Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du avhengig av?


Maria

Recommended Posts

* Snus kommer vel på en klar første plass her ja.

* Tepper må eg ha når eg sitter i sofaen.

* Knekker fingre.

* Internett og mobil seff!

* Akita i senge, ellers blir eg bare snurt.

* Å få meg en ny tattis eller piercing hver år. Har vært slik siden eg var 16, i år blir eg 25. (25!?!?!?)

* Diverse på tven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Er avhengig av frukt! Varierer på hva slags frukt etter årstid. Om sommeren lever jeg av vannmelon, og utover høsten går det i druer, så appelsiner osv... :) Også var jeg intenst avhengig av solbærsaft en periode! Var sånn at solbærsaft var det eneste jeg hadde lyst på når jeg var sulten. Var også en periode jeg var litt avhengig av whisky... Heh... Da ble jeg litt skremt, siden alkoholisme går i familien, og slutta tvert. Også er jeg avhengig av medisiner.

Ellers er det jo sånne standard ting som internett og mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-å få jobbe (ja, jeg blir sur og grinete og deprimert av å ikke jobbe, antageligvis abstinenser)

-røyk

-bikkjedyr

-kaffe (aller helst kaffe mocca, for da er det nemlig kaffe, og ikke sjokolade) :)

-sudoku (sovner ikke uten)

-nettet (jeg klarer meg glatt uten mobil, bare jeg har nett)

-sukker (våkner ikke uten)

Jeg er en sånn som fort blir avhengig av ting. Derfor prøver jeg å unngå å bli avhengig. Det er grunnen til at jeg aldri vil ta i et TV-spill (eller hva søren det heter nå for tiden), for de få gangene jeg har prøvd, har jeg blitt sittende og spille og kastet bort dagene og ukene.. :P Det er ille nok at jeg løser sudoku hver kveld! :) Virker som om hjernen min sitt motto er "alt eller ingenting"; enten så må jeg være altoppslukende opptatt av noe, eller så kan jeg bare drite i å bry meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Snus kommer vel på en klar første plass her ja.

* Tepper må eg ha når eg sitter i sofaen.

* Knekker fingre.

* Internett og mobil seff!

* Akita i senge, ellers blir eg bare snurt.

* Å få meg en ny tattis eller piercing hver år. Har vært slik siden eg var 16, i år blir eg 25. (25!?!?!?)

* Diverse på tven

Whuueh! Hvorfor leser jeg denne tråden?? Innser jo bare hvor mange ting jeg er avhengig av. Mobilen er vel en av de få tingene som jeg ikke er såå avhengig av, men nå har jeg ikke så mange jeg kontakter på den. Jobber jo med mange venninner og prater med de isteden.. men er avhengig av å ha noen å prate med :P

Også var det dette med tatovering (og piercing)! Tok jo hull i tungen nesten bare for å se om det gjorde vondt, noe jeg ikke syntes det gjorde.. men så var det ikke såå fint og slitsomt å gjøre alt mulig rart så den forsvant ut igjen. På lørdag skal jeg ta tatovering nr 2, et år etter den første! Og det blir garantert ikke den siste, neste er under planlegging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi...

Ekstremt avhengig av: Hundene,vann,røyk,kaffe,kattene,venner,penger

og harde epler.

Avhengig av: Frukt og grønnsaker(alle slag),huset mitt og bilen.

Under avvenning:Kalde wienerpølser fra Finsbråten og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn som fort blir avhengig av ting. Derfor prøver jeg å unngå å bli avhengig. Det er grunnen til at jeg aldri vil ta i et TV-spill (eller hva søren det heter nå for tiden), for de få gangene jeg har prøvd, har jeg blitt sittende og spille og kastet bort dagene og ukene.. :P Det er ille nok at jeg løser sudoku hver kveld! :) Virker som om hjernen min sitt motto er "alt eller ingenting"; enten så må jeg være altoppslukende opptatt av noe, eller så kan jeg bare drite i å bry meg..

Slik har jeg det å... jeg kan sitte i timesvis og bare sløse bort dagen. Jeg hadde en periode hvor photoshop var den store avhengigheten, jeg drømte om den om natten og på dagtid fikk jeg noia om jeg måtte gjøre så veldig mye annet enn å sitte der. Nå er det totalt borte vekk, jeg spyr av photoshop nå *ler* Eller spill som du sier... like ille som PS.

For øyeblikket har jeg ikke noen altoppslukende plager (ja de er en plage), kun det jeg har skrevet lenger over og dette var strengt tatt bare en OT for å støtte Huldra i sine ekstremperioder *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn seriøst avhengig (altså at abstinensene står i kø når jeg ikke får nok) er jeg av Cola. Drikker jeg ikke Cola blir jeg irritert og irritabel, får vondt i hue (som gjerne går over i migrene, deilig deilig), kaldsvetter, osv osv, og føler meg svaaaaak. Det er egentlig bare flaut å være så avhengig av Cola... :P

Andre ting som jeg bare er veldig, veldig glad i å ha med meg er selvsagt bikkja og mobilen. Og pc'n, da. Må jo innom sonen og FB hvertfall 2 ganger om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av å knekke fingerne mine.

Jepp, det er jeg også. Blir skikkelig stiv hvis ikke jeg gjør det. Jeg er også avhengig av kaffe, internett, kamera og dyr. Må ha dyr rundt meg (helst i huset) eller i det minste i nær omkrets, ellers blir jeg sakte gal (jeg har prøvd). Jeg er tidvis eller delvis avhengig av sukker, men ikke sånn at jeg ikke klarer meg uten. Er jeg opptatt med noe så glemmer jeg det, så det teller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg det å... jeg kan sitte i timesvis og bare sløse bort dagen. Jeg hadde en periode hvor photoshop var den store avhengigheten, jeg drømte om den om natten og på dagtid fikk jeg noia om jeg måtte gjøre så veldig mye annet enn å sitte der. Nå er det totalt borte vekk, jeg spyr av photoshop nå *ler* Eller spill som du sier... like ille som PS.

For øyeblikket har jeg ikke noen altoppslukende plager (ja de er en plage), kun det jeg har skrevet lenger over og dette var strengt tatt bare en OT for å støtte Huldra i sine ekstremperioder *ler*

Takk for OT-støtten! :P Det er forferdelig irriterende å ha det slik, men fint at jeg vet hva jeg skal holde meg unna. Det hadde dog vært greit å kunne være på senaftens hos naboene og prøve SingStar uten å måtte gå amokk og ta over hele showet.. :) Hører du om en kur - si ifra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Teh Interwebs!

- Mobil

- Venner

- Sjokolade/sukker

Ikke alkohol, nikotin eller andre narkotiske stoffer, ikke er jeg shopoholiker som har satt meg selv i dyp gjeld og ikke er jeg avhengig av å måtte vaske hendene mine 12 ganger i timen for å føle meg vel.

Pluss at jeg har redusert sukkerinntaket betraktelig de siste par åra, så snop og brus og sånn har jeg faktisk ikke lyst på annet enn i helgene :)

*w00t*

Gjelder å se litt lyst på ting... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene.... Og en bil!! Hadde ikke taklet å ikke ha bil! Avhengig av å bestemme selv når og hvor jeg skal osv. Sleit skikkelig når jeg bodde alene og Krokanrullen var inne til hjertetransplantasjon. usj usj.

Og kontakt med omverdenen. Men det kan gjerne begrense seg til mobilen i grunn. Eller forum :P

Og musikk når jeg skal sove på kvelden. Og puta mi. Bare puta MI er bra nok. Og... :P:):P Siden jeg var liten har jeg ødelagt x-antall dynetrekk ved å bruke dem som kosefille. Å gni hjørnet på dynetrekket mellom tommel og pekefinger. Det blir jeg bare aldri ferdig med. :) Selv i en alder av 30 år, har jeg fortsatt x antall dynetrekk med hull på hjørnene... :P Slapper av mye mer når jeg har muligheten til det.

Og snop.... Og god mat. Og et kamera! MÅ ha et kamera i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt! Er på skikkelig avvenningskur nå, og på to uker har jeg kun spist juicy fruits av godteri. *stolt*

Drikke til mat. Jeg trenger ikke nødvendigvis å drikke så mye mens jeg spiser (selv om jeg som regel gjør det), men jeg får ikke til å spise hvis jeg ikke vet at jeg har noe å drikke i nærheten.

Tyggegummi. Enten Extra eller en type stimorol (en svart og grønn pakke, noe mintaktig).

Mobiltelefon.

Bilen!

Og så er jeg delvis avhengig av internett, det er ikke krise om jeg ikke kommer meg på nett eller har data tilgjengelig, men er den tilgjengelig så sitter jeg gjerne foran skjermen flere timer for dagen, selv om jeg egentlig burde gjøre andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene. Det er ikke de som har separasjonsangst, men jeg...

Brus. Aller helst cola, men nesten alt med kullsyre går til tider (annet enn vann med kullsyre...). Blir uhordelig trøtt på jobb om jeg ikke drikker brus.

MP3 spilleren min med bøkene. Blir surrete i hodet uten den. :)

Så har jeg periodevise avhengigheter av diverse tullete ting. Som barnslige dataspill, en matvare eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig ikke at jeg var avhengig av så mye, men det ble visst en liten liste :P

Dyra

Vannflaska – den er med 24/7!

”Lips Bee Healthier - aloe & beeswax” lypsylen min, den er verdens beste :P!

Epler

Internett

Bøker å lese i når jeg legger meg! :)

Ikke akkuratt avhengig, men er veldig glad i ctrl + f :P Synes den godt kunne vært i bøker, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann! Klarer ikke å gå lenge uten.

Ha noen rundt meg, har jeg ikke ting som skjer rundt meg så går jeg bare å legger meg litt på trass

Råsa vepsebol, erstatning for snus

( snus har jeg følt at jeg har vært avhenig av i evig tid, men forrige uke fant jeg ut at jeg skulle prøve å la være å ta de faste snusene som feks om morgenen og i sengen på kveldstid og det funket helt fint :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...