Gå til innhold
Hundesonen.no

Drektig Drektigere Drektigst

SaraS

Recommended Posts

Skrevet

Var et par suuuperstore bikkjemager i akkurat nå-tråden i går. Men jeg vil se flere!

Skrevet

Det er alt for lite bilder av drektige gårdshunder i denne tråden. Bildet er fra akkurat nå. 7 uker i drektigheten.

25508_385485260585_632600585_5451444_4334460_n.jpg

Fantastisk bollemage. Bildet er fra akkurat nå-tråden. Håper det er greit RTL?

Skrevet

Fiiine magen!

Vært morsomt å få sett masse masse forskjellige raser med bollemager her! Lurer for eksempel på hvordan en gravid saluki ser ut.

Skrevet

Lurer for eksempel på hvordan en gravid saluki ser ut.

Da må vel jeg trå til da :whistle:

Tatt et par dager før fødsel.

post-2016-1268230902,5345_thumb.jpg

post-2016-1268230924,7295_thumb.jpg

Edit: hvorfor blir mine bilder så rare, de blir trøkka sammen i bredden jo..

Skrevet

Gravid schnauzer mage... Dette er Savanna, mammaen til Blondie. Ikke sikker hvor mange uker hun var på vei her

ulike%20055.JPG-for-web-normal.jpg

(2 valper i dette kullet)

Her er Chessie 2,5 uke før fødsel av et et kull på 8 valper :whistle:

Chessie2%2c5ukerigjen%20001.JPG-for-web-normal.jpg

(bildene fra kennel schnauzerbelle's hjemmeside)

Skrevet

Tihi, for en velfylt schnauzerdame! Salukien ser jo nesten normal ut i forhold :whistle: Hvor mange valper hadde Salukidamen, Tøfflus?

Skrevet

Tihi, for en velfylt schnauzerdame! Salukien ser jo nesten normal ut i forhold :whistle: Hvor mange valper hadde Salukidamen, Tøfflus?

Salukibildene lyver litt, de er jo trøkka sammen, grr...hva gjør jeg galt?

Men se hvordan ryggraden og hofteknølene liksom står rett opp og magen har sunket, men er allikevel diger. Hun fikk 12 stk og de hadde alle normal fødselsvekt. Dessverre mistet jeg tre av dem i en meget vanskelig og komplisert fødsel. Hadde det ikke vært for et dyktig vet.team hadde jeg mistet resten og mamma'en også. Men det gikk heldigvis bra og idag lever de fit for fight hele gjengen :whistle:

Skrevet

Her er Whippet-mammaen til Milo et par dager før fødsel. Hun fikk utrolige 12 VALPER! Vanlig kull er 5-7 valper;) Flinke Sara jenta <3

9617_1251198488485_1485204339_30682246_1929086_n.jpg

Skrevet

Synd bildene ble litt forvridd Tøfflus, men man ser jo at hun er riiimelig kjukkebolla da :whistle:

Her er Whippet-mammaen til Milo et par dager før fødsel. Hun fikk utrolige 12 VALPER! Vanlig kull er 5-7 valper;) Flinke Sara jenta <3

Å hjelpes! :whistle: Du har ikke bilde av at hun står oppreist da?

Skrevet

Hihi, bollewhippet! :whistle:

Uffameg, Tøfflus, det hørtes ut som en virkelig fæl fødsel :whistle: Bra det ordna seg for damen og de fleste barna, da.

Skrevet

Synd bildene ble litt forvridd Tøfflus, men man ser jo at hun er riiimelig kjukkebolla da :whistle:

Å hjelpes! :whistle: Du har ikke bilde av at hun står oppreist da?

Med den magen og de fyrstikkbeina betviles det at whippetjenten i det hele tatt klarte å stå oppreist :D

Guest Dratini
Skrevet

Mange flotte bilder her jo :whistle:

Salukibildene lyver litt, de er jo trøkka sammen, grr...hva gjør jeg galt?

Klikk på bildet i innlegget ditt, da åpnes det i ett vindu i normal størrelse :D Og hun så jo lekker ut på de bildene :whistle:

Guest Jonna
Skrevet

Blaze på sin 8 uke, bare dager før valpene tittet ut. Egentlig stor med tanke på at det bare var 3 stk, men iforhold til andre er jo hun liten :whistle:

april001.jpg

april003.jpg

Skrevet

Her er Vanja, mamma'n til Kita, dagen før valpene blei født :whistle: Blei 8 valper :D

Vanjapregnant18desember.jpg

Vanjapregnant18desember2.jpg

Venter spent på nytt gravidbilde av moren til min neste GD i morra :P Ho var vist diiiiger :whistle:

Skrevet

Trøste mæ, jeg ville ha vært redd hun skulle eksplodere!

Skrevet

Oooohh...så svær! :whistle: Hadde også vært redd ho skulle eksplodert... :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...