Gå til innhold
Hundesonen.no

Minnie og Mia - cavalierer


tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Sommerværet her nede i dag, og oppholdsværet i går førte til masse fine bilder - man kan se alle på hjemmesiden vår, men noen ble så fine at jeg måtte skryte litt av jentene mine her :P

minnieblatthav2.jpg

Nydelige Minniemor :P

minnieblatthav.jpg

Sjekk blått hav, og vakker Minnie :D

mia13nov2.jpg

Vakre Mia min!

miasvaberg12nov.jpg

Jenta i vinden!

miaogminniesvabergliten.jpg

Og jentene i vinden :P

Blinkskudd en venninne tok av Minnie i sommer - 100 % Cavalier... jeg undres...

IMAG0036.jpg

Minnie startet for første gang inne i en hall på Vikingskipet - en venninne av oss tok disse bildene;

Hamar_022.jpg

Hamar_023.jpg

Hamar_026.jpg

Hamar_027.jpg

Hamar_028.jpg

Hamar_029.jpg

Hamar_032.jpg

Dette er et lættis bilde - men måtte bare ta det med, mor i farta ;)

Hamar_034.jpg

Hamar_035.jpg

Hamar_038.jpg

Fikk for mange feilpoeng til å få et opprykk, men fikk 5.plass av 22. startende likevel - mange som sleit :D

  • 1 month later...
Skrevet

Var på tur med to venner fra hundeklubben i dag, ble alt for opptatt av å stirre på den søte aussievalpen til å huske å ta mange bilder av mine, men fikk et blinkskudd av Minnie;

minnietredesember.jpg

Vi var 7 hunder og 3 eiere på tur;

allsammen.jpg

f.v. Mia og Minnie, Lexie og Troja, bak sitter Phillip, Connie og Sassi

Nydelige Troja - en 13 uker gammel aussievalp;

trojaherligstor.jpg

Skjønne Sassi - en 8 år gammel toller

sassi.jpg

Skrevet

Så mange pene hunder på en gang :P

Cavalierene dine er pene!

Det er en ære å fått lov te å lage banner til de :D

Jeg falt PLADASK for Minnie, hun er noe av det nydeligste jeg har sett :(

Så (mye og fint)hår hun har, og så er hun speiell med litt hvitt på :P

Skrevet
Så mange pene hunder på en gang :P

Cavalierene dine er pene!

Det er en ære å fått lov te å lage banner til de :D

Jeg falt PLADASK for Minnie, hun er noe av det nydeligste jeg har sett :(

Så (mye og fint)hår hun har, og så er hun speiell med litt hvitt på :P

Takk :P Jeg er jo selvfølgelig HEEELT enig :P Minnie er en sjarmør av type og personlighet, og vet det innmari godt selv også :P

Skrevet
Så fine de er. Er det vanlig at de har så mye hår på hue?

Nei - mamma har abstinenser etter å få nappe Minnies hode :D Men det er hennes særpreg, vil ikke nappe det før hun skal stilles... Sjarmen ligger i luggen :(

Skrevet
Veldig søte hunder du har, fine bilder :D  Den aussie valpen var jo nydelig, hvor er den fra?

Bare Cavalierene som er mine altså, bare så ingen misforstår :P Men vi var på tur med Anita og hennes hunder Sassi og Troja - Troja er fra kennel aussieboxy :(

Skrevet

Bare Cavalierene som er mine altså, bare så ingen misforstår :( Men vi var på tur med Anita og hennes hunder Sassi og Troja - Troja er fra kennel aussieboxy :P

det vet jeg :P Synes Troja var så fin vet du så måtte bare høre om du visste hvor hun kom fra :P

Skrevet

Du har noen nydelige hunder Helene! :cry: Dere er mine forbilder i agility! :( håper jeg en gang blir halvparten så god som deg!!! :(

Skrevet
Du har noen nydelige hunder Helene! :cry: Dere er mine forbilder i agility! :( håper jeg en gang blir halvparten så god som deg!!! :(

Så utroooolig hyggelig sagt :( Bare å hive deg i gang med trening det vettu :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...