Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen 2010

SandyEyeCandy

Recommended Posts

Har strevet meg ut av sengen og fått tømt bilen... Utrolig hvor mye man kan pakke inn i en bil...

Oppsummering for mine hunder i helgen:

Akita Eikou, begynte med 4BTK på akitaspesialen, med nesten topptid på løpetiden, likte hun ikke se andre tispene spesielt godt, så hun var litt masete i ringen. Men helt OK resultat.

På søndag ble hun BIR på shibaspesialen og 4BIS, og på american akita spesialen ble hun 2BTK. Da var hun kjempelei av hele greia.

Shiba Saku, var for varm under akitaspesialen på lørdag, men fikk 1.premie. Søndag var det ikke så varmt, så da ver det litt mer fart..

PÅ shibaspesialen fikk hun 1. premie, men ble ikke plassert. For den italienske dommeren på NAAK gikk det veldig bra. Vi løp og løp og løp, og endte opp som nr 2 i åpenklasse med CK! Og italieneren sa bare; Oh, the movement, the movement... Bare synd handler ikke kan løpe like fort.. Var helt ødelagt.... Men uplassert i tispeklassen, noe som er helt OK.

Shiba Makka stilte jo i veteran, og dessverre gikk "totalseieren" til Sverige... På lørdag ble Makka beste veterantispe og BIM veteran, men på søndag gikk "seieren " i beste veteran tispe til Sverige på begge utstillingene... Men på shibaspesialen ble begge veterantispene plassert i beste tispeklasse, som nr 3 og 4, så da var vi veldig fornøyde begge to! Ikke verst å være nesten 12,5 år og bli 4BTK på spesialen! Og det var mange som hadde fått CK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Grattis med gode resultater da :ahappy:

Vet du hvordan BIS valp plasseringene ble?

Ulempen med å være arrangør OG stille 3 egne hunder selv, er at man får ikke sett så mye.... Jeg aner knapt hvem som er BIR og BIM i egne raser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være på uteutstilling er jaggu noe ganske annet enn å være inne i en mørk, klam, stinkende og bråkete hall, får en si! Flott arrangement, vakre hunder og veldig hyggelige folk. Det var utrolig lærerikt å stille for 3 ulike dommere av forskjellig nasjonalitet, og ikke minst godt å kjenne roen i kroppen hele søndag mens Aiko og jeg var i ringen, fordi hun er så super og fordi jeg faktisk er veldig flink til å vise henne. :lol:

Aiko fikk flat rød av alle 3, og jeg er superhappy! Nå legger vi utstillingskarrieren hennes litt på hold fram til bakbeina evt stabiliserer seg og vi ikke minst får vite hva det kommer av, men fortsetter å sitte ringside og heie!

American Akita-valpen blei BIS både på shibaklubben og NAAK-utstillinga, ellers husker jeg ikke helt... :ahappy:

CIMG2258.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg må bare fortelle at jeg har truffet en überfeit (smellfeit) shiba i pinsa, og jeg hadde ikke hjerte til å fortelle eierne at bikkja så ut som "fatso"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...