Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenjibesøk!


Nowisclee

Recommended Posts

Pga litt omrokkeringer, ble det til at Maren og Elvis kom i dag, samtidig som Tric kom for å bli til lørdag, når nye eieren henter ham. Her er noen bilder av Tric, Elvis, Kee-Kee og Lundii i fri utfoldelse, tre basenjier og en etnahund. :) Tråden blir oppdatert i løpet av helgen, kommer nok også oppstillingsbilde av alle sammen, så gi gjerne kommentarer på det etterhvert! :) Maren kommer med bilder straks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lager tråd før du har bildene. :D

Jaa, jeg fikk jo ordre om det, ikke skyld på meg! :D :D

Bilde av Kee og Tric sammen kommer i morra. Tric er litt mindre enn henne, men blir nok en del større, tenker jeg. Elvis er litt mindre enn Tric. :)

Og Elvis, frekkingen, prøvde å jukke på Lundii, DET var ikke populært gitt! :D:) Første gangen jeg har sett Lundii ordentlig sint, hun beit ham i ørene leeenge, tilga ham ikke med det første gitt! :):):D

Men ellers går de overraskende godt sammen! Kjempekompiser hele gjengen! Lundii og Elvis spesielt, og Kee og Elvis, og Kee og Tric. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefiningene det :(:D

Okei, da ble jeg litt klokere, hehe..

Men Tric og Lima er ikke fra Yodel?? Men det er Kasko, Elvis og Keekee??

Tillater meg å svare selv om jeg står helt utenfor her :blink:

Tric og Lima er ikke fra Yodel men er reddet / omplassert fra en Åsnes dame man kan lese om i de fleste medier.

Tric har vært hos Raksha en stund, men er nå hos Astrid for å bli hentet av nye eiere (?)

Kasko er fra Yodel, det samme er kullbroren Elvis, og Kee Kee fra et tidligere kull :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å svare selv om jeg står helt utenfor her :blink:

Tric og Lima er ikke fra Yodel men er reddet / omplassert fra en Åsnes dame man kan lese om i de fleste medier.

Tric har vært hos Raksha en stund, men er nå hos Astrid for å bli hentet av nye eiere (?)

Kasko er fra Yodel, det samme er kullbroren Elvis, og Kee Kee fra et tidligere kull :(

Riktig, riktig. Tric, Lima, og søsteren Totiki(som var hos meg fra hun ble hentet til nye eierne kom og hentet henne) ble kjøpt ut og så omplassert, for å være sikker på at de fant nye hjem. Tric bor her nå, fram til i morgen når nye eieren kommer, fordi Raksha får litt mye med 4 hunder i hus når hun skal passe brorens hund. :D

Kasko og Elvis er kullbrødre, moren er Mille, som er halvsøster til Kee-Kee. (samme far) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, riktig. Tric, Lima, og søsteren Totiki(som var hos meg fra hun ble hentet til nye eierne kom og hentet henne) ble kjøpt ut og så omplassert, for å være sikker på at de fant nye hjem.

Åh det visste jeg ikke. Da skylder jeg deg en slik en :blink: også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det visste jeg ikke. Da skylder jeg deg en slik en :blink: også :(

Nåh, takk! :(

Hund og tekst i perfekt balanse...

Litt sånn Shit Happens at jeg står sånn liksom :D:(

:( Haha, det tenkte jeg ikke på engang, så bare på bikkja, jeg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...