Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt skrivebord anno 2010.?

Tore

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hum, her er det kjedelige greier.

Bakgrunnsbildet valgte jeg før jeg fikk lagt inn igjen egne bilder på pc'n og jammen har det ikke bare blitt der.

Oppløsning og sånn har jeg ikke peil på :whistle: Det ser bra ut, det er det viktigeste. Og snarveier ja? Ser ikke så mange av dem vel? Søppelkassa liker jeg å ha der, for da husker jeg å tømme den. Ellers orker jeg ikke rot.

post-231-1268234413,3109_thumb.jpg

Skrevet

Den var clean. Fint bilde, men hvor er menylinjen?

Startmenyen er Oppe/Øvers i stede for nederst som det er originalt på windows... :whistle:

Skrevet

Den var clean. Fint bilde, men hvor er menylinjen?

Menylinjen/programmenyen ligger nederst, og kommer opp når jeg beveger musen i nedre skjermkant. Jeg har riktignok bare to program liggende fast i menyen(liker den minimalistiske stilen :whistle: ), og bruker heller et program som heter quicksilver til å få opp resten når jeg trenger dem.

Skrevet

Bakgrunn.png

Håper dere kan overse at jeg har mIRC oppe der, for jeg er ALDRI der lenger, det var bare ei som sa jeg mååååtte inn der og se, men det var fortsatt like kjedelig som jeg huska. :whistle:

Jeg har forresten en mappe med bilder som jeg har stjelt fra nettet, som jeg syns var fine, så skrivebordsbakgrunnen bytter hvert 15. minutt. Akkurat nå har jeg solsikker der, men da jeg tok printscreen var det altså pingviner.

Skrevet

jeg har en liten acer aspire one på 10" , husker ikke oppløsningen jeg... windows 7 starter, som er noe drit fordi jeg får ikke lov til å skifte skrivebordsbakgrunnen! Så jeg er stuck med windows logoen på kjedelig blå bakgrunn. Har lastet ned en sånn dings der man kan ha bilde på midten, miniprogram heter det vel, og bildet ble jo ok stort da. Iallefall bedre enn å se på den logoen (viktig problem dette haha).

skrivebord.jpg

den er ganske ny, og jeg bruker den egentlig bare til surfing og film, har en annen pc til bildebehandling etc, så derfor har jeg ikke så mye innpå denne, ikke enda iallefall.

Spotify, vuze, photoscape og vlc er vel det jeg har bruk for på denne, stort sett. Og internett såklart. Jeg har faktisk konvertert til firefox :whistle: jeg som har fremmet IE lenge nå..

Skrevet

Bruker en MacBook, har så og si ingen ting på dataen utenom firefox, bilder og musikk. Har ikke tid til spilling, bilderedigeringsprogram har jeg ikke *snufs* Nå har jeg bare en tilfeldig ganske fin bakgrunn jeg fant på google. Blir ganske lei fort, så den blir vel byttet snart den også.

Bilde1-2.png

Og ja, jeg liker å ha menylinjen på venste side. Hadde den nederst før men liker det bedre sånn det er nå.

Skrevet

MacBook Pro. Jeg skifter bakgrunn veldig ofte, etter hva slags humør jeg er i, men de siste par dagene har jeg hatt min kjære lille:

4423380580_78b6a6f782_o.png

:whistle:

Menylinja er særdeles lite gjennomtenkt, så egentlig var det kjekt at denne tråden kom nå, så jeg kan få organisert den litt bedre. Og på skrivebordet har jeg for øyeblikket kun en ting jeg ikke har giddet å flytte enda - en mappe med bilder overført fra han jeg bodde med i Firenze.

Skrevet
Håper dere kan overse at jeg har mIRC oppe der, for jeg er ALDRI der lenger, det var bare ei som sa jeg mååååtte inn der og se, men det var fortsatt like kjedelig som jeg huska.

Are you ASHAMED of yourself? Burde jeg også gå å putte fingeren ned i jorda?

Skrevet

Mitt skrivebord

Untitled-1-1.jpg

Hater rot, så da blir det sånn.

Sitter på en Asus X70IC, oppløsningen er vel 1600x900 tror jeg. Windowsen er kjøpt og betalt hvis noen lurte på det

Skrevet

Litt off topic...

Men slik ser man på Crufs i Firefox...

Og Facebook og Hundesonen samtidig...

*klippe*

Stilig! Åssen gjør man det?

(Og bare for å ha sagt det - Firefox is THA BOMB! :blink: )

Skrevet

Hvordan fikser du det Tore? To vinduer? Funker det på mac?

Det funker på firefox... :blink:

Utvidelse / Add-On som heter : SplitBrowser

Der kan man dele opp å vise flere nettsider i samme vindu som jeg har gjort på bildet... :blink:

Skrevet

Det funker på firefox... :blink:

Utvidelse / Add-On som heter : SplitBrowser

Der kan man dele opp å vise flere nettsider i samme vindu som jeg har gjort på bildet... :ermm:

Selfølgelig har man firefox :blink: Fant det ut nå! Thanks :wub:

Edit; Bilde1-4.png

(har 1280 x 800 skjerm tror jeg)

Skrevet

post-840-1268603181,7973_thumb.jpg

Like rotete der som i hodet kanskje? Men jeg liker litt rot jeg :ahappy:

Bildet er fra nbf-kurs på evje ifjor, salza demonstrerer sin fine slippkommando :D

Oppløsningen er 1200x800 ca

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...