Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd

Akita

Recommended Posts

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Riktig! Din tur :lol:

Da tar jeg en som i og for seg er en gåte, men som krever matematisk hjerneaktivitet. :lol:

I regnestykket nedenfor skal hver bokstav erstattes av et siffer slik at regnestykket blir riktig. Ulike bokstaver skal erstattes med ulike siffer, og like bokstaver betyr samme siffer. Dere får vite at D = 5.

DONALD + GERALD = ROBERT

Skrevet

Da tar jeg en som i og for seg er en gåte, men som krever matematisk hjerneaktivitet. :lol:

I regnestykket nedenfor skal hver bokstav erstattes av et siffer slik at regnestykket blir riktig. Ulike bokstaver skal erstattes med ulike siffer, og like bokstaver betyr samme siffer. Dere får vite at D = 5.

DONALD + GERALD = ROBERT

Fy da, hvor var det svært, og så på denne tid af dagen! Men det er vist som følger:

526485 + 197485 = 723970

1=G, 2=O, 3=B, 4=A, 5=D, 6=N, 7=R, 8=L, 9=E, og 0=T

Right?

Skrevet

Fy da, hvor var det svært, og så på denne tid af dagen! Men det er vist som følger:

526485 + 197485 = 723970

Right?

Imponerende på denne tiden av døgnet! Jeg mener denne har stått i Donald en gang (eller fler?), jeg har iallefall løst den før, men nå oooorket jeg ikke tenke tanken en gang! :lol:

Skrevet

Edit - slettet ny gåde igen: glemte at vente på tilbagemelding fra Ingvild, i min iver efter at poste en ny inden jeg tager på arbejde...

Skrevet

526485 + 197485 = 723970

Right?

Det er helt riktig! Så nå kan du få poste gåten din, hihi :lol:

Skrevet

Okay :lol: , her er så en lidt lettere én:

En ung mand var ude at rejse i sin ferie. Da en ældre mand , som sad over for ham i toget, spurgte, hvor gammel han var, svarede han: - I forgårs var jeg 19, og næste år bliver jeg 22. Hvad var det for en ferie?

Skrevet

Okay :lol: , her er så en lidt lettere én:

En ung mand var ude at rejse i sin ferie. Da en ældre mand , som sad over for ham i toget, spurgte, hvor gammel han var, svarede han: - I forgårs var jeg 19, og næste år bliver jeg 22. Hvad var det for en ferie?

Nyttårsferie?

Skrevet

Ja :lol: Det er 1. januar, da de taler sammen.

Yey :lol:

Hvis du hadde en flaske med litt vid hals på, slik at du kunne putte på den et kronestykke, og du deretter satte en kork i den, hvordan kunne du da få ut igjen kronestykket uten å trekke ut korken igjen og uten å knuse flasken?

Guest Dratini
Skrevet

Yey :aww:

Hvis du hadde en flaske med litt vid hals på, slik at du kunne putte på den et kronestykke, og du deretter satte en kork i den, hvordan kunne du da få ut igjen kronestykket uten å trekke ut korken igjen og uten å knuse flasken?

Man puttet ikke kronestykket på flasken?

Skrevet

Riktig!

Jaa! Men jeg har ingen gåte... *lete frem noe på nett*

En mann tar en tønne som veier 20kg og lager noe i den. Den veier nå mindre enn 20 kg. Hva laget han i tønna?

Skrevet

Jaa! Men jeg har ingen gåte... *lete frem noe på nett*

En mann tar en tønne som veier 20kg og lager noe i den. Den veier nå mindre enn 20 kg. Hva laget han i tønna?

Hull?

Skrevet

Yej! :aww:

Ny gåte:

Som bekjent er februar årets korteste måned. Men hvilken er egentlig årets lengste?

Oktober? Den har 31 dager og så stiller vi klokken en time tilbake :lol:

Skrevet

Det har vært en dramatisk og tragisk flyulykke høyt oppe i fjellene mellom Kina og Tibet. Flyet kom fra Beijing og skulle til New Dehli i India. Uheldigvis skjer flystyrten nøyaktig på grensen mellom Kina og Tibet og det intrikate spørsmålet er nå: Hvor skal man begrave de overlevende?

Hva mener du?

Skrevet

Det har vært en dramatisk og tragisk flyulykke høyt oppe i fjellene mellom Kina og Tibet. Flyet kom fra Beijing og skulle til New Dehli i India. Uheldigvis skjer flystyrten nøyaktig på grensen mellom Kina og Tibet og det intrikate spørsmålet er nå: Hvor skal man begrave de overlevende?

Hva mener du?

Haha her skulle jeg til å si Kina, siden Tibet ikke hadde noe med saken å gjøre, for de skulle jo til India.. men jeg tipper at vi velger å IKKE begrave de overlevende.. for da dør de nok!? :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...