Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Yodel

Recommended Posts

Pssssst, åssen er han å stille for? Er'n grei? Er'n streng? Liker'n veteraner veldig godt? :icon_confused:

Hvis jeg husker rett så er han veldig ålreit. Tror jeg har stilt Tíbrá for ham som valp ihvertfall. Forøvrig dommerbytte også på sheltie, fra norsk domemr til ny norsk dommer; Anders Tunold-Hansen som vi også hadde på NordV i Finland og i Harstad.. Samme BIR-hund begge de stedene :icon_redface: Spenningen stiger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Hvis jeg husker rett så er han veldig ålreit. Tror jeg har stilt Tíbrá for ham som valp ihvertfall. Forøvrig dommerbytte også på sheltie, fra norsk domemr til ny norsk dommer; Anders Tunold-Hansen som vi også hadde på NordV i Finland og i Harstad.. Samme BIR-hund begge de stedene :icon_confused: Spenningen stiger :D

Æssssj, nå frista det lite å dra, egentlig. Søkte på han på google, og kom til en hjemmeside der det stod at han var veldig streng, holdt igjen CK'ene, og ga mye blått og gult. Bagheraen har haleknekk jo, aldri i verden om det går bra, nå. :icon_redface:

Såvidt jeg fant ut, så har han ikke dømt noe særlig bullmastiff heller, og han har nettopp begynt å dømme boxer. Bah. Æsj. DriiiiiiiiiiittIsland.

Btw, begynner det klokka ti på lørdag for real? Kan vi sove bittelitt lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg jo ikke dit, så det spiller ingen rolle for min del..

Men hvorfor bytt dommer på beardisen når han som opprinnelig skulle ha dem både er tilstede OG har kapasitet til å ta dem...? (Wilberg - har 77 hunder den dagen, hadde blitt 82 med de også) :icon_confused:

Skitt samme, uansett veldig godt av NKK å overtale dommere og annet folk som skal jobbe der til å orke bil/tåg, buss fremfor fly OG selvsagt funnet fram til 5-6 villige norske dommere på så kort tid!

Misunner dem IKKE jobben og alle de sure utstillerne som mangler forståelse for slikt som dette. (Husker godt når oversvømmelse gjorde at vi måtte flytte utst. fra Skedsmohallen på noen dagers varsel. kjeft, kjeft og kjeft... Fryktelig)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dommerbytte for oss, men vi hadde allerede norsk dommer. Jeg vet hun hadde planer å fly dit, men jeg regner med at hun kjører istedenfor nå :icon_confused:

Angående Per Kristian Andersen har vi hatt han tidligere. Han ga ikke noe CK til noen av de Border Terrierene, selv om alle var hunder som tidligere har fått CERT. Men skal prøve oss igjen for han i Drammen fordi han var egentlig ok å gå for :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor ikke Per Kr. Andersen har dømt aussie offisielt før? Han var satt opp som aspirant på Bjerke i fjor, men jeg kan ikke huske at det var aspirant der.. Stilte jo ikke selv bortsett fra BIR/BIM, men så på under rasebedømmingen.

Nei, det tror ikke jeg heller. Men jeg googlet han litt og så at han hadde kommentert hunder med høyt halefeste (og dermed også høy haleføring regner jeg med) og lang rygg, og der har man jammen Tias svakeste punkter :icon_redface: Jaja, vi tar det som det kommer, selv om jeg hadde håpet på et lite cacib :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror ikke jeg heller. Men jeg googlet han litt og så at han hadde kommentert hunder med høyt halefeste (og dermed også høy haleføring regner jeg med) og lang rygg, og der har man jammen Tias svakeste punkter :icon_redface: Jaja, vi tar det som det kommer, selv om jeg hadde håpet på et lite cacib :icon_confused:

Kan jeg spørre hva du googlet på? :D Jeg fant nemlig ikke noe fornuftig selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal kjøre fra Oslo til Bergen, hvilken vei ville dere tatt? Google maps og Finn foreslår at jeg skal kjøre E16/RV7 til Gol og så over Hemsedal. Gulesider foreslår at jeg ved Gol skal kjøre videre på RV7 over Hardangervidda. Gulesider sin rute tar 6,5 timer, men den andre tar 7,5. Google maps sier at Gulesider sin rute skal ta 8,5 time... Hva er best? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal kjøre fra Oslo til Bergen, hvilken vei ville dere tatt? Google maps og Finn foreslår at jeg skal kjøre E16/RV7 til Gol og så over Hemsedal. Gulesider foreslår at jeg ved Gol skal kjøre videre på RV7 over Hardangervidda. Gulesider sin rute tar 6,5 timer, men den andre tar 7,5. Google maps sier at Gulesider sin rute skal ta 8,5 time... Hva er best? :-)

Vi kjørter om Gol og Hemsedal :D Det syntes jeg er den beste veien, har kjørt både Fagernes og Haukeli :icon_confused: Vinterfære vel og merke... Men mye mindre svingere og lettere vei om Gol og Hemsedal :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hundre ganger så fin tur over Rv. 7 Hardangervidden... :icon_confused: Vi kjører utelukkende den veien når vi skal østover. Føler mye fortere og enklere, også er det konge med en liten fergepause!

Vi kommer innom, men tviler på at Euro skal stilles likevel.. Han måtte barbere en flekk på skulderen sin stakkars, og ser ikke akkurat utstillingsklar ut... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hundre ganger så fin tur over Rv. 7 Hardangervidden... :icon_confused: Vi kjører utelukkende den veien når vi skal østover. Føler mye fortere og enklere, også er det konge med en liten fergepause!

Vi kommer innom, men tviler på at Euro skal stilles likevel.. Han måtte barbere en flekk på skulderen sin stakkars, og ser ikke akkurat utstillingsklar ut... :D

Kanskje voffsene våre kan si hei? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal kjøre fra Oslo til Bergen, hvilken vei ville dere tatt? Google maps og Finn foreslår at jeg skal kjøre E16/RV7 til Gol og så over Hemsedal. Gulesider foreslår at jeg ved Gol skal kjøre videre på RV7 over Hardangervidda. Gulesider sin rute tar 6,5 timer, men den andre tar 7,5. Google maps sier at Gulesider sin rute skal ta 8,5 time... Hva er best? :-)

Jeg vet ikke åssen det blir i dag, men i går hørte jeg ihvertfall på radioen at det var kolonnekjøring og flere timer å stå i kø over Hardangervidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal kjøre fra Oslo til Bergen, hvilken vei ville dere tatt? Google maps og Finn foreslår at jeg skal kjøre E16/RV7 til Gol og så over Hemsedal. Gulesider foreslår at jeg ved Gol skal kjøre videre på RV7 over Hardangervidda. Gulesider sin rute tar 6,5 timer, men den andre tar 7,5. Google maps sier at Gulesider sin rute skal ta 8,5 time... Hva er best? :-)

De gangene jeg kjørte en del til Bergen før, kjørte jeg helst over Hemsedal og ned til Aurland. Da slapp jeg problemer med evt kolonnekjøring (oftest åpen vei der), slipper ferge og det er en kurant vei å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Æsj. DriiiiiiiiiiittIsland.

Jeg har sittet i hele går å kjæftet på min islandske venn :icon_confused:

Vi kommer innom, men tviler på at Euro skal stilles likevel.. Han måtte barbere en flekk på skulderen sin stakkars, og ser ikke akkurat utstillingsklar ut... :D

Huff, funnet ut hva som er gale? Nå er jo Dalmatiner i ring 6 og papillon i ring 12, så hadde kanskje blitt litt vanskelig :icon_redface:

Vi har fått Christian Geelmuyden. Noen som vet noe om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI kjørte Gol /Hemsedal i fjor - da var det kolonnekjøring over både Haukelig og Hardangervidda..

Men ja - er det åpent er 'vidda kjempeflott, og korteste veien - men stor risiko for å bli stående å vente på kolonne i laaang tid. (Ta med ekstra klær, varm drikke, ha full tank på bilen!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...