Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingshunden - Frøya


Nano

Recommended Posts

Skrevet

Frøya er en blandingshund ala gatehund fra Spania, som jeg fikk da hun var 9 måneder gammel i Desember. Hun ble funnet bak en søppelkasse da hun var 4-5 måneder gammel og bodde i fosterhjem til jeg fikk henne. Jeg har ikke hatt noen problemer med henne selv om hun fikk en litt vanskelig start. Hun er veldig glad i mennesker og ville gjerne hilse på alle hun så i starten, men nå kan hun heldigvis løpe løs uten å løpe i beina på andre folk. Andre hunder er også veldig greit, hun har bare lyst til å leke. Nå er jeg altfor glad i å ta bilder, så jeg får prøve å begrense meg litt! Hvis noen ser hva slags terrier det kan være i henne, så er det bare å si i fra:)

18050_252150540519_740780519_4751617_3839111_n.jpg

Ingen liten hund her!

18050_254548760519_740780519_4764508_1415901_n.jpg

18050_278505630519_740780519_4903996_3153297_n.jpg

Hun kan visst posere også

26653_375058440519_740780519_5276673_6252443_n.jpg

Grlghglrglrh

26653_375058460519_740780519_5276674_1142956_n.jpg

Nomnom

26653_375058510519_740780519_5276679_1195673_n.jpg

Korr e aille fingra'n

26653_375058530519_740780519_5276681_2987506_n.jpg

Stor hund i liten kropp?

18050_266783545519_740780519_4844712_3108036_n.jpg

Skrevet

Takk! ^^ Men man skal ikke skue sjarmtrollet på hårene, for hun kan å si i fra også;o

Eller hva det nå heter :)

Skrevet

Takk :) Det var noen som sa at det bare er JRT som har lysebrune flekker i pelsen, stemmer det? Man kan se skyggene av dem i det nest siste bildet.

Skrevet

Hihi, hun var skikkelig søt :) Syns nesten det blir litt ekstra sjarmerende med sånne gatemikser, for de ser liksom aldri ut som "alle de andre hundene". Får liksom veldig fin "visuell personlighet" (nytt uttrykk) i tillegg!

Skrevet

Takk :) Det var noen som sa at det bare er JRT som har lysebrune flekker i pelsen, stemmer det? Man kan se skyggene av dem i det nest siste bildet.

jeg er ikke sikker :D Har ikke så mye peiling på slike rasespesifikke ting som pels/farger etc på terrierene.

Skrevet

For en nydelig spansk seniorita Frøya er. Du ser at hun er en snill skøyer.

( Ang "opphav": Da jeg så bildet, uten å lese noe om henne, tenkte jeg at det var en J R terrier og papillon blanding.. Men med nærmere titt så ble jeg 100% usikker..Jeg så bare en utrolig søt nydelig og morsom hund..

Skrevet

For en nydelig spansk seniorita Frøya er. Du ser at hun er en snill skøyer.

( Ang "opphav": Da jeg så bildet, uten å lese noe om henne, tenkte jeg at det var en J R terrier og papillon blanding.. Men med nærmere titt så ble jeg 100% usikker..Jeg så bare en utrolig søt nydelig og morsom hund..

Antageligvis er det ikke bare 1 generasjon med mixing her :)

Men hvem vet.

Skrevet

Nansen: hihi, du har nok rett, det er jo ingen som ser like ut.

IA: Så søt! Er det den greske mixen? Kan nok være "mye rart" i henne ja, det spiller vel eegentlig ingen rolle hva hun er. :ahappy:

bea: Tehe ja, hun er snill som dagen er lang, samtidig som at hun ikke lar seg bølle med, av andre hunder altså. Om noen ypper til bråk, sier hun i fra også står hun stille og venter på at hunden skal gå. Hun er så lett å ha med å gjøre at jeg føler meg litt bortskjemt. Bare å kremte om jeg vil at hun skal slippe noe hun har i munnen innendørs. Ute finnes nemlig døde mus og sånne artige ting;p

Mraia: Jeg tror ikke jeg har sett Sheltie før, men de så litt store ut på bilder?

Marianne: Takk ^^

Konklusjon: Definitvt en haug papillon!

Skrevet

IA: Så søt! Er det den greske mixen? Kan nok være "mye rart" i henne ja, det spiller vel eegentlig ingen rolle hva hun er. :ahappy:

Ja, det er han :ahappy:

Nei, ikke sant! De er nok ikke akkurat utstillingkandidater noen av dem, uansett :ahappy:

Så langt har vi kommet fram til at Scilos er en Koiker, Chihuahua, Toller, Border Collie, Sheltie, Pappilion, Samoijed og Aussie blanding :ahappy:

Skrevet

Ja, det er han :ahappy:

Nei, ikke sant! De er nok ikke akkurat utstillingkandidater noen av dem, uansett :ahappy:

Så langt har vi kommet fram til at Scilos er en Koiker, Chihuahua, Toller, Border Collie, Sheltie, Pappilion, Samoijed og Aussie blanding :ahappy:

Haha, hadde det ikke vært greit å kunne DNA-teste sånt.

Skrevet

Haha, hadde det ikke vært greit å kunne DNA-teste sånt.

Jo, det hadde vært flott :ahappy:

Men han er iallefall renrasa sofagris :ahappy:

Skrevet

'Så går det så når man har besøk av en annen hund, lille blir dratt ut i gangen etter sokken og herjet med ;o

4427654580_5922685ac2_b.jpg

"Liten jeg?!"

4427655230_422c446497_b.jpg

  • 6 months later...
Skrevet

Litt mer bildespam :ahappy:

26545_408864155519_740780519_5414311_7605067_n.jpg

Etter litt om og men, så kom de overens de også:

18050_252150530519_740780519_4751616_1068464_n.jpg

Sommer og sol:

35051_448114370519_740780519_6413692_7402546_n.jpg

Men plassen er selvsagt fortsatt hennes:

36960_450126830519_740780519_6462934_689902_n.jpg

Vi flyttet og hun ble selvsagt med:

35915_437800560519_740780519_6137494_6549308_n.jpg

Skog!

57922_467567400519_740780519_6917847_368074_n.jpg

61085_467567720519_740780519_6917859_2765468_n.jpg

60418_467565530519_740780519_6917786_2086437_n.jpg

57922_467567395519_740780519_6917846_7506568_n.jpg

Og et litt mindre pent øyeblikk

62216_467996145519_740780519_6926863_1937465_n.jpg

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...