tatt så mye penger som 2-3000kr for 5-7 dagers pass av hund, uansett om det er en eller to.. Ideelt ville jeg tatt 'betaling' i form av gjentjeneste med pass av min hund, men om du skal ha de hos noen som ikke har hund selv, går jo ikke det. Uansett, ville ikke betalt så mye at du risikerer at de kun gjør det for pengene sin skyld..

Vil jo tro at det finnes folk der ute som gjerne passer hund fordi de er glad i hunder, men av en eller annen grunn ikke kan ha hund permanent selv? Studenter f.eks.. Jeg var tidligere helge-/feriepasser for en hund, kjente ikke eieren, men kom i kontakt gjennom en felles bekjent. Eieren tilbød meg litt penger, mener det var 50kr døgnet, men jeg tok ikke i mot. Var bare en glede for meg å få leke hundeeier i blandt, selv om jeg da ikke hadde tid til å ha hund på heltid :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 100 kroner døgnet pr. hund er en grei pris om hunden skal stå privat.

Litt avhengig av om man kjenner folk eller ikke kanskje, men jeg synes det er mer enn nok. Man får jo kennelplass til bare litt mer liksom. Og helt alvorlig, om jeg skulle plassert bort hundene mine hos noen som ikke er å betegne som nære venner så ville jeg foretrukket å sette hunden på kennel fremfor hos folk jeg ikke ante noe om.

Jeg hadde jo store planer om å bli kjent med en eventuell kandidat, for kanskje å gjøre det til en fast passerting. Men jeg begynner å få litt kalde føtter, så det er mulig jeg benytter meg av et mer profesjonelt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt max 2000 kr for to hunder, og ned til 1000kr. Er de enkle og greie ellers i hverdagen og det er generelt lite styr (tenker på å være rolig inne, ikke dra i båndet, slike ting), så forstår jeg ikke hvorfor det skulle vært mer i alle fall. For en slik pris hadde jeg forventet godt stell, og at hundene bodde inne, ble godt aktivisert osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer en del hunder og har de i hjemmemiljø. Har mange faste kunder som ikke ønsker å ha hundene på kennel fordi de ikke vil at de skal stå i bur, men at de skal få være inne sammen med mennesker hele tiden og få masse oppmerksomhet. Jeg går hjemme, så her får hundene masse turer, mye lek med mine hunder, masse kos av oss voksne og barna ++++. Her er hjemmesiden min til hundepass: http://www.freewebs.com/bjeffhundeservice/ og her er oppdretterhjemmesiden min: http://www.kennelkidachi.com/ I bloggen min ligger det nå masse bilder av 2 Greyhounds som var på besøk her i nesten 1 uke. De storkoste seg og hadde det helt topp her. Nå passer jeg en staff som skal være her i 1 1/2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...