Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand danois - Aslan

Anders

Recommended Posts

Efter att ha sett alla fina bilder på era hundar kunde jag inte låta bli att lägga ut lite bilder på min lille buse Aslan. Han blir snart 7 månader (i slutet av januari).

Först från när vi hämtar honom på kenneln:

post-1560-1264198096,6551_thumb.jpg

Hans lilla tass jämfört med min flickväns, Aslan är 3 månader där

post-1560-1264198316,9361_thumb.jpg

Sen lite blandade bilder i mer eller mindre tidsordning:

post-1560-1264198222,0574_thumb.jpgpost-1560-1264198280,0346_thumb.jpgpost-1560-1264198294,0778_thumb.jpgpost-1560-1264198335,5477_thumb.jpgpost-1560-1264198354,6923_thumb.jpgpost-1560-1264198377,729_thumb.jpgpost-1560-1264198395,3833_thumb.jpgpost-1560-1264198418,9458_thumb.jpgpost-1560-1264198444,9196_thumb.jpgpost-1560-1264198507,5253_thumb.jpg

Vi har tagit lite jämförande bilder för att få med hur mycket han växer, kan nämnas att jag själv är två meter lång...

post-1560-1264198544,7686_thumb.jpgpost-1560-1264198564,4055_thumb.jpgpost-1560-1264198653,9331_thumb.jpgpost-1560-1264198700,9423_thumb.jpg

Å växer det gör han iaf.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en herlig hund! Skal si han vokser :wub:

Men må si jeg skvatt da jeg så bildene av deg, for du så brått så kjent ut!

Så dumt, det blev ju inte alls nåt bra resultat...

Pippin: vad står PRT för??

Parson Russell Terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en herlig hund! Skal si han vokser :wub:

Men må si jeg skvatt da jeg så bildene av deg, for du så brått så kjent ut!

Parson Russell Terrier

Å än så länge så har han mycket kvar att växa. :-) Men han var 77cm i mankhöjd när vi mätte honom förra veckan så han växer nog inte jättemycket mer på höjden, en dm kanske...men han blir nog en 20-30kg tyngre innan han är klar. :-)

Jag jobbade faktiskt i Bergen i somras, nära Fanan, så du såg kanske mig i somras. Utan hund dock, han var knappt ens född då. :-)

Jag har massor av bilder, men jag har visst inte så mycket minne kvar att utnyttja. Men jag kan kanske ta bort en del bilder på min gamla hund. Dem bilderna ligger väl så långt bak nu att ingen tittar på dem ändå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å än så länge så har han mycket kvar att växa. :-) Men han var 77cm i mankhöjd när vi mätte honom förra veckan så han växer nog inte jättemycket mer på höjden, en dm kanske...men han blir nog en 20-30kg tyngre innan han är klar. :-)

Jag jobbade faktiskt i Bergen i somras, nära Fanan, så du såg kanske mig i somras. Utan hund dock, han var knappt ens född då. :-)

Jag har massor av bilder, men jag har visst inte så mycket minne kvar att utnyttja. Men jag kan kanske ta bort en del bilder på min gamla hund. Dem bilderna ligger väl så långt bak nu att ingen tittar på dem ändå.

Hehe, jeg jobbet med deg på Stend, som assistent. :wub:

Er du ferdig utdannet nå?

Hilsen Marthe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobbet med deg på Stend, som assistent. :lol:

Er du ferdig utdannet nå?

Hilsen Marthe :D

Hejsan! :-)

Jobbar du kvar där fortfarande?

Nej, jag har en examen kvar i slutet av februari. Sen så hoppas jag på att vara klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan! :-)

Jobbar du kvar där fortfarande?

Nej, jag har en examen kvar i slutet av februari. Sen så hoppas jag på att vara klar.

Jada, jeg jobber der fremdeles, og alt er som før :D Håper å komme inn på veterinærstudiet til høsten, men hvor vet jeg ikke ennå.

Lykke til videre med eksamen og hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg jobber der fremdeles, og alt er som før :D Håper å komme inn på veterinærstudiet til høsten, men hvor vet jeg ikke ennå.

Lykke til videre med eksamen og hund :lol:

OK, det går säkert alldeles utmärkt.

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig han er! Har ei lita GD-tulle selv...:D Blir 11 uker i morra ho da...:lol:

Ja, jag tittade igenom dina bilder igår. Jättefin, inte så stor här i världen än, helt otroligt att de där små sakerna ska bli en kalv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...