Gå til innhold
Hundesonen.no

Phi og Caca


Bananen

Recommended Posts

Da huser vi også to hetterotter også. Hamsteren Nuffe døde for ikke lenge siden av forstoppelse. Og vi ville ha no' mer sosialt, og som ungene kan klå på når de er på besøk.

De har fått hvert sitt fengende navn etter hver sin fengende syssel. Phi (as in Pee too and as in a Gyldent snitt), gjør hva hun liker å gjøre best, og ga meg et fantastisk førsteinntrykk. Caca gjorde som spanjolbarna sier når de må på do ... ofte. Så sånn er det med den saken!

Rævva bilder, men jeg får vel presentere de små krekene. :)

Caca.

4424765918_1805b4c717.jpg

Phi.

4424765944_9386883fe6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så søte de var men bruker du sagflis fast? Rotter er kjent for å ha mye luftveis problemer så pellets som er støvfrie er mye bedre for de

Ja. Brukte det jeg hadde igjen etter hamsteren. Skal nok få fikset pellets, evt. de andre greiene, som jeg ikke husker hva heter for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I buret til rottene skal du ikke bruke strø som støver veldig eller som er laget av bartrær (furu, gran osv.). Kort fortalt kan burstrø av bartrær gjøre skade på leveren og gir dårligere immunnforsvar. Les mer om emnet i artikkelen til Heidi Konestabo, her. Det betyr at vanlig spon/sagflis ikke bør brukes. Istedenfor kan du av kjøpestrø bruke f.eks: BeeKay Bedding. Du kan også bruke avispapir, håndkler o.l.

Kattesand egner seg dårlig da det som oftest støver veldig, er hardt å gå på og klumpesand kan være direkte farlig hvis rottene svelger det.

hentet fra www.tamrotter.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått klint inn avispapir nå sånn just in kasse.

Tenkte å fikse noen bilder av de seinere. De har skiftet fargetoner, gitt! Fra å være blå-ish over ryggen, har de blitt mycket grå. Med blå-ish flekk på stumpene sine.

Ok, pics done! Noen er mer samarbeidsvillig enn andre, så det ble mest bilder av frøken Phi.

Phi Greyalot.

4443136744_1938d7de6d.jpg

What, what?

4443137302_2facb3a722.jpg

Phi prøver å forstå hvorfor hun blir kalt 1,618033989. Og prøver å gjøre noe med det ...

4442360339_4e0ec4f7c4.jpg

Phi gir opp, og sier "talk to the BACK!".

4442361047_d7f03f7d31.jpg

"If I only was bigger ... I'd ..."

4443138914_756b804bd3.jpg

Også søte, lille Caca. Ingen liker henne, og Phi prøver ofte å banke henne opp på kveldstid. Trodde bikkjene ofte lekte røft, jeg. :)

4443139474_74a97f169a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har frøken Phi klart å stikke av, og er et eller annet sted i huset. Slang ut ost i går kveld rundt omkring, men så kom jeg på at hun var den som var glad i kjøtt.

Så enten er det bare å vente, eller låne en katt som kan være interessert. Ikke som å spise, men som viser interesse for at hun faktisk er et eller annet sted. Ellers så er det som å lete etter en nål i en høystakk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...