Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon EOS 450D eller EOS 500D

Odin

Recommended Posts

Skrevet

500D ;] Av den enkle grunn at da kan du filme (bra kvalitet på den er det også) og ellers synes jeg kameraene er rimelig like. Det er jo en prisforskjell, da. Men jeg ville helt klart valgt 500D.

Jeg har selv 450D, og veninnen min har 500D. Skulle gjerne ha byttet det bort mot 500D - med "mellomlegg". :aww:

Skrevet

450D hvis du har noen objektiver fra før av og eller ikke har behov og filmer av lav kvalitet.

Teknologien er ikke god nok ennå til at 500D gir fullverdig videofunksjon. Fokuseringen er svært hakkete. At det er HD oppløsning hjelper ikke mye når alt stadig er i ufokus. Det er ikke særlig funksjonelt når det kommer til å filme objekter i bevegelse.

Nå er ikke prisforskjellen veldig stor, så om du ønsker å filme litt stemninger uten de store bevegelsene/hastighetene som motiv, er jo 500D er helt fint kamera - faktisk like bra som 450d :aww:

Skrevet

Dette blir mitt første kamera så har ikke noe objektiver fra før.

Gubben har noen men de veit jeg ikke om jeg tør låne :lol:

Videofunksjon er ikke et must men kan sikkert være kjekt og ha :ahappy:

Skrevet

Note 2 self:

En helt tråd uten at ordet linse er blitt brukt :innocent:

Og ordet objekt blir brukt om motiv :icon_redface:

?

Mulig jeg er trøtt :getlost:

Skrevet

Note 2 self:

En helt tråd uten at ordet linse er blitt brukt :)

Og ordet objekt blir brukt om motiv :lol:

Er det bra eller dumt? :) Trodde jeg ordla meg ganske korrekt jeg, men ble usikker på om dette var ironi... hehe

Skrevet

Gratulerer.! :icon_redface:

Start med Bruksanvisningen.. :lol:

"Nøkkelen" til å forstå kameraet, er å lære seg sammenhengen mellom Blendertall (F) - Lukkertid (1/100) og ISO (bildebrikkens følsomhet), og forstå hvordan disse påvirker hverandre og de negative sidene ved de...

Kommer nok av seg selv også etterhvert...

Skrevet

Takk :lol:

Jepp skal lese den, må bare klare og sette meg ned..

Typen har 40D men han er så dårlig til og lære bort :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig, "gamle erfaringer" er vanskelig å bli kvitt. Skal ikke mye til hos oss heller før gammelt grums flyter opp. Bra hun får oppfølging av fagfolk, som sikkert hjelper med å holde fokus på hunden som ER og ikke hunder som VAR🌸
    • Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...