Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenjibesøk!

Nowisclee

Recommended Posts

Skrevet

Pga litt omrokkeringer, ble det til at Maren og Elvis kom i dag, samtidig som Tric kom for å bli til lørdag, når nye eieren henter ham. Her er noen bilder av Tric, Elvis, Kee-Kee og Lundii i fri utfoldelse, tre basenjier og en etnahund. :) Tråden blir oppdatert i løpet av helgen, kommer nok også oppstillingsbilde av alle sammen, så gi gjerne kommentarer på det etterhvert! :) Maren kommer med bilder straks. :)

Skrevet

Haha, lager tråd før du har bildene. :D

Jaa, jeg fikk jo ordre om det, ikke skyld på meg! :D :D

Bilde av Kee og Tric sammen kommer i morra. Tric er litt mindre enn henne, men blir nok en del større, tenker jeg. Elvis er litt mindre enn Tric. :)

Og Elvis, frekkingen, prøvde å jukke på Lundii, DET var ikke populært gitt! :D:) Første gangen jeg har sett Lundii ordentlig sint, hun beit ham i ørene leeenge, tilga ham ikke med det første gitt! :):):D

Men ellers går de overraskende godt sammen! Kjempekompiser hele gjengen! Lundii og Elvis spesielt, og Kee og Elvis, og Kee og Tric. :)

Skrevet

Så herlige bilder!

Moro at de går så fint sammen :D

Gleder meg til oppstillingsbilder.

Edit: Også ønsker jeg meg ute bilder av de 4 trubadurer i fri utfoldelse :blink:

Skrevet

Hei dette er OT

Men hvem er hvem, og hva, er totalt forvirret..

Er ikke Tric hos Soppen?? Og er Elvis og Kasko kullbrødre??

Og hjelp, totalt forvirret

Skrevet

Okei, da ble jeg litt klokere, hehe..

Men Tric og Lima er ikke fra Yodel?? Men det er Kasko, Elvis og Keekee??

Skrevet

Kjempefiningene det :(:D

Okei, da ble jeg litt klokere, hehe..

Men Tric og Lima er ikke fra Yodel?? Men det er Kasko, Elvis og Keekee??

Tillater meg å svare selv om jeg står helt utenfor her :blink:

Tric og Lima er ikke fra Yodel men er reddet / omplassert fra en Åsnes dame man kan lese om i de fleste medier.

Tric har vært hos Raksha en stund, men er nå hos Astrid for å bli hentet av nye eiere (?)

Kasko er fra Yodel, det samme er kullbroren Elvis, og Kee Kee fra et tidligere kull :(

Skrevet

Tillater meg å svare selv om jeg står helt utenfor her :blink:

Tric og Lima er ikke fra Yodel men er reddet / omplassert fra en Åsnes dame man kan lese om i de fleste medier.

Tric har vært hos Raksha en stund, men er nå hos Astrid for å bli hentet av nye eiere (?)

Kasko er fra Yodel, det samme er kullbroren Elvis, og Kee Kee fra et tidligere kull :(

Riktig, riktig. Tric, Lima, og søsteren Totiki(som var hos meg fra hun ble hentet til nye eierne kom og hentet henne) ble kjøpt ut og så omplassert, for å være sikker på at de fant nye hjem. Tric bor her nå, fram til i morgen når nye eieren kommer, fordi Raksha får litt mye med 4 hunder i hus når hun skal passe brorens hund. :D

Kasko og Elvis er kullbrødre, moren er Mille, som er halvsøster til Kee-Kee. (samme far) :(

Skrevet

Riktig, riktig. Tric, Lima, og søsteren Totiki(som var hos meg fra hun ble hentet til nye eierne kom og hentet henne) ble kjøpt ut og så omplassert, for å være sikker på at de fant nye hjem.

Åh det visste jeg ikke. Da skylder jeg deg en slik en :blink: også :D

Skrevet

Åh det visste jeg ikke. Da skylder jeg deg en slik en :blink: også :(

Nåh, takk! :(

Hund og tekst i perfekt balanse...

Litt sånn Shit Happens at jeg står sånn liksom :D:(

:( Haha, det tenkte jeg ikke på engang, så bare på bikkja, jeg! :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...