Gå til innhold
Hundesonen.no

Poll: Lengde på filmer


Carina

Filmer  

30 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      7
    • Nei
      23
  2. 2.

    • Ja
      7
    • Nei
      23
  3. 3.

    • Ja
      26
    • Nei
      2
  4. 4.

    • Ja
      23
    • Nei
      5
  5. 5.

    • Ja
      22
    • Nei
      5


Recommended Posts

Jeg og Cane trente litt apport med dirigering her om dagen, og det ble tatt opp film av dette. Filmen ble jo usannsynlig lang, bortimot 10 minutter. Er det noen som i det hele tatt gidder å se så lange filmer? Ville det vært bedre å spilt den i høyere hastighet, litt sånn fortfilm?

Denne undersøkelsen er anonym, så føl deg fri til å være helt ærlig, det er til stor hjelp. :icon_cry:

Filmen i mitt eksempel er denne:

Har du andre forslag/kommentarer setter jeg pris på det også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei, men jeg driver ikke med slikt , så det er på en måte hverken veldig relevant eller interessant for meg, men om jeg hadde fks. slitt med den øvelsen selv, eller ønsket å se hvordan man gjør det, så hadde jeg nok sett hele :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding! Setter kjempestor pris på det. Er jo arbeid med disse filmene, og jeg legger de jo ikke ut for min egen del, selv om jeg filmer for min egen del. Så er jo greit å vite sånt, så jeg ikke legger masse arbeid ned i noe som ikke blir satt pris på likevel. :icon_cry:

Har lagt til noen spørsmål for å få et riktigere bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i lp-filmer, ti minutter med samme øvelse kan bli for langt, med mindre det er en øvelse jeg selv jobber med akkurat da. Da er det meget interessangt. Og mye bedre med redigert kortere en fortfilm! Fortfilm tror jeg ikke jeg ville sett på, det ser bare helt rart ut. Jeg ville sett filmen hvis den var i 3-4 minutter ja :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding! Setter kjempestor pris på det. Er jo arbeid med disse filmene, og jeg legger de jo ikke ut for min egen del, selv om jeg filmer for min egen del. Så er jo greit å vite sånt, så jeg ikke legger masse arbeid ned i noe som ikke blir satt pris på likevel. :icon_cry:

Har lagt til noen spørsmål for å få et riktigere bilde.

Må bare legge til at det er ikke ofte jeg ser 10-minutter lange youtubeklipp etc, uansett innhold. :whistle:

Slettet avstemningen min og stemte på nytt. Jeg synes 3-5 min er fin lengde på slike filmklipp, men er jo ikke alltid like lett å få dem så korte, sliter med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser gjerne så lange filmer, men når det er bare en øvelse så kan man med fordel skru opp tempoet litt syns jeg. Syns det er interessant å se alle delene av treningen, og ikke bare det beste. Jeg vil gjerne ha med meg alle detaljene i treningen til andre (når den først filmes tenker jeg) for å ta til meg ev. tips til egen trening. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk alle sammen, for tilbakemelding!

Jeg ser gjerne så lange filmer, men når det er bare en øvelse så kan man med fordel skru opp tempoet litt syns jeg. Syns det er interessant å se alle delene av treningen, og ikke bare det beste. Jeg vil gjerne ha med meg alle detaljene i treningen til andre (når den først filmes tenker jeg) for å ta til meg ev. tips til egen trening. :icon_cry:

Det var min tanke med å la filmen være som den er. Jeg tror ofte en del har lett for å vise bare det som går bra, mens jeg ville liksom vise alt vi gjorde og hvordan vi kom fram til det vi greide på slutten liksom.

Men nå driver jeg og redigerer, og jeg får med det aller meste på 4 minutter faktisk, ved å klippe vekk lange belønningsscener og mer av traskingen (hadde klippet vekk noe av dette allerede :whistle:).

Igjen tusen takk, dette er kjempenyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg "bryr meg om" vedkommende sin trening, så kan jeg gjerne se 10 minutter med samme øvelse. Men da helst at det er klippet vekk belønningen. Jeg liker ikke så veldig godt når man lar filmen gå fortere, for da går man glipp av små detaljer :whistle: Jeg perfeksjonist til tusen, da :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg "bryr meg om" vedkommende sin trening, så kan jeg gjerne se 10 minutter med samme øvelse. Men da helst at det er klippet vekk belønningen. Jeg liker ikke så veldig godt når man lar filmen gå fortere, for da går man glipp av små detaljer :whistle: Jeg perfeksjonist til tusen, da :icon_cry:

Tusen takk for tilbakemelding. :blink:

Skal ha disse tingene i bakhodet til senere, er jo ingen vits i å bruke tid på laaange filmer som ingen orker å se. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding. :icon_cry:

Skal ha disse tingene i bakhodet til senere, er jo ingen vits i å bruke tid på laaange filmer som ingen orker å se. :whistle:

Jeg har akkurat det samme problemet hos meg. Feks. med IPO filmene hvor det blir lange transporter osv. Jeg tenker at de som er interessert i IPO vil se det, de andre gidder ikke å se halvparten en gang. Så jeg laget faktisk en kortere versjon av en av treningene slik at det var en film for hver smak :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme problemet hos meg. Feks. med IPO filmene hvor det blir lange transporter osv. Jeg tenker at de som er interessert i IPO vil se det, de andre gidder ikke å se halvparten en gang. Så jeg laget faktisk en kortere versjon av en av treningene slik at det var en film for hver smak :whistle:

Ja, det var det jeg gjorde nå også, så begge ligger ute. Kan jo være det plutselig er noen som vil se alt.

Og jeg er en av de som vil se alt på IPO-treningene deres, det har vel med interesse å gjøre kanskje. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg gjorde nå også, så begge ligger ute. Kan jo være det plutselig er noen som vil se alt.

Og jeg er en av de som vil se alt på IPO-treningene deres, det har vel med interesse å gjøre kanskje. :icon_cry:

Ja, jeg er også der :whistle: Det er et noen blogger jeg liker å følge med på, og da ser jeg på alt de legger ut. Som du sier, så har det nok med interesse å gjøre :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg er forholdsvis interessert i trening jeg og :whistle: men ikke så innmari interessert i å se transport-delen, belønnings-delen, at man gjør seg klar før man trener osv.. :icon_cry: Det er øvelsen som er interessant, ikke alt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg er forholdsvis interessert i trening jeg og :whistle: men ikke så innmari interessert i å se transport-delen, belønnings-delen, at man gjør seg klar før man trener osv.. :blink: Det er øvelsen som er interessant, ikke alt rundt.

Heey, transporten er en god del av programmet *ler*, og en "øvelse".

Forstår hva du mener, og jeg er enig :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg er forholdsvis interessert i trening jeg og :lol: men ikke så innmari interessert i å se transport-delen, belønnings-delen, at man gjør seg klar før man trener osv.. :whistle: Det er øvelsen som er interessant, ikke alt rundt.

Nei, det forstår jeg godt, var jo det jeg begynte å tenke på at kanskje ikke alle var SÅ interesserte. :) Derfor jeg la ut denne pollen, som bekreftet mine mistanker. På den oppdaterte versjonen av denne filmen jeg la ut har jeg klippet vekk alt rundt, så det er kun selve øvelsen igjen, og jeg skjønner jo at det er mye mer interessant for de aller fleste. :lol:

Så får heller jeg og Marthe kose oss med disse eviglange filmene der ingen detaljer er tatt vekk. :blink:

Edit: Tusen takk til alle som har stemt og kommet med tilbakemeldinger! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey, transporten er en god del av programmet *ler*, og en "øvelse".

Forstår hva du mener, og jeg er enig :whistle:

I IPO, ja? Men jeg tenker på den der gå fra kamera, hente inn hunden, stille seg sånn at man syns i kamera-delen jeg :lol:

Nei, det forstår jeg godt, var jo det jeg begynte å tenke på at kanskje ikke alle var SÅ interesserte. :) Derfor jeg la ut denne pollen, som bekreftet mine mistanker. På den oppdaterte versjonen av denne filmen jeg la ut har jeg klippet vekk alt rundt, så det er kun selve øvelsen igjen, og jeg skjønner jo at det er mye mer interessant for de aller fleste. :P

Så får heller jeg og Marthe kose oss med disse eviglange filmene der ingen detaljer er tatt vekk. :lol:

Edit: Tusen takk til alle som har stemt og kommet med tilbakemeldinger! :blink:

Vel, for min del så er det ikke så interessant hvordan folk belønner hundene sine, så jeg trenger liksom ikke å se den delen. 10 minutter er også veldig lenge syns jeg, da er det kanskje bedre å dele opp øvelsene OG filmene.. Jeg veit ikke jeg, det er bedre å se to filmer på 3 minutter enn 1 på 6 minutter inni hodet mitt bare :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sjeldent så lange filmer, siden de oftest inneholder ganske mye man strengt tatt ikke trenger å ta med. Dvs alt som skjer imellom repetisjonene/øvelsene. Noen belønner ganske mye/lenge, og helt ærlig synes jeg det ikke er så spennende å se på at noen leker med hunden sin på en film, eller gir den masse godbiter. Kan gjerne ta med det som er rett før og rett etter, dvs fra rutiner til start på belønning, men ellers synes jeg det bør klippes det som klippes vekk kan.

Filmer i rask hastighet har jeg sjeldent sansen for, annet enn den mannekeng filmen hun Tessa laget i sin tid. Det blir for mye komedie for min del med film i rask hastighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg varierer det veldig på hvor lange filmer jeg "gidder" å se ;) Og det finnes ikke noe annet mønster i det enn mitt eget humør.

Jeg synes faktisk at det med belønningene er relevant i filmene da man kan se hvordan belønningen/belønningstypen påvirker hundene i positiv eller negativ retning.

Synes også det er bra å vise de repetisjonene som ikke gikk fult så bra også

Å gjøre filmen i rask hastighet synes jeg ikke er noe bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...