Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyr bull terrier valper


Arkan

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Svartbrindel? Åssen ser de ut, da? :lol: Gratulerer, forresten! Du kan sende den brindle hannhunden i posten til meg når den er leveringsklar og ferdig lydig og reinslig! :wub:

Svart brindel er samme farge som pappa'n. Mini buller har ikke en ren svart farge. Men de ser svarte ut over det meste, så er det enkelte små partier med litt brindelfarge, det kan ofte være veldig lite.

Brindel hannen kommer i posten når han er klar, men jeg lover ikke at han er tam :icon_redface:

Stor "fan" av svart brindle og fawn. Er spent på de to valpene!

Mye hvitt eller er de helfarget?

Tror kanskje den fawn viser seg å være rød, men er ikke sikker. :whistle: Så det er bare å komme med forslag. De har noe hvitt på seg, men har ikke blitt 'ku-farga'.

Ellers spiser de og sover. Den første som ble født var svart brindel tispa, hun fikk så vidt hodet ut av fosterposen før hun satt fast i en pupp.

Jeg følte virkelig at fødselen tok en evighet, men det tok faktisk ikke mere enn 2 timer og 40 minutter fra første til siste valp.

Så nå skal jeg være kennel-blind en stund og synes de er de vakreste mini bull valper på denne jord :icon_redface:

ESAE7381.jpg

ESAE7383.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte de er! :icon_redface: Og så mye pels de hadde på snuten, synes nesten at mine, som tross alt blir mer langhåret enn dine dog kanskje ikke på snuten akkurat, hadde mindre pels.. Stilige tegninger hadde de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte de er! :P Og så mye pels de hadde på snuten, synes nesten at mine, som tross alt blir mer langhåret enn dine dog kanskje ikke på snuten akkurat, hadde mindre pels.. Stilige tegninger hadde de også!

ja de er godt pelsa, lader vel opp til norsk vinter og da må man jo begynne tidlig. :P

Gratulerer Ebba og Anna! Godt jobba! :(

(og jeg prøver fortrenge bildet jeg fikk i hodet av en tricolor minibull sammen med Larson.. aiai! :P)

en tricolor minibull med Larson blir helt perfekt det :P

Ellers er det jo fint å finne noe man kan bekymre seg for. Tror nemlig valpene faktisk spiser for mye. De bæsjer veldig mykt gult med litt hvite klumper i. :getlost:

Står fint i boka at man bare skal følge med på allmenntilstanden, og den virker jo bra. Noen som har vært borti dette? Som kan fortelle meg at jeg ikke trenger å være paranoid lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de er godt pelsa, lader vel opp til norsk vinter og da må man jo begynne tidlig. :P

Øyh! Det skal bli VÅR - sånn at slike små kan ut og leke seg når de blir gamle nok. Så det så! :P

Ellers er det jo fint å finne noe man kan bekymre seg for. Tror nemlig valpene faktisk spiser for mye. De bæsjer veldig mykt gult med litt hvite klumper i. :getlost:

Står fint i boka at man bare skal følge med på allmenntilstanden, og den virker jo bra. Noen som har vært borti dette? Som kan fortelle meg at jeg ikke trenger å være paranoid lengre.

Mine bajsa også sånn innimellom, og jeg var redd det var orm. De fikk jo ormekur men ingen endring. Nå har de jo begynt på fast føde og bajsen er blitt mer normal hunde-bajs. Så de dauer i alle fall ikke av det. Men at det kommer av at de spiser for mye - det kan godt hende, haha! :(

Mine hadde også etterhvert noen røde tråder i bajsen sin - gjett om jeg ble redd! :P Helt til jeg skjønte at det kom fra det røde teppet de lå på.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! Det skal bli VÅR - sånn at slike små kan ut og leke seg når de blir gamle nok. Så det så! :P

Mine bajsa også sånn innimellom, og jeg var redd det var orm. De fikk jo ormekur men ingen endring. Nå har de jo begynt på fast føde og bajsen er blitt mer normal hunde-bajs. Så de dauer i alle fall ikke av det. Men at det kommer av at de spiser for mye - det kan godt hende, haha! :P

Mine hadde også etterhvert noen røde tråder i bajsen sin - gjett om jeg ble redd! :P Helt til jeg skjønte at det kom fra det røde teppet de lå på.. :P

hihihi, de gror pels til neste vinter, men ja, det skal bli deilig vår så små valper kan være ute.

Godt å høre at det har vært sånn hos deg også, føler jeg bekymrer meg for den minste lille ting. men blir vel mere hardbarka etterhvert.

Skjønner godt du ble redd når det kom røde tråder. :( Er sånn det skal være det!

:P

Okay da, vi kan ta halvparten hver :getlost:

Jeg skal dele opp og sender av gårde! Her er nok til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*sukk* altså jeg er svak for bull terriere, egentlig pga de er så "stygge" :ahappy:

Og når man er så "stygg" og spesiell/uvanlig så blir man litt vakker i mine øyner. (håper du ikke tar deg nær av det, men det er noe med det uttrykket "de er så stygg at de blir vakker")

Spesiellt er jeg svak for fargete Buller, den røde og svart brindle :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...