Gå til innhold
Hundesonen.no

Å takle stress/avreagering - hvordan lære?


MonicaT

Recommended Posts

Jeg overtok i høst en hannhund som nå er 1,5 år

Han er for det meste veldig grei og lett å ha med å gjøre, men har opplevd flere ganger at han noen ganger girer seg veldig opp og klarer liksom ikke å "lande" igjen. ( avreagering ? )

To eksempler

* Første dag på dressur kurs. Han tok helt av, bjeffet og hoppet og var helt propell. Var sånn nesten hele timen. Fikk ikke noe kontakt med han. Vi holdt oss i utkanten og tok det med ro.

* På tur i går hang han i rompa på ei tispe hele turen. Koblet han et lite stykke og han gikk bak meg på stien. Han gikk bak og små bjeffet og stresset. Når han tilslutt roet seg så fikk han løpe litt løs igjen før vi var tilbake ved bilen.

For meg virker det som han ikke helt klarer å takle stressede situasjoner og roe seg ned igjen når han blir gira. Dette er noe han må lære seg å takle. Men hvordan går man frem ?

Han er jo ikke gamle tassen enda og jeg vet ikke hvor mye han har opplevd før han kom til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg, - av og til blir man litt matt når samme spørsmål dukker opp igjen og igjen. Stress er et digert tema og har vært mer og mindre grundig behandlet i diverse tråder her inne opp igjennom. De gode svarene er de som ser på det helhetlige rundt stress, etter min mening- og dem finnes det en del av, det jeg har sett. Har du sjekket med "stress" som søkeord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...