Gå til innhold
Hundesonen.no

Shensi

Sanne

Recommended Posts

Skrevet

Må nesten lage en sånn tråd jeg også da :P

I dag har vi bestemt hvilken av valpene som skal komme til oss :P Så om en 5-6 uker kommer dette nurket til oss

i71219_Shensi3uker.jpg

Hun er født 03.01.2010 kl 14.22 :thumbs:

Gjett om vi gleder oss da :D

Hennes fulle navn er Lundetuvans Shensi Lundstjerneblom :blink:

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bardmand: Ja hun er skjønn :wub:

Saphire: Ja uff ventetiden er laaaaang ass :blink: Men jeg nyter å gå å glede meg så intenst til noe også :blink:

Synnøve: Ja hu er så skjønn :lol: Og jeg også elsker stamtavle navnet! :lol: Shensi er jo vårt påfunn da, men Lundstjerneblom er oppdretternavn og det er så skjønt! :lol:

Kan jo spamme litt til med bilder da :lol:

i71264_3veckor70901193.jpg

Fra venstre: Shensi Lundstjerneblom, Ylva Myrstjerneblom, Lita Skogstjerneblom og Saxo Vassarve

Tre uker gamle skjønne små :blink:

i71265_2veckorflyttade69821952.jpg

To uker gamle :D

Bilder: Kennel Lundetuvan

Shensi er minst i kullet, men hun er visst en tøffing :hmm: Flere bilder kommer :D

Skrevet

Ja hu er sååå skjønn :blink: Er så forelsket i det lille farskefjeset hennes :wub:

Ja jeg kommer nok til å spamme helt avsindig med bilder etterhvert :blink::blink:

Skrevet

Ja lundehund er herlig på alle måter :P

Da spammer jeg litt mer, selvom de ikke har forandret seg så mye siden sist :aww: I morgen (altså søndag) så er valpene fire uker :)

i71367_ShensiogSaxo.jpg

Shensi underst med broren Saxo oppå

i71368_Shensiforandetobakerst.jpg

Shensi som sitter foran de to bakerste :)

i71369_ShensivedbakfotentilIdun.jpg

Shensi sitter inntil bakfoten til storesøster Idun

Og vil dere se flere bilder kan dere gå inn på bloggen til oppdretter:

http://kennellundetuvan.blogg.se

Skrevet

Ja skjønner jeg godt altså. Etter vår første så er vi helt lundisfrelst :wub: De er bare så herlige :lol:

Og selvfølgelig, Lundehund anbefales på det varmeste fra meg :o

Skrevet

Litt OT, men kanskje jeg kan spørre deg litt mer om Lundehund? :wub:

Hvordan vil du si at aktivitetsnivået deres er? Og hvordan tror du de egner seg til agility på konkuransenivå?

Skrevet

Ja selvfølgelig kan du det :o Jeg elsker å snakke om den rasen :wub:

Aktivitetsnivået er som man velger, hvertfall med min forrige. Han kunne lett løpe i skogen i mange timer med pointere og han være den som var klar for mer aktivitet når man var hjemme fra turen. 7 timer i skogen slet han ikke ut nevneverdig. Alle andre hunder lå strødd rundt oss på gulv og i sofa, men han var klar for mer :lol: Men han kunne fint ligge i sofaen en hel dag også, med bare kortere turer.

Og nå brukes jo lundehund av og til som maskott for sledehunder :lol: En lundehundoppdretter som driver med Samojed også og hun driver hundekjøring. Da er det ofte med en liten lundis som maskott :o

Det blir mer og mer vanlig å bruke lundehund i agility faktisk. Vet ikke åssen det vil være på konkurransenivå, men kan ikke se at det skulle være noe problem. Nå er de jo bygd mer for smidighet enn for fart, men du verden de har både fart og spenst! Vi skal selv ha lille Shensi på agility med tiden :o

EDIT: jeg ser også at du bor i Trondheim, så da er det bare å rope ut hvis du vil treffe Shensi med tiden :o

Skrevet

Høres veldig bra ut :wub: Jeg tror også at aktivitetsnivået blir mye hva man gjør det til egentlig, ser jeg med min egen lille knott også :o

Jeg vil veldig veldig gjerne treffe Shensi! :lol: Det hadde vært kjempegøy, jeg har lest en del om rasen, men kjenner egentlig ikke noen. Så det hadde vært supert å blitt litt kjent med en :lol: Og kanskje høre mer om rasen også, du vet jo sikkert masse, siden du snart er på din andre lundehund :o

Skrevet

Ja, men da er det klart du skal få treffe henne etterhvert :wub: Og ja, jeg kan nok MER enn nok om rasen :o Og elsker å snakke om rasen også :lol:

Skrevet

Nå har det kommet fire ukers bilder av valpene, og du verden de er såååå søte :lol: Spesielt prinsessa som skal til oss da :devilbanana::D

Så her kommer det noen bilder :D

Først to av Shensi snuppa :lol:

i71460_Shensi4ukerog1dag.jpg

i71461_Shensi4ukerog1Dager.jpg

Så av Shensi og søsknene :lol: Shensi er den av de som har beina rett ut :lol:

i71462_matdags72049930.jpg

Og mat fra mams må man jo også ha

i71464_mammamat72050292.jpg

Tenner begynner de også å få :icon_redface:

i71465_tnderpg72051486.jpg

Om knappe fire uker skal vi hente lille snuppa vår :lol: Gleder oss max nå altså! :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har det kommet seksukers bilder av valpene :yawn:

i72120_Shensi6uker1.jpg

i72121_Shensi6uker2.jpg

Er a ikke vakker :P

Nå er det bare ti dager igjen til vi skal hente hjem lille snuppa vår :P Og det kan se ut som det er en bestemt dame vi får i hus ut i fra beskrivelsen til oppdretter hvertfall :P

Skrevet

Ja hun er sååå nydelig :P Og takketakk, hun er jo søtest da :P

Ja snart er hun her, men det er vel disse dagene som blir verst med venting..

Og ja tro meg, det kommer nok en drøss av med bilder når vi får henne i hus :P

:yawn: venting, venting, venting :P

Skrevet

Ja jeg vet ass, det blikket er fantastisk :yawn: Hun ser ut som en liten pøbel med det blikket sitt :P Hun er jo bare søteste lille valpen ever :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...