Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dachs fra før, ny valp i hus. Passe på?


Kjetil-A

Recommended Posts

Heihei,

Jeg noen små spørsmål med tanke på forholdet mellom Dixie (hunden jeg har fra før, 3,5 år tispe) og Minnie (ny valp, 8 uker, tispe).

Dixie tar det tilsynelatende svært bra at vi har fått en valp i huset, men av og til så blir jeg usikker på om jeg bør passe litt på.

Noen ganger når de leker så tar Dixie tak i beina til Minnie og prøver å dra henne rundt, og noen ganger ser det ut som hun skal ta tak i hele kroppen hennes å glefse til. For meg kan det se ut som hun kanskje blir litt overivrig. Det ser litt "groteskt" ut, men jeg vet ikke om hun mener noe vondt med det. Halen hennes logrer jo og det kan minne om kosebiting. I tillegg så slikker hun pelsen til Minnie innimellom, og da begynner hun å nippe i pelsen hennes på et bestemt sted. Jeg oppdaget det idag da Minnie er blitt litt tynnere i pelsen akkurat der hvor Dixie nipper.

Er dette lek eller bør jeg være litt på vakt?

Kjetil A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være det er ment som lek fra den voksnes side, men det høres litt brutalt ut. Så jeg ville nok holdt ett godt øye med de og avledet den voksne når den begynte slik. Samme med valpen om den "plager" den voksne.

Lykke til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...