Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt multirase


PsychoLynx

Recommended Posts

Yapp, jeg ser for meg en multirase her ja. En hund som jakter (vorsther) og gjeter (border collie) på byttet, sannnligvis dreper (huskey) det, og helt sikkert spiser det opp i tilegg. (labradoren)

Hva samojeden vil gjøre for noe godt er jeg usikker på

Samojeden gjør at du får en utrolig vakker (samojed) hund som jakter (vorsther) og gjeter (border collie) på byttet, sannnligvis dreper (huskey) det, og helt sikkert spiser det opp i tilegg. (labradoren)

En skikkelig "ULV" i "FÅREKLÆR"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Tror faktsik jeg vet om det kullet... Men hva legger du i en "diger hoffe"?

I "diger hoffe" så tenker jeg høyden... Jeg syns denne virker STOR, selv til å være hoffe. Men mulig jeg bare har sett dem å "små utgaver". Jeg vet ikke hverken høyde eller noe på denne da, men syns liksom den virker STOR! :D Ikke annet enn det :devilbanana:

Så jeg syns hunden har fått "stor hoffe" høyde, og mer rottis bredde. Og stor hund, generelt. hehe.

Jeg synes den ligner mer på en rottweiler jeg da. Den er på en måte bare stor, ikke "grov" da. Kort pels, fargene kan jo være fram hvilkensomhelst av foreldrene. Litt smalere i ansiktet enn en rottis da. Flott kar! Imponerende ytre! :lol: Eier er ikke kjempediger så hender hun gjør et byks ut i rommet før hun får tatt han inn om han vil gå et sted, men han virker veldig grei! :lol:

Huh, syns du den er mindre enn en rottis i hodet? Jøss, nå må jeg sjekke den ekstra neste gang vi skal på trening :D Syns den ser mastiff ut jeg :lol: hehe Men ja, jo, smalere kanskje, om man tenker rottis på samme størrelse. Men grov og diger HUND liksom. Syns jeg da.. er jeg blitt SÅ blind ved å ha de to nusselige beistene mine i hus alts? :icon_redface: hehe.

Okei, jeg MÅ få tatt bilde neste gang skjønner jeg.

Vet om ett kull med den blandingen som ble født på Østlandet for ett par-tre år siden, mulig han er fra det kullet :D

Skulle gjerne ha sett bilde da :D Har en samling av bilder av forskjellige hoffeblandinger (helt til privat, ikke noe som legges på nett).

Ikke umulig at enten jeg eller Psycho (eller begge) tar bilde i en eller annen sammenheng etterhvert, men tror ikke noen av oss har det nå (?).

Har ingen nå nei, men skal prøve å få tatt noen neste gang jeg. Og høre om det er greit vi legger ut på hjemmesiden til klubben osv. :lol:

Jeg har 50% Flat, 52% Husky og 25% BC, kjempe fornøyd med hun.

Hun er ikke fra planlagt kull.

Ja stemmer, hun er fra BC huskey kull ja. Er det diller relatert til de rasene du tenker på?

Hun virker jo herlig ut fra det du sier liksom. Men har alltid sett for meg huskey/bc miks som "farlig" :(

Samojeden gjør at du får en utrolig vakker (samojed) hund som jakter (vorsther) og gjeter (border collie) på byttet, sannnligvis dreper (huskey) det, og helt sikkert spiser det opp i tilegg. (labradoren)

En skikkelig "ULV" i "FÅREKLÆR"...

hehe, snakker vi drittbikkje liksom?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, hun er fra BC huskey kull ja. Er det diller relatert til de rasene du tenker på?

Hun virker jo herlig ut fra det du sier liksom. Men har alltid sett for meg huskey/bc miks som "farlig" :D

Hun har fint lite fra Huskyen, egentlig, annet enn at hun er utrolig utholdene og tøff i terrenget.

Hun stikker ALDRI av og hun jakter heller ikke små dyr (det eneste jeg ikke stoler på hun er kaniner på gården til ei venninne av meg, tar ikke sjangsen).

Dillen hennes er at hun kan henge seg litt opp hvis hun blir stresset,men er ikke verre enn at jeg kan si "HALLO!!", ta hun vekk fra situasjonen, også er hun på stasjonene igjen :lol:

Hun er selektiv på hvilke hunder hun liker eller ikke, men det skylder jeg på litt dårlig barndom før hun kom til meg, hun har blitt utrolig mye bedre enn dag hun kom hit :lol:

Jeg vet jeg spiller et sjangsespill når jeg vil ha noe liknende blanding neste gang, men har møtt så mange blandinger som er lik hennes og jeg liker alle individene veldig godt, så jeg ender nok opp med sort og hvit blandings hund neste gang også :devilbanana::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fint lite fra Huskyen, egentlig, annet enn at hun er utrolig utholdene og tøff i terrenget.

Hun stikker ALDRI av og hun jakter heller ikke små dyr (det eneste jeg ikke stoler på hun er kaniner på gården til ei venninne av meg, tar ikke sjangsen).

Dillen hennes er at hun kan henge seg litt opp hvis hun blir stresset,men er ikke verre enn at jeg kan si "HALLO!", ta hun vekk fra situasjonen, også er hun på stasjonene igjen :lol:

Hun er selektiv på hvilke hunder hun liker eller ikke, men det skylder jeg på litt dårlig barndom før hun kom til meg, hun har blitt utrolig mye bedre enn dag hun kom hit :lol:

Jeg vet jeg spiller et sjangsespill når jeg vil ha noe liknende blanding neste gang, men har møtt så mange blandinger som er lik hennes og jeg liker alle individene veldig godt, så jeg ender nok opp med sort og hvit blandings hund neste gang også :devilbanana::icon_redface:

Men, altså.. Å slippe hunden med noen andre sine kaniner, hvem tørr vel det sånn helt uten videre liksom? Jeg hadde IKKE gjort det med noen av mine :D

Hun høres bra ut syns jeg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, altså.. Å slippe hunden med noen andre sine kaniner, hvem tørr vel det sånn helt uten videre liksom? Jeg hadde IKKE gjort det med noen av mine :D

Hun høres bra ut syns jeg! :lol:

Det gjør jeg lett :devilbanana: Kaninene mine gjeter gjeterhunden :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "diger hoffe" så tenker jeg høyden... Jeg syns denne virker STOR, selv til å være hoffe. Men mulig jeg bare har sett dem å "små utgaver". Jeg vet ikke hverken høyde eller noe på denne da, men syns liksom den virker STOR! :lol: Ikke annet enn det :devilbanana:

Så jeg syns hunden har fått "stor hoffe" høyde, og mer rottis bredde. Og stor hund, generelt. hehe.

Huh, syns du den er mindre enn en rottis i hodet? Jøss, nå må jeg sjekke den ekstra neste gang vi skal på trening :D Syns den ser mastiff ut jeg :lol: hehe Men ja, jo, smalere kanskje, om man tenker rottis på samme størrelse. Men grov og diger HUND liksom. Syns jeg da.. er jeg blitt SÅ blind ved å ha de to nusselige beistene mine i hus alts? :icon_redface: hehe.

pro

Nei, synes egentlig hele bikkja er gedigen jeg! Men sånn proposjonalt synes jeg hodet er smalere enn en rottweiler. Tror jeg... hihi, ikke så lett når man bare har minnet av bikkja vagt i hodet. Men diger og flott er han iallefall uansett! Får prøve å ta bilde, jah! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler og dachs? nå er det ikke bare blandingen i utseende som gjør meg litt i stuss.... Hvordan i H***** har bikkjene greid det da? :whistle:

Da min rottis-tispe hadde sin første løpetid, og var kåt som et uvær :wub: lekte hun med en hannhund vi møtte på.

Nød lærer naken tispe å... neida, - nød lærer heit hund å improvisere; så hun la seg ned med halen på snei.

Da fant de tobeinte ut at det fikk holde, gitt!

- Hvem vet, hadde vi ikke stoppet dem der, hadde de kanskje greid å lage valper med rottweiler-mor og toy pomeranian far!! :aww:

(Håper bare at valpene ikke hadde fått et rottweiler-hode på en pomeranian-kropp, stakkars! :hmm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mange blandinshunder som er utrolig flotte. Vi har en i stallen som er blanding mellom labrador og mastiff, og han er så gulle god den gutten (til tross for omplassering og div) at jeg vurderer å kidnappe han hver gang jeg er i stallen :wub:

Her i Oslo har jeg møtt ei jente som har en blanding mellom GD, dobermann og setter. Han er gigantisk og elegant og er bare noe av det vakreste altså. Kjempesnill er han også.

Det værste med blanding er jo hvis tispen er pomeranian og hannen er rottweiler liksom... Tenk å presse ut de valpene?? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mange blandinshunder som er utrolig flotte. Vi har en i stallen som er blanding mellom labrador og mastiff, og han er så gulle god den gutten (til tross for omplassering og div) at jeg vurderer å kidnappe han hver gang jeg er i stallen :wub:

ahh, slike blandinger må du ta bilde av og legge ut her! Hørtes herlig ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...