Gå til innhold
Hundesonen.no

Kilvan Arany Bàràny

Stine Pernille

Recommended Posts

Skrevet

Paavo er en liten luring har jeg hørt :) Har sett noen filmer av han i aksjon, agility. Ser lovende ut :(

Mamma Mano er jo brukt til gjeting, så satse på lille har god driv i forhold til fart og intensitet :D

I morra drar jeg! Weee! :D

Blir moro! :( Gleder oss til flere bilder!

Utenom de godkjente fargene som Nirm nevnte kan mudien dukke opp i mange ikke godkjente farger. Deriblant rød/brun merle, blå merle med tan, vilt farge, til og med enkelte albinoer dukker opp, men det er sjeldent da :D Kan lese mer om fargene her. Hvertfall noen av fargene... :D

Skal du på KURspesialen?

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da var lille kommet hjem. :getlost: Står litt om reisen i bloggen, for de som vil lese.

Ellers har hun blitt godt husvarm, elsker mennesker og jager katten om hun får sjansen. En skikkelig rakker :wub:

Litt vanskelig å få til å ta bilder inne, men skal prøve meg igjen til helgen.

IMG_2320.jpg

IMG_2314.jpg

Skrevet

Da var lille kommet hjem. :getlost: Står litt om reisen i bloggen, for de som vil lese.

Ellers har hun blitt godt husvarm, elsker mennesker og jager katten om hun får sjansen. En skikkelig rakker :D

Litt vanskelig å få til å ta bilder inne, men skal prøve meg igjen til helgen.

Jada, ikke litt skjønn engang... :wub:

Guest janson
Skrevet

Gratulerer! Hun var jo fantastisk søt! :P Fascinerende det der med fargene, lærte noe nytt i dag. Finnen i meg jubler også over navnevalget! :)

Skrevet

Heeerreguuud så nydelig! :) Nesten så jeg får dra med meg Frida på sotratur! :)

Bare å komme :) Lumi vil gjerne leke!

Gratulerer! Hun var jo fantastisk søt! :) Fascinerende det der med fargene, lærte noe nytt i dag. Finnen i meg jubler også over navnevalget! :)

Ja gnagde lenge på navn, på finsk såklart. Men var faktisk oppdretter som ramset opp litt navn, og Lumi var det eneste som festet seg. Så passer det jo ganske bra den den hvite krokodillen :)

Takk folkens!

Status etter 3 dager er: sover godt om natten, men piper litt når det er tid for å tisse rundt 5 tiden. Ellers ligger hun om morgenen og bare ser på meg til jeg våkner :)

Renslighet treningen prøver vi så godt vi klarer, men hun er utrolig uforutsibar når det gjelder å gå på do. Men men, kommer vel inn i det etterhvert.

Hun er glad i alle mennesker hun møter, veldig forsiktig med andre hunder, men absolutt ingen pyse. Ace er store idolet, han på sin side synes hun bare er en plage. :P

Jeg er, som de fleste andre, totalt forelsket i lille :)

Skrevet

I helgen hadde Stine tatt med seg lille Lumi på Agility kurset jeg har vært på i helgen. Jeg tok et par bilder av den nydelige pelsen hennes som jeg tenkte jeg kunne ligge ut her :icon_redface:

4511383392_ca5b924782_b.jpg

4510744561_334c746ccf_b.jpg

4511384788_7aedc24599_b.jpg

4510745249_395c0af694_b.jpg

4510745705_2b05abee80_b.jpg

Får kos på rumpen av Line!

4511386012_e3ebdce36e_b.jpg

Valpe tenner er vondte altså ;O

4510746399_1884935fbb_b.jpg

Skrevet

Søteste, herligste valpen jeg har møtt på lenge. :icon_redface: Bare synd hun var litt trøtt da dere var innom.. hehe, blir litt mer guff neste gang. Og Gigi er mer enn gjerne leketante igjen :innocent:

Skrevet

Åå herremin for en vakker skapning :ahappy: Hun ser ut som en blanding av en aussievalp og et lam! :ahappy: :ahappy: :blink: Tror ikke jeg har sett en så nusselig valp før. Og for en utstråling igjennom bildene!

Herlige sovebilder også, hun må være en trygg sjel som bare ramler sammen på en sånn plass i armene dine og snorker :blink:

• 1 month later...
Skrevet

Lumi har rundet 4 mnd alt. Tiden flyr :rolleyes2:

Hun er en utrolig snill og vennlig hund. Kunne ikke vært mer fornøyd med snuppa mi :whistle:

Litt "nye" bilder... tatt rett før hun var 4 mnd.

lumi6-1.jpg

lumi2-2.jpg

lumi1-2.jpg

Guest janson
Skrevet

Åh, hjelpes. Jaggu er hun fin! Spesielt på det første bildet! :rolleyes2:

Skrevet

ooooo henne har jeg jo sett "live" kom på det nå. Så dere på sbk stevnet i pinsen:)

Åhhh???? Kan ikke huske å ha sett dere...eller rettere sagt, vet ikke hva jeg skulle se etter?? :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...