Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med proplan?

Saphire

Recommended Posts

='Saphire' date='26 mars 2010 - 23:35 ' timestamp='1269642911' post='892068']

Uansett pris, det er jo verdt det :D

klipp

Men kan man følge de tabellene så som så?

ENIG!!

Ja, man må ikke følge tabellene slavisk, da ender man kanskje med en trillrund hund eller et skjelett. Tabellen bruker du som et utgangspunk, så ser du etterhvert om hunden trenger mer (eller noen ganger mindre). :blink: Casper har som regel fått litt mer enn det som står på sekken, under hele oppveksten omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Jeg var veldig fornøyd med ProPlan, brukte varianten med laks, på de fleste hundene. Men småspiste Eikou var ikke så glad i det, likevel hadde hun utrolig flott pels.

Men syntes det ble litt dyrt (har 4 akitaer og 3 shibaer, så det går litt for...) og det gikk litt tid på å kjøre å hente foret.

Kjøpte den nye Eukanubaserien Dailycare på D4A, og siden har iallefall Eikou spist jevnt og trutt, ikke mye, men spiser hver dag. Kjøper 5 12-kilos sekker i slengen og betaler da 395 per sekk. Dette tilsvarer ca 495 kr per 15 kilo. Og kjøper det i butikken på vei hjem fra jobb.

ProPlan med laks fantes ikke i 20 kilos siste jeg kjøpte, har de endret på dette? Og hva er butikkprisen på 15 kilo laks i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProPlan med laks fantes ikke i 20 kilos siste jeg kjøpte, har de endret på dette? Og hva er butikkprisen på 15 kilo laks i dag?

ProPlan kan fåes i 20kg's sekker dersom du har storforbruker-avtale med ProPlan, da får du 20kg's sekkene til prisen av 15kg's sekker, såvidt jeg vet. :icon_confused:

Her er prisen 540,- for en 15 kg's sekk med laks og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som får oppdretter rabatt, har dere registert kennelnavn?

Jeg har registret oppdrettnavn på katt! Man må ha et registrert kennel/oppdrettnavn så vidt jeg vet. Man må også sende inn diverse papirer til proplan også, iallefall gjorde vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som får oppdretter rabatt, har dere registert kennelnavn?

Hva skal til for å få sånn storforbruker rabatt?

Der vi kjøper, er kravet at vi kjøper 3x20 kg i slengen, pris da er 570 for lam & ris, 600 for laks & ris. Trenger ikke noe avtale med Pro Plan.

Jeg pleier å slå meg sammen med flere, Birk har jo en stor sekk i 4 mnd eller noe sånt... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foret med ProPlan i mange år.

Vært innom ettpar andre merker også, for å prøve, men går alltid tilbake til ProPlan.

Har vunnet endel for på utstillinger så det har vært mye prøving..

En ting jeg la merke til var at mine absolutt nektet å spise Hills. Blandet Hills i Eukanuba som jeg foret på den gangen, og da hundene var ferdige med å spsie lå den en haug ved siden av matskåla med Hill`s kuler. :whistle::wub: fikk overhode ikke ned ei kule.

ProPlan: Kjempefornøyd, blank fin pels, god matlyst, god avføring( :):D studerer helst ikke det så mye)

Har en "kar på skauen" jeg ringer til som selger ProPlan i 20 kilos sekk.

Mener jeg betalte ca 500,- for siste sekken jeg kjøpte, Han har ikke noe krav om hvor mange sekker jeg kjøper av gangen.

Klart hunder har forskjellig smak og forskjellig krav til for. Noe virker og noe virker ikke.

Det er jo bare å prøve seg frem til noe som både hund og eier er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi kjøper, er kravet at vi kjøper 3x20 kg i slengen, pris da er 570 for lam & ris, 600 for laks & ris. Trenger ikke noe avtale med Pro Plan.

Jeg pleier å slå meg sammen med flere, Birk har jo en stor sekk i 4 mnd eller noe sånt... :wub:

Aha! Tusen takk :) Java bruker ca to mnd på en 15 kg sekk tror jeg, så er ikke så ille nå, men når det kommer en hund til i hus blir det jo litt mer da, så da er det greit å vite hva mulighetene er :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg må prøve ProPlan igjen. Ser at en hund får ganske løs avføring av Eukanubaen, de 6 andre funker bra. Mitt problem er at jeg gjerne vil gi seniorfor til gamlingene, og det finnes ikke i 20 kilos sekker. Siden jeg må kjøre for å få kjøpt ProPlan, kjøper jeg gjerne flere sekker samtidig. Må ringe ProPlangubben etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter halvannen uke med Proplan må jeg si meg meget fornøyd. Hu spiser ca 150 gram x 3, dvs 450 gram nå, i motsetning til 200 gram med Eukenuba. Ikke har det blitt økning i avføringen heller, fortsatt driter hu kun 2 ganger om dagen. Pelsen er blank og fin også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Spørs om jeg må prøve ProPlan igjen. Ser at en hund får ganske løs avføring av Eukanubaen, de 6 andre funker bra. Mitt problem er at jeg gjerne vil gi seniorfor til gamlingene, og det finnes ikke i 20 kilos sekker. Siden jeg må kjøre for å få kjøpt ProPlan, kjøper jeg gjerne flere sekker samtidig. Må ringe ProPlangubben etter påske..

Når jeg meldte meg inn nå fikk jeg beskjed om at hvis det ikke fantes 20 kg sekk i den typen jeg hadde behov for så ville det komme rabatt på 15 kg sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt proplan i 7 år, og vi har vært kjempe fornøyd med det! Enesten grunnen til at vi bytta til Troll var pris, og tilgjengelighet :icon_redface: Ellers merka vi ikke noe til mindre eller mer avføring etter byttet. Kanskje hu eldste har flass litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig misfornøyd med ProPlan på mine hunder. BC'en ble tynn og matt i pelsen. Snakket med en sch.oppdretter så sent som i går, hun hadde samme oppfatning- fòrmengden måtte økes drastisk og det ble myye avføring. Men hundene er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...