Gå til innhold
Hundesonen.no

Power Point presentasjon


tm100001

Recommended Posts

I engelsk fordypning skal vi lage en Power Point om noe vi liker å gjøre. Den må jo såklart være på engelsk :wub: Skal leveres i begynnelsen av februar. Jeg skal skrive om hund.

Jeg lurer på hva jeg burde ha med i en slik presentasjon som kun lærerne skal høre (jeg tør ikke presentere for hele klassen) og om noen kanskje har bilder jeg kan bruke av hunder i forskjellige hundesporter? :)

Agility, lydighet osv. :) Jeg takker ja til det meste, men jeg tror at jeg har utstillingsbilder selv :lol:

Edit: Den skal levers 24. februar. Jeg vil forresten gjerne ha bilder av valper også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først og fremst burde du dele den i tre deler. :wub:

Innledning: Hvorfor valgte du oppgaven, begynn å snakk om oppgaven og hva du evt skal vise videre.

Hoveddel: Selve oppgaven med f.eks bilder, film, fakta, osv. Dette er den lengste delen av presentasjonen din. Her ville jeg tatt med temaer som : Om hunden, hund i familien, hund i samfunnet, ulike hundesporter, om din egen hund, osv osv. Fantasien som setter grenser.

Avsluttning: Trekk en "konklusjon" og oppsummer det du har snakket om. Hva liker du best ved hund? Hva er planene videre? Rund av presentasjonen din. Husk kilder og åpne for eventuelle spørsmål :lol:

Kanskje dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har en PP-presentasjon, så synes jeg at det er viktig å ikke ha laaange setninger på PPen, men holde det kort. Altså ikke ha tettskrevne PP-sider, og ikke lese opp direkte det som står på dem. Heller bruke selve PPen til stikkord, oppsummering, bilder, statistikk osv. :lol:

Ellers så kan du kanskje få med litt om hundens historie/opprinnelse? Trenger ikke være mer enn noen få setninger :) Og så kan du jo f.eks. vise noen eksempler på variasjon mellom hunderaser?

F.eks. fra Grand Danois til chihuahua, mynder, alaskan malamute, engelsk bulldog.

Tror det største problemet blir å begrense seg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "sies" at man ikke bør ha mindre skriftsstørrelse en 20, som og tidligere nevnt - ikke lange setninger og tettskrevne sider.

Lurt og begynne med et tema/agenda bilde etter forsiden syns jeg, så blir det lettere å følge presentasjonen for den som ser den. Med det mener jeg en side der du skriver overskriftene for de kommende enmene nedover, en linje for hvert tema.

LYKKE TIL :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips over her! Bruk stor skrift (jeg bruker som regel str 32 minst), ikke for mye info pr side (mye bedre å bruke 20 sider isteden), tenk på hvordan ting ser ut for den som skal se på presentasjonen. Min erfaring er at de beste delene av en presentasjon ofte er når eleven tar seg tid til å forklare bilder de har lagt ved (uansett hva det måtte være av kart eller illustrasjoner eller bare bilde av det de snakker om), mao velg litt med omhu. Velger du å snakke om feks utviklingen av en rase (sier ikke du må snakke om det, men om du skulle gjøre det) så kan det være en ide å ta med "før" og "etter", og så å forklare hva som er forskjellen. Sjekk pp for skrivefeil før du har presentasjonen og ikke bruk ord du ikke forstår eller greier å uttale ordentlig (sliter du når du øver deg så kommer du iallefall til å slite når det er alvor!), ikke klipp og lim fra nettet, bruk eget språk! Gjerne kjør gjennom hele presentasjonen med tilhører på forhånd og sjekk hvor lang tid det tar om du har fått noen føringer der (en 10min presentasjon bør ta ca 10 min...). Skriv kilder på siste side, greit å venne seg til først som sist.

Og så synes jeg at du skal tørre å gjøre det foran resten av klassa jeg da... Det kommer du ikke unna senere i livet så veldig fint for din egen del om du bare hopper i det! Husk at de andre heller ikke synes sånt er gøy og bruker du litt tid på å forberede deg så kommer de til å bli imponerte - og du blir stolt av deg selv! :D

Når det gjelder bilder så trenger du ikke bekymre deg for copyright og sånt i en pp på skolen så bruk bildegoogle og stjel som en ravn! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening som lærer i eng. fordypning: dropp å skrive om mange forskjellige raser men fordyp deg i en rase eller en hundesport. Jeg var sensor i vår og der var det ei jente som skulle fortelle om mange forskjellige ting og det blir fryktelig rotete. Viser du bilder, så snakk og forklar litt om bildene, ikke bare si "her er et bilde av XXX". Bruk stikkord og snakk rundt dem, lær deg mest mulig på forhånd så du slipper å lese rett fra manus. Siste sliden viser du kildene som fortrinnsvis er noe annet enn wikipedia, og spør da om noen har spørsmål (for selvfølgelig skal du ha presentasjonen for klassen).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen av dere har bilder av agility eller lydighet som jeg kan låne? :aww:

Joda, sjekk bloggen min. Den er ikke fryktelig oppdatert, men er da iallefall NOEN bilder der. Og vil jo tro du finner alt du vil med et lite googlesøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...