Gå til innhold
Hundesonen.no

Filmanmelder tråden

MegaMarie

Recommended Posts

Jeg syns vi kan ha en tråd hvor man annmelder aktuelle filmer slik at man kan få anbefalt en film å se eller avslått en film man tenkte man ville se fordi noen anmelder den som dårlig :wub: Det blir jo så klart litt smak og behag, men om folk forklarer hvorfor de syntes filmen er dårlig eller god, så kan andre kommentere at de syns ikke det var dårlig eller ikke at det var godt :)

Så fyr løs på filmer du har sett i det siste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt anmelde noen filmer, men noen må gjøre det før meg så jeg ser hvordan man gjør det :wub:

Du trenger ikke å gjøre det på en spesiell måte :) Bare skriv det du synes om filmen ;D Eventuelt også gi en en karakter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg kan ikke dette, men kan forsøke :lol:

Se opp var en helt utrolig morsom, søt, trist og spennende film om en gammel mann og en masete liten gutt. Anbefales til folk i alle aldre!

The Uninvited var altfor skummel for meg. Har aldri sett skikkelig skrekk før, så jeg satt med ryggen til og holdt meg for ørene i minst halve filmen :lol: Slutten var veldig brå og vanseklig å forstå, særlig siden jeg bare hadde sett halvparten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En af de bedste film jeg har set længe, er animationsfilmen 'UP'. Det er en på alle måder opløftende og finurlig historie om en gammel gnaven mand og en temmelig irriterende, ensom dreng, der sammen kommer på eventyr i Sydamerika, i et hus båret af balloner. Andre hovedroller indehaves af en fugl ved navn Kevin, en talende hund ved navn Dug (meget charmerende hund - filmen har bestemt hunderelevans også :lol:), og en gal eventyrer. Den handler om venskab, loyalitet, drømme og valg, og om nye muligheder. Teknisk rigtig flot lavet, mange morsomme og mærkelige og rørende detaljer, og med spændende ekstramateriale (på DVD'en) om produktionsholdets studietur til de virkelige 'locations' i Sydamerika.

Fantastisk film, absolut anbefalelsesværdig. Især for voksne, selvom børn sikkert også synes den er sjov.

Edit: Ser at Paws ovenfor allerede har nævnt den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så filmen The Hurt Locker for ikke så lenge siden. Filmens historie bygger på ideen/tanken om at krig kan være like avhengighetsskapende som mye annet. Filmen omhandler en bombetekniker som verver seg til tjeneste i Irak. Vi får se hvordan hans handlinger påvirker de rundt seg og hans eget liv. Jeg likte filmen veldig godt! Den er en tankevekker med en god historie, og den er også godt laget sånn rent filmteknisk sett. Litt vel amerikansk i uttrykket fra tid til annet, men en kan vel ikke vente annet av en amerikansk film.

Det er jo heller ingen bakdel av filmens hovedrolle innehaver, Jeremy Renner, er sånn passe snasen å se på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...