Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Yodel

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg skal tørre å melde Cita på i eliten der :) Men det er bare en ring, og det er en skikkelig bråkete hall. Dessuten er det så mange flinke å gå mot :)

Det kan hende jeg trenger hjelp til å stille hunder på søndag. Jeg skal stille både Memphis og Sting (vorstehhunder) og trenger hjelp i BHK hvis begge får CK. Dessuten skal jeg stille min egen Tia, en groenendael i junior og Skrulle (malinois), Tviler på at jeg rekker alt sammen.

Skal ikke eliten gå ute på fotballbanen der da? :)

Tviler på at jeg melder på Rina, men tenker meg en tur dit med henne for å trene litt og for å kikke på lydigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Jeg lurer på om jeg skal tørre å melde Cita på i eliten der :) Men det er bare en ring, og det er en skikkelig bråkete hall. Dessuten er det så mange flinke å gå mot :)

Det er ingen ennå som vet hvordan det blir med lydigheten. Det er et vagt rykte om å få til LP elite på lørdag ettermiddag, når hallen har tømt seg en del. I så fall bør ikke forholdene være sååå fæle.

Synes du skal gå. Det er jo ikke noe tap at det er mange som skal gå - da får man litt av alt i løpet av dagen og man trenger ikke være redd for å skille seg ut :)

Jeg skal gå LP elite med Amira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke eliten gå ute på fotballbanen der da? :)

Tviler på at jeg melder på Rina, men tenker meg en tur dit med henne for å trene litt og for å kikke på lydigheten :)

Å? Men da veier det jo litt for! Hun går som oftest bedre ute enn inne uansett. Men tidligere har jo alltid LPen vært inne i hallen?

Edit: Sant det Maren.. Tror jeg melder på jeg. Men vet du om det er inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Men da veier det jo litt for! Hun går som oftest bedre ute enn inne uansett. Men tidligere har jo alltid LPen vært inne i hallen?

Edit: Sant det Maren.. Tror jeg melder på jeg. Men vet du om det er inne eller ute?

Jeg ble fortalt av noen av de som arrangerte utstillingen på Manger at lydigheten skal gå ute på NKK Bønes, men om det stemmer vet jeg ikke. Noe må de jo gjøre, for de får vel ikke plass til lydigheten inne samtidig med utstillingen?

Og, jeg er enig med Maren, meld på, ta det som en trening om du ser det er vanskelige forhold. Det går nok bra :) Jeg gleder meg iallfall til å få sett alle de flinke eliteekvipasjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt av noen av de som arrangerte utstillingen på Manger at lydigheten skal gå ute på NKK Bønes, men om det stemmer vet jeg ikke. Noe må de jo gjøre, for de får vel ikke plass til lydigheten inne samtidig med utstillingen?

Og, jeg er enig med Maren, meld på, ta det som en trening om du ser det er vanskelige forhold. Det går nok bra :) Jeg gleder meg iallfall til å få sett alle de flinke eliteekvipasjene :)

De har hatt det inne i alle årene jeg har vært der hvertfall, sålenge det er på Bønes. Men håper jo at det blir ute da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg trenger hjelp til å stille hunder på søndag. Jeg skal stille både Memphis og Sting (vorstehhunder) og trenger hjelp i BHK hvis begge får CK. Dessuten skal jeg stille min egen Tia, en groenendael i junior og Skrulle (malinois), Tviler på at jeg rekker alt sammen.

Jeg kan muligens hjelpe med handling om det ikke krasjer med Papillon :)

Nå er vi påmeldt ihvertfall :) Står for championatet igjen, krysser alt som er for at vi får det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du skal melde på, som sagt - ta det som trening! :D

Jeg stiller vel på lørdag (om hukomelsen ikke har svikta), så kan sikkert ta turen å hjelpe deg på søndagen om det trengs :)

(Hvis Christina tar med 3 tisper, så kanskje vi trenger deg òg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt små forandringer i planene, jeg skal ha med meg en unghund hannhund istedet for åpen tispe. :whistle: Veldig spent på akkurat det, gleder meg!

Og Bella blir ikke påmeldt uansett om hun skulle være fullpelset når fristen går ut.

Mamma og Jaru blir også med nedover, så da skal jeg stille både hannhund valp, junior hannhund, unghund hannhund, åpen hannhund og champion hannhund! Blir mye løping ut og inn av ringen..

Lone camping greide å gjøre en stor feil med bestillingen vår, så de har skaffet annen overnatting til oss, på et motell tror jeg det var.

6 uker igjen...

Lykke til i BHK med fire hunder! :whistle:

Og når Albin blir veteran, forventer jeg at du tar han med også...

Jeg må prioritere pengene til huskjøp og flytteutgifter og oppussing og innredning nå, og har dermed ikke tatt meg råd til Bergenstur. Synd, for dommer virket spennende å stille for. Håper det viser seg at han liker bittesmå, mørke bernere og alt annet som X'en ikke er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi melder på selvom det er på Bønes... *håpe på tidlig oppmøte, sånn at vi er tidlig ute på parkeringen*

Må jo nesten stille Gigi, hun står jo for Championatet (mangler Storcert) etter vi var på Manger... :whistle:

Det er jo lov å drømme *fnis* :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i BHK med fire hunder! :whistle:

Og når Albin blir veteran, forventer jeg at du tar han med også...

Jeg må prioritere pengene til huskjøp og flytteutgifter og oppussing og innredning nå, og har dermed ikke tatt meg råd til Bergenstur. Synd, for dommer virket spennende å stille for. Håper det viser seg at han liker bittesmå, mørke bernere og alt annet som X'en ikke er :P

Oj, ja, kanskje jeg burde skaffet meg en backup eller to?

Noen som føler seg kallet?

Men det kan jo også hende at jeg ikke skal inn i bhk i det hele tatt, om det er en dårlig dommer. :D:P

Og selvfølgelig skal Albin stilles masse i veteran. :whistle:

Jeg håper også at dommeren liker mørke bernere, men jeg håper ikke han liker de små, da jeg skal ha med meg en kalv av en berner! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja, kanskje jeg burde skaffet meg en backup eller to?

Noen som føler seg kallet?

Men det kan jo også hende at jeg ikke skal inn i bhk i det hele tatt, om det er en dårlig dommer. :P:P

Og selvfølgelig skal Albin stilles masse i veteran. :whistle:

Jeg håper også at dommeren liker mørke bernere, men jeg håper ikke han liker de små, da jeg skal ha med meg en kalv av en berner! :D

Hvilken dag skal du? Så sant det ikke krasjer med Papillon på søndag har jeg mulighet til å stille som back up :D

Edit: Det er vell lørdag dere skal stille? Da har jeg plenti med tid. Skal opp da og ta litt bilder :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meldt på, men reiser ikke. Påmeldingen er sånn agnstbelagt påmelding fordi jeg trodde vi aaaaaldri skulle få storcertet. Men siden vi fikk det i Lillestrøm og vi ikke har meldt på noen andre, blir det til at vi holder oss hjemme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi melder på selvom det er på Bønes... *håpe på tidlig oppmøte, sånn at vi er tidlig ute på parkeringen*

Må jo nesten stille Gigi, hun står jo for Championatet (mangler Storcert) etter vi var på Manger... ;)

Det er jo lov å drømme *fnis* :lol:

Går nok helt fint ;)

Synd Acebasse ble kastrert. Sku gjerne hatt storcertet, men men. Ikkno' å gjøre med det :lol:

Men vi kommer å ser på da. Må jo sosialisere lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Yoshi påmeldt! Nok en gang meldte vi på etter vanlig frist, virker som det blir en tradisjon... Vi klarer aldri å bestemme oss i tide! Denne gangen burde vi nok stått over, jeg hadde en lang liste over grunner til hvorfor jeg ikke burde stille, men på listen over grunner til å stille sto JEG HADDE LYST :blink: Så da meldte vi oss på!

Uff alt for langt å kjøre... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Yoshi påmeldt! Nok en gang meldte vi på etter vanlig frist, virker som det blir en tradisjon... Vi klarer aldri å bestemme oss i tide! Denne gangen burde vi nok stått over, jeg hadde en lang liste over grunner til hvorfor jeg ikke burde stille, men på listen over grunner til å stille sto JEG HADDE LYST Så da meldte vi oss på!

Uff alt for langt å kjøre... jaja.

Ta det med ro, det er verdt det. For vi har'ke no snø igjen! Og pippipene kvitrer vårlåter så det svinger.

No' annet enn jeg hører om i Oslo, for tenk!

- østlending i eksil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, det er verdt det. For vi har'ke no snø igjen! Og pippipene kvitrer vårlåter så det svinger.

No' annet enn jeg hører om i Oslo, for tenk!

- østlending i eksil.

Pippiper og bart er jo fint, men tror ikke det har så mye å si... Jeg forventer å komme til Bergen sent fredag kveld, utstilling tidlig neste morgen for så å dra hjem umiddelbart etter utstilling, slik jeg kommer hjem til snøen (ikke så mye igjen her heller etter en del regn den siste tiden) i Oslo på lørdag kveld (forhåpentligvis med noen rosetter i bagasjen :blink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kanskje skal melde på min 14 mnd gamle dalmatinergutt sånn helt i siste liten, men trenger evt. kanskje en handler i så fall.... :whistle:

Tommel opp for den! Da skal til og med tante Marte dukke opp! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... da har jeg klart å brekke beinet! :ahappy:

Jeg skal prøve å lære inn fri ved fot med krykker (droppe springmasj), så får vi se hvordan DET går! Det er jo VM-uttak, så vil nødig droppe det! Er litt usikker på hvordan dommeren skal bedømme fri ved fot med krykker, men jeg får bare skrape med meg de poengene jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...