Gå til innhold
Hundesonen.no

Bittfeil


Fia

Recommended Posts

Jeg henter hunden min om seks dager :):) Hun har trolig en bittfeil. Det vil si et underbitt. Hun har jo ikke vondt og det synes ikke noe særlig, men det vil ikke være noe vits i å dra på utstilling med henne hvis dette ikke vokser seg til. Er det noen som vet hvor stor sjanse det er for at det kan bli bedre? Ikke det at jeg hadde tenkt å drive aktivt med utstilling, men det hadde jo vært artig å prøve en gang? Vi skal sjekke henne hos dyrlegen etter et år, og hvis det ikke har blitt bedre da, får vi en viss "erstatning" hos oppdretteren. Må bare si at jeg overhode ikke er i tvil om å fortsatt skulle ha henne pga. denne bittfeilen, men jeg har bare lyst å høre om det er mulig at det kan bli sånn som det egentlig skal :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet lite om prosenter og muligheter for at det skal rette seg ut, men søsteren til hunden min hadde underbitt som valp og det rettet seg ut etter hun felte valpetennene.

Vær obs på at noen hunder får nakkeproblemer i voksen alder pga underbitt.

Du kan jo selv prøve å gå med underkjeven skøvet frem over lengre tid, det kjennes nok neppe særlig godt ut :)

Lykke til med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt, og etter egen erfaring, vokser underkjeven langsommere enn overkjeven på valper. Det vil si at et lite overbitt hos en valp kan rette seg, mens det er mindre sannsynlig at et underbitt retter seg (det har jeg faktisk aldri hørt om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe på det beste! :) Interessant å høre om egne erfaringer med bittfeil. Jeg har som sakt aldri hatt hund før, så tar i mot all hjelp jeg kan få! Har hunden det bra, har jeg det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...