Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåtur i oslo

MaleneOgZico

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg bor på hadeland har jeg veldig lyst på at ta toget inn til oslo engang og miljø trene Zico inne i byen så han blir vandt med det å. Men altså jeg er ikke kjent..Kan finne frem til bussen fra oslo s så jeg kommer meg til bjerke, men ikke noe mere.

Det hadde vært koselig hvis det evt var noen som kunne gi meg og zico en liten rundtur i oslo(trenger jo ikke å være tjukkeste og mest trafikerte delen)

post-6274-1269820515,7016_thumb.jpg

Er det noen som kan si nei til han her?

Skrevet

Vi blir veldig glade for å møte flere terriere;) Jeg bor ved Carl Berner, men kan vel møte hvor det måtte være. Her pleier jeg å gå i to forskjellige parker hvorav den ene pleier å ha mange løse og greie hunder. Er det en valp?

Skrevet

Artig, det visste ikke jeg engang, hehe. Men jeg tar som oftest t-banen om jeg skal "utover". Min hund er jo bare 1 år, men hun er grei med yngre hunder ute :aww: Elsker å løpe og herje.

Skrevet

Jeg og Amigo likte veldig godt å traske rundt Steinbruvann og innover Lillomarka generelt. Du kan traske deg inn til evigheten der, om du vil. Pleier som regel ikke å være stappet fullt av folk innover, men pleier å være en litt turgåere rundt Steinbruvann/Stemmern rundt disse tider.

For å komme dit, kan du ta t-bane linje 5 mot Vestli og gå av på Grorud. Og ved taxiplassen (ved snurrevipptrappene like ved t-banestasjonen, tar du til venstre og følger veien. Også skal du ha en litt bratt bakke foran deg rett før du nærmer deg målet. :aww:

Bussen går også dit. Du kan ta 31-bussen til Grorud og ta samme ruta. Eller hoppe på neste buss som går rundt Ammerud (tror det er 62? Hjelp? Lenge siden jeg har bodd i Oslo nå, føler jeg ...). Men lite vits, greit å bare gå fra Grorud uansett.

Også har du Lillomarka fra Ammerud. Der er det også pent å gå, og litt mindre befolket (fra Vesletjern og utover). Gå av på Ammerud (også linje 5 mot Vestli), og gå til høyre for deg og følg veien. Så ta til venstre når du har en gangbro rett foran deg, og gå opp en "bratt", svingete vei til du kommer til et grått skolebygg. Gå til høyre i skolegården og inn i skauen og følg stien(e). :D

Skrevet

Hei hei. Jeg og min lille på snart 8 mnd møter deg gjerne i oslo og går en liten tur. passer jo best nå i påsken. Tenkte du nå dise nærmeste dagene?

Skrevet

Vi er også gjerne med, og fordi vi bor midt i tjukkeste sentrum, har vi god greie på hvor det er fint å gå dersom du har lyst til å miljøtrene på både barn, sykler, hunder, eiere eller vann som fosser. :blink:

Skrevet

Niliani :

påsken passer ikke for meg...

Anette jeg tar gjerne en tur med deg engang..må bare få det til å passe med pengene..en oslo tur koster nemlig 300 kr bare for toget:S

SandyEyeCandy :

Tar gjerne en rundtur med deg å..ut fra hva jeg har lest i bloggene dine er frøkna di rolig og vant med sånn:)

• 2 weeks later...
Skrevet

SandyEyeCandy :

Tar gjerne en rundtur med deg å..ut fra hva jeg har lest i bloggene dine er frøkna di rolig og vant med sånn:)

Jadda, Aiko er til tider sjokkerne miljøsterk, hehe. Send oss alle en pm når du veit mer om når det passer, så koser vi oss sammen hele gjengen! :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...