Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt utstillings-bånd !

Guest Peersen

Recommended Posts

Guest Peersen
Skrevet

Endelig kom Auda's nye utstillingbånd :)

Det er laget etter mål i Australia, og jeg er veldig fornøyd med det ferdige produktet .

Swarovski krystaller og foret med myk sort fløyel, de er jo så tynnhudede disse azawakhene, at dette likte

hun veldig bra !

Guest Peersen
Skrevet

Her er linken, der jeg har fått laget dette utstillingsbåndet.

http://www.snazzypoochleads.com/

Jeg har fått laget det som martingale. Men hun lager også dette som strup, det er bare å bestille hva en vil ha.

Som dere ser av hjemmesiden, er mulighetene uendelige !

På siden med New Arrivals, er det mye fint å velge i, med og uten Swarovski krystaller, og båndene er laget av fallskjermline, så det er supersterkt :))

Skrevet

Ååå herlig! kanskje casper skal få et jålebånd :) Jeg er nemlig på utkikk etter et utstillingsbånd i halvstrup, han brekker seg litt når strupen blir for stram øverst på halsen på utstilling (naturlig nok :) ), så ville vært veldig greit med noe som stopper, men som likevel kan være stramt.

Likte 18. på new arrivals

Skrevet

Åh, så mange fine bånd! Slikt skal man ha, hvis man får seg utstillingshund som ikke bare får blått!

Skrevet

Åh, så mange fine bånd! Slikt skal man ha, hvis man får seg utstillingshund som ikke bare får blått!

Kanskje det er akkurat dette en blåsløyfehund trenger? :)

Guest Peersen
Skrevet

Hei igjen :)

Jeg ga ca 100.- $ Australske...i summen er frakt til Spania.

Skrevet

Ja dette er jo noe man kan lage selv! :) det tenkte jeg ikke på, for det finnes jo mange fine perler og sånn på hobbybutikkene. Går jo fint ann å freshe opp tynne utstillingsbånd og sånn, det skal jeg jammen meg gjøre :)

Guest Jonna
Skrevet

Jeg har selv 3 fra Caroline. Alle festet direkte i kjettingen:

21971_486433170640_732375640_10889935_6387843_n.jpg

Dette er endret og er festet direkte i en nyere kjetting, men som dere ser så kommer de også i krok :)

18033_309594396302_530141302_5187689_6086208_n.jpg

19046_104671872893364_1000005165427.jpg

Guest Peersen
Skrevet

Det som jeg synes var bra med Auda's bånd, er at det er laget i ett stykke.

Hals stykket er flatt og vrir ikke på halsen, og jeg kan stille inn "trykket" på halsen.

Auda liker absolutt ikke når båndene stuper :) Da blir det liksom litt araberhest over henne i ringen !

Skrevet

Fikk ikke lov å legge inn link men finn.no har ein fin fin valutakalkulator

100 AUD

Australske Dollar

1 AUD = 5,34 NOK

=

534,21 NOK

Norske Kroner

100 NOK = 18,72 AUD

Skrevet

Kanskje det er akkurat dette en blåsløyfehund trenger? :)

Hjelper lite på benstilling det, hihi. Men kanskje din? :)

Guest Peersen
Skrevet

Ja, jeg bruker valuta kalkulatoren til DnB :) Jeg har jo jobbet

der i nesten hele mitt yrkesaktive liv !!!

Skrevet

Det er ikke alle båndene som er så dyre, ser ikke ut som de uten stener koster like mye. Men de er nok ganske mye dyrere enn de man kjøper på stand.

Er det lang leveringstid?

Guest Peersen
Skrevet

Ja, klart at det er mye penger.... men jeg har lagt ut så mye penger ( totalt ) på bånd som jeg liker sånn passe, ikke er for dyre etc. etc. .... så når jeg finner noe som er midt i blinken, å jeg vet jeg kommer til å bruke i mange år, så synes jeg det er ok.

Jeg aner virkelig ikke hvor mange utstillingsbånd jeg har kjøpt gjennom årene, som er brukt 5 - 6 ganger, og lagt i en skuff.. eller i lomme i utstillingsbagen :)

2 1/2 mnd ventet jeg på dette båndet. Det er sant at ikke alle båndene er like dyre. Masse stilige å finne her, uten "bling" som er flott. Det kommer helt an på hva slags hund en har, og vilken utstråling hunden har i ringen.

Prisen er jo høy pga at disse båndene blir laget på bestilling. Ikke to er like, og de blir laget etter mål. Du kan bestemme farge på steiner, bånd og om du vil ha strup eller martingale...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...