Gå til innhold
Hundesonen.no

Føner/blåser


Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en føner eller blåser som ikke velter et stramt budsjett.

Jeg har nå en vanlig føner, men den kan jeg jo bruke i all evighet uten at bikkja blir spesielt tørr.... Kunne tenke meg å få fønet han tørr i hvert fall innimellom, for kanskje å unngå gulning av pels og at han vår- og sommerstid går våt hver eneste dag etter grøftebading og etterfølgende vask...

Har sett på denne: http://www.mamut.net/hunden/subdet235.htm Kan den være noe, tro, eller blir det for snaut?

Hadde et håp om noe som også kan brukes før utstilling, både for å forhindre gulning og at pelsen ligger der jeg vil ;-)

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken & Rotta: Ja, hadde ikke det vært deilig! Helt ideelt burde det vært en blåser som blåste vekk bøss og lort (og flott) i samme slengen. Men det tror jeg ikke lønningsposen min er enig i...

Mini: Den var det jo ikke sånn voldsom pris på, heller! Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler på blåser jeg da, fønere virker som de har mer begrensninger, og jo større hund du har jo bedre vil en blåser være fremfor en føner - tenker jeg.. :whistle:

Jeg sikler på Airmax, men også på Air Force Commander - dessverre er ikke lommeboken enig..

Om en brukt føner eller blåser kan være aktuelt vet jeg om flere som har gjort noen kupp på Finn. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe sånt hadde virkelig vært noe! Har også sett noen som var kombinert blåser og føner, jeg har aldri prøvd blåser og vet egentlig ikke om man trenger begge deler?

Innmari dumt og bortkastet om jeg kjøper noe som funker sånn halvveis, liksom. Meeen , det var det med lommeboka, da. :whistle:

Skal jamen følge med på Finn,- så lenge den funker, er det "samma for meg" om den er brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini: Fristende den der, altså. Men kjenner jeg er litt bekymra i forhold til tidsbruk på føning på liten og stor hund? Altså, jeg vil kanskje ønske enda sterkere føner i og med at det er en større hund med masse faner og greier??

Mini har veldig tykk pels da,og jeg synes den er kraftig nok til å få han fort tørr ihvertfall...Har prøvd den på Papillon også,og hun blir tørr på et blunk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg kommer til å kjøpe Airmax 2 på verdensvinner utstillingen til sommeren... skulle kjøpe den på WDS i Sverige, men typisk nok så havarerte bilen vår på vei til Stockholm, så da måtte vi være forsiktige med hvor mye penger vi brukte.

Men skal du eller noen du kjenner til Danmark på WDS 2010, så kan det være "blåse-kupp" der. I Sverige så kostet den rundt 2000,- mindre enn her i Norge (og da har jeg ikke regnet om kursen engang :yawn: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

Air Force Commander 4,0HK

Det vil si...det er Mona som har den nå, og bruker den på Bella og Oliver.. :yawn:

Jeg tror iallefall at det er den samme. Den har 2 hastigheter, og ble kjøpt for snart 5 år siden, den sommeren Albin var valp.

Er det noe jeg ikke har angret på, så er det investeringen av blåser.

Har man hund med pels som tørker seint, så er blåser et "must"!

Den er forresten nyttig utenom pelstørk også. Den blåser skitt og støv, rusk og rask ut av pelsen, samtidig som den masserer huden, og får igang blodsirkulasjonen.

Pelsen får mer volum, og ligger mye finere enn om den "sjøltørker".

Den er også super for hunder som er plaga med våteksem, da pelsen blir luftigere og tørker raskt.

Her jeg bor nå, så bruker jeg DENNE blåseren.

Den jeg bruker har bare en motor, men er likevel kraftig nok til å tørke en Bernerpels på kort tid.

Jeg kunne likevel godt ha tenkt meg denne nyere modellen med 2 motorer.

Har dere lyst på. og bruk for føner/blåser, så anbefaler jeg dere til å spare til en.

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten blåseren nå. Den er, som sagt, et "must". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Dratini og Gullen, begge de to ser utrolig fine ut, jeg har siklet på noe sånt. :yawn:

Jeg skal nedover til WDS, men kunne jo ha tenkt meg å ha den før den tid, så gutten blir så pen som han kan være til utstillingen, man må jo satse når man først har meldt seg på! :P

Finnes denne i Sverige til en rimeligere penge, tro?....må sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...