Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har forslag til liten hunde rase jeg evt kan skaffe


Toya

Recommended Posts

hehe...

er faktisk også en av de rasene jeg har tenkt på...

men går de bra sammen med schæfere da? og er de lette å dressere? vil ha fra en seriøs oppdretter... har dårlig erfaringer med noen jeg har vært borti med schæfere...

Ikke no problem. :D

Det er noen helt utrolig snille hunder som kan brukes til alt. :P

Jeg vil si de er ganske lette å dressere ja, ligger vel på normalen tenker jeg. :D

Om du skulle vurdere Cavalier så send meg gjerne en PM så kan jeg anbefale noen seriøse oppdrettere. Og utelukke noen for den del.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY, takk or den dritten! :D

Vi svært seriøse når det kommer til avl og hunder! :D

bah :D

det der var ikke dumt ment.. men jeg har ikke fått med meg at det er noen oppdrettere av sheltie nurk her inne :oops:

hehe...

så det der kom sikkert ganske feil ut altså...

var ikke meningen..

men derfor jeg har startet med å være nøye nå, er fordi vi hadde en sykt useriøs oppdretter av den første hunden til mamma og de...

greit hunden blei syk ( alergisk) og vi måtte ta henne, men før det vurderte vi å¨snake med oppdretter om hva vi evt kunne gjøre...

han sa rett ut " dere kan gi henne tilbake til meg, så går jeg ut i skogen og skyter henne, så kan dere enten få ny hund av meg, eller få litt av pengene deres tilbake"

arg :) bare jeg tenker på det...

derfor utsagnet ... ikke noe vondt ment mot noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...