Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn!?

idaasp

Recommended Posts

Da jeg var barn leste jeg dyrefortellinger skrevet av Rudyard Kipling (han som skrev jungelboken). Han skrev mange, litt underlige dyrefortellinger (noveller, ikke hele bøker som jungelboken), litt hjerteskjærende og. Det var "mongoosen Rikkitikkitaki" feks (han spiste slanger), men han skrev også om bullterrieren Garm. Nå må jeg innrømme at jeg husker ikke historien, men kanskje du kunne funnet den, lest den og sjekket om kanskje det var et navn som kunne kle søtnosen? (Ja, jeg synes bullterriere er nydelige..)

edit: forresten ved nærmere ettertanke tror jeg den het Gorm, ikke Garm. Tar litt tid å få åpnet minneboksen i skolten her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så mange brae forslag! :icon_redface:

Pan: Å finne et tema hadde kanskje vært smart ja! Skal absulutt prøve det før jeg bestemmer meg helt! :getlost:

Uff, synes det er så vanskelig med navn, spesielt til en sånn unik skapning som bull terrieren, haha :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Otto, det er både menneskenavn og hundenavn.

Eller så er et jo mulig med tema "musikk" (min hund heter Jazz) som Rock, Blues, Funk ol. Hva med tema "tilstander" som Rå, Vilter, Munter, Glad (noe bullterriern i alle fall er), Tøff. Hva med navn på krigere? Saladin betyr svart kriger tror jeg. Det finnes sikkert noe for hvit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...