Gå til innhold
Hundesonen.no

Plaque off.


trulte

Syns du PlaqueOff funker?  

32 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      12
    • Nei
      2
    • Vet ikke
      18
  2. 2.

    • Ja
      6
    • Nei
      7
    • Ikke prøvd
      7
    • Kanskje/usikker
      9


Recommended Posts

Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med PlaqueOff?

Jeg har brukt det både på kattene og hundene mine i noen år, og mener det har hatt effekt (men er ganske lettlurt og godtroende så...)

Spurte nettopp begge vetrinærene jeg brukte om hva de mente. Den ene mente det var bortkastet penger, og absolutt ingen vits. Dette vetrinærkontoret selger det ikke.

Den andre vetten sa at mange kunder var fornøyde, og at h*n trodde det kunne ha virkning. Dette kontoret selger PlaqueOff.

Jeg tror ikke det er skadelig iallefall, så kommer til å bruke opp den nettopp nyinnkjøpte boksen.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der "bare nysgjerrig på resultatet", hva er vitsen med den? Kan jo bare trykke på "Vis resultat"? :P

Hihi, har bare sett andre har hatt det, så slengte den bare på. Tenkte ikke over at den er unødvendig... :)

Edit: fjernet nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det på katten min i 5 år, dvs. siden hun var kattunge, og hun har per i dag veldig lite eller ikke noe tannstein. Men om det skyldes PlaqueOff eller ikke, det vet jeg ikke :) Har alltid brukt det forebyggende, så aner ikke om det faktisk har noe virkning etter at dyra har fått tannstein, noe mine ennå ikke har hatt.

Så jeg bruker det daglig på både hund og katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare opp feilmelding når jeg stemmer, jeg :)

Men uansett, såvidt jeg vet selger ikke veterinæren jeg bruker Plaqueoff og min erfaring er at det er bortkastet penger. Det som imidlertid er helt klart at dette varierer veldig fra hund til hund (eller katt om du vil).

Noen har god erfaring med det, mens andre - som jeg - syns ikke det virker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare opp feilmelding når jeg stemmer, jeg :)

Men uansett, såvidt jeg vet selger ikke veterinæren jeg bruker Plaqueoff og min erfaring er at det er bortkastet penger. Det som imidlertid er helt klart at dette varierer veldig fra hund til hund (eller katt om du vil).

Noen har god erfaring med det, mens andre - som jeg - syns ikke det virker i det hele tatt.

Her må jeg skrive under. Jeg får ikk til å stemme.. :P Dyrlegen selger det tror jeg, men jeg synes ikke det funker. Tror dog det kan funke på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det (nesten) daglig til både katter og hund, men siden de alle er ganske unge, er det vanskeilg å vite om det har noen effekt (kattene er 2,5 år og hunden 8 mndr). Kattene har i hvert fall ikke hatt noen antydninger til tannstein enda, hvis det fortsetter sånn så vil jeg tro det har i hvert fall litt med Plaque Offen å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det i snart 5 år, men da forebyggende. Så om det fungerer eller om jeg bare er heldige med tennene til hundene mine vet jeg ikke. Jeg merket derimot dårligere ånde på labradoren når vi hadde et lite opphold. Så jeg velger å tro det funker :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det i snart 5 år, men da forebyggende. Så om det fungerer eller om jeg bare er heldige med tennene til hundene mine vet jeg ikke. Jeg merket derimot dårligere ånde på labradoren når vi hadde et lite opphold. Så jeg velger å tro det funker :icon_redface:

Det er jo ment som forebyggende. Plaque er det samme som plakk, ikke tannstein. Er det allerede blitt tannstein må man skrape det av, så bruke Plaque-Off som forebygger.

Ånden har jo også med plakk-nivået, og etterhvert tannstein (som på en måte kan være ubehandlet plakk).

Det er grunnen til at jeg ikke kan se om det har noe effekt. Men har gått tilbake til å bruke det igjen nå, så får vi se neste gang vi er hos veterinæren om det er noe tannstein da, vi hadde litt sist gang vi var der som ble fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det innimellom på Gubben, da han har mistet lysten på store gnageben (tennene hans er sjekket, ingenting galt, han vil bare ikke mer) og det funker på han. MEN, han må ha tre toppede skjeer pr dag, gir jeg mindre har det ingen effekt. Valpis har perlerad, så henne har jeg ikke prøvd det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ment som forebyggende. Plaque er det samme som plakk, ikke tannstein. Er det allerede blitt tannstein må man skrape det av, så bruke Plaque-Off som forebygger.

Ånden har jo også med plakk-nivået, og etterhvert tannstein (som på en måte kan være ubehandlet plakk).

Det er grunnen til at jeg ikke kan se om det har noe effekt. Men har gått tilbake til å bruke det igjen nå, så får vi se neste gang vi er hos veterinæren om det er noe tannstein da, vi hadde litt sist gang vi var der som ble fjernet.

Var klumsete skrevet av meg. Det jeg mente med forebyggende, er at jeg begynte å bruke det når hunden var såpass ung at hun ikke hadde rukket å få tannstein enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klumsete skrevet av meg. Det jeg mente med forebyggende, er at jeg begynte å bruke det når hunden var såpass ung at hun ikke hadde rukket å få tannstein enda.

Neida! Skjønte deg godt.. kanskje klumsete skrevet av meg. Men poenget mitt var å støtte deg og være enig med deg.. men få det litt mer ut der for andre som kanskje tror at det er mening at det fjerner tannstein, for det er det bare skrape som gjør (men enkel jobb altså, bare rasp-rasp og så er man ferdig! :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ment som forebyggende. Plaque er det samme som plakk, ikke tannstein. Er det allerede blitt tannstein må man skrape det av, så bruke Plaque-Off som forebygger.

Ånden har jo også med plakk-nivået, og etterhvert tannstein (som på en måte kan være ubehandlet plakk).

Det er grunnen til at jeg ikke kan se om det har noe effekt. Men har gått tilbake til å bruke det igjen nå, så får vi se neste gang vi er hos veterinæren om det er noe tannstein da, vi hadde litt sist gang vi var der som ble fjernet.

Ser du ikke om hunden din har tannstein selv? :lol:

Jeg brukte Plaque-Off på Tulla fra hun var valp, likevel fikk hun tannstein. Jeg fjernet tannsteinen og fortsatt med PO forebyggende, men hun fikk tannstein likvel hun. Etter at jeg sluttet, har jeg ikke sett at tannstein har tiltatt i mengde, så jeg har ganske liten tro på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke om hunden din har tannstein selv? :lol:

Jeg brukte Plaque-Off på Tulla fra hun var valp, likevel fikk hun tannstein. Jeg fjernet tannsteinen og fortsatt med PO forebyggende, men hun fikk tannstein likvel hun. Etter at jeg sluttet, har jeg ikke sett at tannstein har tiltatt i mengde, så jeg har ganske liten tro på det.. :)

Må ærlig si at jeg ikke sjekket en et år gammel hund for tannstein langt bak i jekslene, hun misliker å ha hender langt inni der, også blir det så mørkt langt inni der. Og det var snakk om minimale mengder..

Måtte jo forklart hvordan tannstein virkelig så ut, da jeg aldri har erfart det med tidligere hunder.. kanskje grunnet alderen min og sånn.. men nå ser jeg det ihvertfall :) (mye man skal lære!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ide til en "test"? - som slo meg i farta:

Før i verden, da en eller annen plaque-kampanje gikk, kjøpte man tabletter som ungene tygde og plaquet ble misfarget - blått eller rødt , - husker ikke helt. Så pusset man med det angjeldende stoffet og fikk se at plaquet forsvant.

Hvis stoffet som farget tennene - ikke er skadelig for hunder - kunne man vel prøve diverse fjerne-belegg-merker på denne måten og dermed sjekke ut om de virker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette på alle mine dyr (2 hunder og to katter). Nå mener jeg at tannstein ligger i genene, en hund kan gå i tre år uten å få tannsten, mens en annen knapt blir et år før den har masse tannstein. (hvordan man forer er selvfølgelig også en faktor som spiller inn). Så at plaqeoff kan forebyggende for, eller utsette tannstein, det tror jeg nok den gjør, men uansett hvor mye eller lite man bruker det, så kommer tannsteinen til slutt uansett. Men at plaqeoff gir bedre ånde DET synes jeg den gjør :icon_redface: Syns det er et bra produkt, så her bruker vi det, bedre føre var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...