Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp ang en gave

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er helt blank, så derfør søker jeg litt tips her! Skal gi en gave til min onkel som fyller 60 år. Han er en friluftsmann og går veldig mye turer på sin fritid (har ikke så mange andre interesser enn det). Derfor tenkte jeg på å gi han en termos med inngravert tekst på. En metall termos eller noe.. Men jeg er så usikker på hva som skal stå på termosen! Føler det blir litt rart med : Navnet hans - 60 år. Hadde vært litt moro med noe annen tekst. Kanskje som har noe med tur, sprek, natur eller noe sånnt i. Har noen noen tips om hva som kan stå?

Gratulerer med 60 års jubileumet ? :) hehe. er helt blank :)

Skrevet

Kanskje et tur-relatert ordtak? F.eks:

Godt følge gjør milen kort.

Dansk ordtak

Det er tryggere i fjæra enn på fjorden.

Norsk ordtak

God tur, sa mannen da kona trillet forbi ham i trappa.

Svensk ordtak :icon_redface: :icon_redface:

En reise på tusen mil begynner med et skritt.

Kinesisk

Ut på tur, aldri sur!

Norsk ordtak

Verden er vid, og veiene mange.

Norsk ordtak

Å reise vil si å nå et mål. Å vandre vil si å være underveis.

Theodor Heuss

:whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...