Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen 2010

SandyEyeCandy

Recommended Posts

Skrevet

Jeg styra noe voldsomt fordi kontonummeret på annonsen var feil, men etter å ha gjort som jeg skulle og lest skikkelig på påmeldingsskjemaet, fant jeg rette kontonummer. Etter å ha ringt kasserer osv.. :ahappy:

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Du vet sikkert Inu

Hvordan blir det med 2utstillinger på søndag?? :ahappy:

Er det så enkelt som at man tar den første utstillingen morgnen også den andre da når den første er ferdig, hehe.?

Også er det vel ikke gruppe plasseringer? Kun BIS plasseringen?

Skrevet

Du vet sikkert Inu

Hvordan blir det med 2utstillinger på søndag?? :ahappy:

Er det så enkelt som at man tar den første utstillingen morgnen også den andre da når den første er ferdig, hehe.?

Også er det vel ikke gruppe plasseringer? Kun BIS plasseringen?

Det funker bortimot som du antyder, ja

Og så blir begge BIS-finalene kjørt på slutten av dagen.

Når det gjelder kontonummer, så er dette også oppgitt i kvitteringsmailen...

Men så var det dette med å lese da :ahappy:

Skrevet

Når det gjelder kontonummer, så er dette også oppgitt i kvitteringsmailen...

Men så var det dette med å lese da :lol:

Jeg trur faktisk ikke jeg har mottatt noen kvitteringsmail! :blink:

Skrevet

Jeg leiter som besatt i inboxen min. Hvilken avsenderadresse kom mailen fra? Setter stor pris på svar, svetter litt her nå...

Edit: Fått svar av Inu, ingen grunn til bekymring, åpenbart! :blink:

Skrevet

Vi betalte de genserne igår, jeg håper ikke det var for sent :blink: Må inrømme jeg glemte av hele betalingen :lol:

Får vi de når vi henter startnr? :)

Skrevet

Vi betalte de genserne igår, jeg håper ikke det var for sent :rolleyes2: Må inrømme jeg glemte av hele betalingen :rolleyes2:

Får vi de når vi henter startnr? :rolleyes2:

Det viktigste var nok å bestille før fristen :lol:

Det vil jeg tro. Men dette er ikke ett av mine ansvarsområder..

Skrevet

Noen som har fått PMn? :rolleyes2:

Ingen har fått PM.... Vi har noen problemer med dommerklarering fra NKK, som ble lovet ordnet for 6 uker siden

Jeg får derfor ikke tatt ut statistikk fra DogWebArra og må manuelt telle opp alle påmeldingen til alle tre klubbene før jeg kan lage PM.

Men den kommer plutselig på mail... :D

Skrevet

Da har den siste dommerklareringen kommet på plass, takk til vennlig dame i NKK som brukte av sin fritid på dette :rolleyes2:

Så da får jeg statistikkene klar i morgen, og da går PM...

Fordeling og cirka oppmøtetider har vært klart noen dager, så det er bare å putte inn tallene og finregne på oppmøtetidene.... i morgen...

Skrevet

Flink du er :wub:

Misunner deg ikke akkurat og holde på med stress rett før 17 mai :wub: Men er vel sånn innimellom :wub:

Jeg satt ute i sola og prøvde og bli brun :wub: Så ble jeg angrepet av en bille :jump: Så nå er jeg innendørs litt, hehe, jeg er livredd biller :D :D :rolleyes2:

Skrevet

Flink du er :wub:

Misunner deg ikke akkurat og holde på med stress rett før 17 mai :wub: Men er vel sånn innimellom :D

Jeg satt ute i sola og prøvde og bli brun :D Så ble jeg angrepet av en bille :wub: Så nå er jeg innendørs litt, hehe, jeg er livredd biller :P:wub: :rolleyes2:

Ja jeg lurer på hvem det er som har plassert himmelsprett'n og 17.mai så tett oppi pinsa.... :jump:

Men nå er PM snart på tur ut :D

Skrevet

Der var den ja :wub:

Det må ha vært MYE arbeid? :wub:

Ser vi heldigvis slapp unna og være i ringen kl 8 på søndagen :wub: Hadde håpet litt tidligere på lørdagen så vi kunne rekki hunderfossen parken, men men blir kjempespennende uansett :wub: Kjempegreit med samme ring begge dager hvertfall :wub: Så slipper man flytte på dette teltet. Er ikke meldt noe kanonvær på fredag i Lillehammer hvertfall :ahappy:

Skrevet

Der var den ja :wub:

Det må ha vært MYE arbeid? :wub:

Ser vi heldigvis slapp unna og være i ringen kl 8 på søndagen :wub: Hadde håpet litt tidligere på lørdagen så vi kunne rekki hunderfossen parken, men men blir kjempespennende uansett :wub: Kjempegreit med samme ring begge dager hvertfall :wub: Så slipper man flytte på dette teltet. Er ikke meldt noe kanonvær på fredag i Lillehammer hvertfall :ahappy:

Det er blitt noen timer foran pc'en ja... Og nå holder jeg på med katalogene...

PM ble forsinket for utsendelsen fra bærbar'n hengte seg opp. Merket det ikke før jeg skulle ta kvelden i natt.

Sånn er det når man jobber med 2 maskiner samtidig.. :yes:

Så nå skal jeg lage dessert til et selskap i kveld, gjøre ferdig og dra på jobben og trykke katalogen til 2 av utstillingene og så prøve å få trent litt med hundene.... De har ikke fått så mye oppmerksomhet i det siste akkurat...

Skrevet

Uff da ikke slite deg helt ut nå :wub::ahappy:

Tror det er verst for hundene.... Det blir lite tid til oppmerksomhet i denne perioden. Og utstillingstrening har vi ikke fått gjort.

Et par av dem er også vare overfor mitt stress, så det spørs om det går så bra på spesialen. Kanskje jeg må finne meg en handler?

Har trykket kataloger i dag, og alle startnummer, så i morgen blir der sortering...

Skrevet

Jeg gleder meg sånn! Resultatene er ekstremt sekundære, jeg gleder meg bare til å se flotte hunder, nyte været, få kritikk av internasjonale dommere og stråle som ei sol i kiosken! :wub:

Synes denne parkonkurransen så veldig hyggelig ut, sjøl om jeg ikke aner helt hva det innebærer. Er det akkurat som en vanlig utstilling med tannsjekk og vurdering av bevegelser, lynne og eksteriør for begge hundene, bare at det er paret samla som vurderes mot andre? :ahappy:

Skrevet

Jeg gleder meg sånn! Resultatene er ekstremt sekundære, jeg gleder meg bare til å se flotte hunder, nyte været, få kritikk av internasjonale dommere og stråle som ei sol i kiosken! :whistle:

Synes denne parkonkurransen så veldig hyggelig ut, sjøl om jeg ikke aner helt hva det innebærer. Er det akkurat som en vanlig utstilling med tannsjekk og vurdering av bevegelser, lynne og eksteriør for begge hundene, bare at det er paret samla som vurderes mot andre? :ahappy:

Vi er ikke så strenge på parklassene.

Tidligere hadde vi at hundene måtte ha samme eier, men nå synes vi det er mest om å gjøre at hundene i et par er mest mulig like!

Ellers kan man ikke stille hund med diskvalifiserende feil, men upåmeldte hunder er velkomne. Men de må være vaksinert!

Hvor mye dommeren vil pelle på dem, er opp til dommeren.

Skrevet

Endelig hjemme igjen!

Etter litt søvn, kan jeg kanskje tenke litt mer på hva som egentlig har skjedd i helgen.

Men uansett er jeg fornøyd!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...