Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Vi skal norsk dommer så forhåpentligvis påvirker ikke dette oss. Men dette vil vel påvirke alle som hadde tenkt å fly til Bergen, også innenlands... Kan også tenke meg at enkelte norske dommere som har lang vei vil kunne få problemer med å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vind, skiiiiiiiiift! Jeg vil ha den irske dommeren! Det blir SÅ bomtur å dra og oppdage at det er en norsk eller svensk dommer, jeg kommer til å døøøøøøøøøø. :)

Vi og skal ha irsk dommer. Egentlig ikke noe spesielt buhu for meg om han ikke kommer, helst kan han bli byttet ut med en fin fin svenske ved navn Ove Gerdmundson. Da sitter nok championatet da :)

Håper virkelig ikke helgen blir ødelagt på grunn av dette. Jeg har gledet meg lenge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All min sympati og omtanke til NKK og andre arrangører som sitter med ei floke av utfordring og dilemma! Det er mange spesialer i helga, og jeg antar de står bakerst i køen for å få nye dommere, at en internasjonal utstilling prioriteres.

Edit: NKK jobber med saken

Godt sagt.

Håper dette løser seg på best tenkelige måte for alle parter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er flyplassene bare beregnet å være stengt fram til kl.16. Kan sladre om flytrafikken går på Gardermoen da eller ikke jeg, evt når det er aktivitet der igjen (skal på jobb så det har jeg ganske god kontroll på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars NKK nå... Skal - skal ikke..

Få allrounddomere de kjenner til å sette seg i bilen og kjøre vestover i morgen - eller satse på at flyene går som normalt..

HVIS de bare får tak i dommere til halvparten av rasene - hva da?

Hvor mange endringer kan man gjøre på stedet - lørdag morgen...

Noen dommere kommer jo med flight fredag ettermiddag/kveld - så det er ofte seeent på kvelden før man er 110% sikker på at alle er på plass..

Nei huff - er glad man ikke jobber med dèt akkurat nå!

(dog har vi på jobben en Generalforsamling i helgen. Her skal det komme delegater fra hele Norge... Kanskje like ille dèt)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote name='Emma' date='15 april 2010 - 09:27 ' timestamp='1271316452' post='899871']

Jeg synes oppriktig synd på NKK og andre arrangører, og de utfordringene de står foran nå. Det er neppe lett å håndtere dette. En avlysning vil jo være fatalt, både økonomisk, praktisk og geografi-demokratisk - har de mulighet til å arrangere ny internasjonal utstilling på vestlandet senere i år som kompensasjon? Vil FCI godta det?

Noen dommere kan kanskje komme til Bergen med båt, så må de oppfordre norske (og svenske?) dommere til å kjøre, og deretter booke det de finner av ledige norske dommere i kjøreavstand til å erstatte utlendinger som ikke kommer seg til Norge. Og deretter må de maxe antall hunder per dommer, i en krisesituasjon som dette. Så er det sikkert mange utstillere som ikke kommer også - fordi de skulle vært på fly, fordi det blir dommerbytte, også videre.

Men det skal bli spennende å se hva løsningen blir, jeg synes som sagt synd på arrangørene. Særlig småklubbene, som vel må stå i kø bak NKK for å få nye dommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden vurderte de vurderte de nærmest fram til siste påmeldignsfrist å flytte Verdensutstillingen - så jeg tror ikke FCI er så vanskelige når det gjelder force majeur, akkruat.

Kan man ikke få tak i dommere, så har man jo selvsagt ikke noe annet valg enn å avlyse. Og det er på ingen måte særlig fatalt økonomisk heller - NKK har penger nok for å overleve dette, liksom.. Men uansett en marerittsituasjon for de som jobber der, og ikke minst utstillere som må vurdere om de i det hele tatt skal ta turen over fjellene i morgen.

Og det ser ut på nyhetene som om det ikke akkurat skal bli bra til i morgen heller.

Men huff, ja - myyyye jobbing borti gata her (dvs NKK på Bryn) akkurat nå, ja.. Stakkars!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står fortsatt at man IKKE får igjen pengene.

Forstår det godt, og APPLAUS til NKK om de får til dette!

De har satt inn mye ressurser:

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=9411

Derfor editerte jeg innlegget, og kommenterte mine usedvanlig dårlige leseevner *på med brillene* :)

Ja jeg syns det er godt jobbet av NKK å få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil +++ for Nkk for at de får dette til, dommerendring får bare være stiller uansett er bare glad for at det ble utstilling :) Håper at de fleste kan se positivt på hva nkk klarer å få til på denne utrolig knappe tiden isteden for å se kunn på det negative ved det og kritisere nkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heia NKK! Klarer de å sy dette sammen, så står det jaggu respekt av det. Det heller våge seg at endel utstillere blir skuffet pga dommerendringer. Dette er ikke verdens undergang! Men jeg er veldig spent på om NSB klarer den store økningen i passasjerer som dette vulkanutbruddet forårsaker,gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til NKK, til sporty dommere som stiller opp på kort varsel, og forhåpentligvis smidige utstillere som skjønner at ashes happen.

Og rart om ikke NSB og andre transportører setter opp maks avganger - nå som transportstreiken ble avverget! De har selvfølgelig begrenset med tog og mannskap, men de vil jo bare tjene på å strekke seg litt lenger og yte maksimalt nå.

Jeg håper dog ikke det blir dommerbytte til noe veldig bra på berner, for da må jeg nesten få foreslå at det er lov til å melde på dagen før utstillingen ved dommerbytte... :) Lommeboka holder meg hjemme, men noen dommere får opp lommeboka mi lett som en plett, unntakstilstand i kontoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivor Hofmandselv var slettes ingen dum dommer å få! :icon_confused:

Hun var sååå forelsket i Fredrik som valp, så skal bli moro å stille han for henne!

Hun dømmer også NKK Trondheim i juli, så greit for eierne til Fredrik å vite om det er noe vits i å reise dit eller ikke.

Fornøyd med dommerbytte jeg! :D

Edit; Er det noen som vet hvorfor det i flere ringer ikke starter før klokka 10.00? Kan bli et stramt tidsskjema med nesten 100 hunder i flere av ringene.

Edit 2; Ser at alt starter klokka 10 på lørdag, unntatt lydigheten. Så det er vel en mening med det. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...