Gjest Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Har snikfotografert litt idag. Er fortsatt ikke imponert over min egen evne til å stille inn kamera i hall, men et lite innblikk er det da. Rottmanneiers gårdshund Bali: Pelstell av Beardiser: Briard som varmer opp Susanne i ringen: Astrid og Kee Mona og Fredrik; beste hannhundvalp. Ble det BIR eller BIM mon tro? BIM & BIR Bearded collie En ung flink handler av portugisisk vannhund Litt fra Bernerringen En Groenendael valp BIR Boxertispe Verdens fineste gårdshundgutt Bali i ringen BIR med cert lørdag Tispe i åpen klasse Dagens BIR gårdshund (ikke et rettferdig bilde) Briard Siri og Willy Litt fra Bernerringen igjen.
Siri Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Briard som varmer opp Briard Siri og Willy Weeeee . Moro . Hunden bak meg og Willy er Willys bror, og den fawne heter Mont de Valer VIIII Adelar .
Yodel Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Så moro med bilder!! også så fin Siri var blitt på håret Den kledde du!
Anita F Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Og jeg takker for bilder, siden jeg ikke var der selv! Kjenner godt til hvor vanskelig det er å stille inn kamera i haller, så jeg synes resultatet ditt ble bra jeg! Du stilte ikke Ellie?? Og de flotte gårdshundene da! Jeg elsker gårdshunder! Hadde jo Gatti som jeg måtte omplassere, men har godt kontakt med de nye eierene, og det er koselig!
Lola Pagola Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Dalmatinere da??? Morro med bilder! Ps. hva hadde du ISO'en på? Lønner seg å ha den så høy som mulig
Gjest Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Weeeee . Moro . Hunden bak meg og Willy er Willys bror, og den fawne heter Mont de Valer VIIII Adelar . De var så flotte, Willy og broren Så moro med bilder! også så fin Siri var blitt på håret Den kledde du! Bra Er du og Sindre med på det ene, eller er det noen andre? Og jeg takker for bilder, siden jeg ikke var der selv! Kjenner godt til hvor vanskelig det er å stille inn kamera i haller, så jeg synes resultatet ditt ble bra jeg! Du stilte ikke Ellie?? Og de flotte gårdshundene da! Jeg elsker gårdshunder! Hadde jo Gatti som jeg måtte omplassere, men har godt kontakt med de nye eierene, og det er koselig! Var ingen spaniels som kunne stille Bra du likte gårdshundbilder Dalmatinere da??? Morro med bilder! Ps. hva hadde du ISO'en på? Lønner seg å ha den så høy som mulig Så de på lørdag, mange flotte! Fikk ikke tatt så mye bilder da dessverre; drasset på Ellie, et stykk stort bur og en stol På de manuelle instillingene hadde jeg ISO på 800. Og WB på shade +3. Lukkertid 1/ 250 blender F11. (aner ikke om jeg skriver det krøkkete nå men, er litt dum på dette - og kanskje jeg kan lære noe?) Da ble bildene fine av hunder i ro på kort avstand Men alt for mørke på lenger avstand. Så da begynte jeg å 'panikknipse' med de automatiske innstillingene istedet. Ble mye spøkelser og gule øyne av det
Caroline Skrevet 17. Januar 2010 Rapporter Skrevet 17. Januar 2010 Så moro med bilder! også så fin Siri var blitt på håret Den kledde du! Duuuh, ble det brukbart bilde av oss?
Siri Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 også så fin Siri var blitt på håret Den kledde du! Tusen takk for det . De var så flotte, Willy og broren Det er to søte gutter, det . Rimelig like også - ingen tvil om slektskapet liksom På de manuelle instillingene hadde jeg ISO på 800. Og WB på shade +3. Lukkertid 1/ 250 blender F11. (aner ikke om jeg skriver det krøkkete nå men, er litt dum på dette - og kanskje jeg kan lære noe?) Hvilket objektiv brukte du ? Det første jeg gjør når jeg stiller inn for foto i hall er å bruke størst mulig blenderåpning for å slippe inn mest mulig lys. En blender på f11 slipper ikke inn så mye lys. Jeg hadde blenderen på f1,8 inne i hallen i helga (kan gå helt til f1,4 men ofte blir ikke fokusen så skarp da), og lot kameraet selv bestemme lukkerhastigheten - den lå da på rundt 1/200 sek. ISO 800 er ok - noe særlig høyere er det få kamera som takler spesielt bra (ikke mitt heller synes jeg).
SusanneL Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Neimen - fiiiine bilder av bustetrollet mitt også! (Kan jeg stjele dem?) Han så jo skikkelig mye finere ut på bildene der - enn det føltes ut når jeg gikk rundt der med han... Han var helt vill på søndagen - og det føltes ut som han gikk så hackney som den flotteste hest. Heldigvis viser ikke billedbevisene her at det var så ille, da... Den lyse beardisen er altså min - heter Snurre, er typisk i fargen for å være blå. Den bittelille tispen som sitter på bordet bak oss er sort, og nettopp blitt junior - OG fått sin første løpetid (så noen av gutta hadde det veeeeeldig vanskelig for å konsentrere seg). Tispen på stå-bildet er BIR tispen - Kicki til MollyC her på Sonen - en pen sort voksen championtispe. Tusen takk for at du tok bilder og vise de fram! Kjempemoro å se. Susanne
Siri Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Han så jo skikkelig mye finere ut på bildene der - enn det føltes ut når jeg gikk rundt der med han... Han var helt vill på søndagen - og det føltes ut som han gikk så hackney som den flotteste hest. Heldigvis viser ikke billedbevisene her at det var så ille, da... Jeg synes han gikk strålende på søndag (jeg fikk ikke sett skikkelig på lørdag) - jeg syntes han minte litt om Moby jeg da *ler*. Jeg la ikke merke til at han gikk noe hackney, men jeg rakk jo ikke å se dere så lenge i ringen heller (det skjer jo alltid så mye utenfor liksom). Da jeg så på gikk han iallefall som om han aldri hadde gjort annet enn å vise seg fram i ringen . Det ble jo tatt noen bilder fra ringen på lørdag med mitt kamera også forresten (Jeanette var fotograf): Snurre til Susanne - Taildowns Joystick. Willersen Willersen igjen Tibrà Tibrà
Gjest Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Hvilket objektiv brukte du ? Det første jeg gjør når jeg stiller inn for foto i hall er å bruke størst mulig blenderåpning for å slippe inn mest mulig lys. En blender på f11 slipper ikke inn så mye lys. Jeg hadde blenderen på f1,8 inne i hallen i helga (kan gå helt til f1,4 men ofte blir ikke fokusen så skarp da), og lot kameraet selv bestemme lukkerhastigheten - den lå da på rundt 1/200 sek. ISO 800 er ok - noe særlig høyere er det få kamera som takler spesielt bra (ikke mitt heller synes jeg). 75 - 300 objektiv (?) Har bare det + kit. Tusen takk for tips (Ble kjempeglad) Neimen - fiiiine bilder av bustetrollet mitt også! (Kan jeg stjele dem?) Han så jo skikkelig mye finere ut på bildene der - enn det føltes ut når jeg gikk rundt der med han... Han var helt vill på søndagen - og det føltes ut som han gikk så hackney som den flotteste hest. Heldigvis viser ikke billedbevisene her at det var så ille, da... Den lyse beardisen er altså min - heter Snurre, er typisk i fargen for å være blå. Den bittelille tispen som sitter på bordet bak oss er sort, og nettopp blitt junior - OG fått sin første løpetid (så noen av gutta hadde det veeeeeldig vanskelig for å konsentrere seg). Tispen på stå-bildet er BIR tispen - Kicki til MollyC her på Sonen - en pen sort voksen championtispe. Tusen takk for at du tok bilder og vise de fram! Kjempemoro å se. Susanne Det var bra! Man blir jo litt nervøs for hvordan snikfotografering blir mottatt Bare stjel i vei Kjempefine hunder var det! Edit: Veldig fine bilder tatt av Jeanette!
Siri Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 75 - 300 objektiv (?) Har bare det + kit. Tusen takk for tips (Ble kjempeglad) Det er vel ikke et så veldig lyssterkt objektiv så det er ikke rart om du synes det var vanskelig . På "full zoom" vil du vel ikke greie å få større blender enn rundt 5,6 vil jeg tro - kanskje enda dårligere også - og da blir det rett og slett for lite lys for kameraet i de forholdene som er i en sånn hall. Det ER veldig vanskelig å få gode bilder i hallene, så jeg stiller alltid bare med min 50 mm f1,4 - men selv ikke med den blir alle bildene optimale liksom.
Gjest Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Det er vel ikke et så veldig lyssterkt objektiv så det er ikke rart om du synes det var vanskelig . På "full zoom" vil du vel ikke greie å få større blender enn rundt 5,6 vil jeg tro - kanskje enda dårligere også - og da blir det rett og slett for lite lys for kameraet i de forholdene som er i en sånn hall. Det ER veldig vanskelig å få gode bilder i hallene, så jeg stiller alltid bare med min 50 mm f1,4 - men selv ikke med den blir alle bildene optimale liksom. Ok det var jo en trøst for selvtilliten Da tror jeg kanskje kit objektivet (18 - 70) hadde vært bedre, så får jeg heller snike meg enda mer innpå istedet. (Og snart er det vår med utearrangementer hurra!)
rottmaneier Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Så fine bilder Bali stod jo nesten fint på det ene bildet jo! hehe.. Får legge ut noen av de bildene vi tok også da, og selvfølgelig er det flest fra gårdshundringen: Dag 1: Bandit og Silje Bali Mimmi; søsteren til Bali som fikk ck: Telma, moren til Bali som fikk CERT og ble BIR: Og litt av hvert av Bandit, Bali og Mimmi:
rottmaneier Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Dag 2: BIM: BIR og BIM: Bali: Og ett par boxere tilslutt:
Tab07 Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Er visst litt glad i å ha en hånd i rompa på Bandit ser jeg
Yodel Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Duuuh, ble det brukbart bilde av oss? Jo, det ble egentlig bra av dere, men fokusen ble helt feil! Aner ikke hva som skjedde, men jeg har stillt inn linsen på "manuell fokus" med følgende res: (Bakgrunn klar, forgunn blurrete). Men om du kan bruke det er duvelkommen til det Caroline & Tibra BIS 3! Astrid handler Kee på en super måte!
rottmaneier Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 Er visst litt glad i å ha en hånd i rompa på Bandit ser jeg hahaha, jeg er ikke noe bedre selv
Caroline Skrevet 18. Januar 2010 Rapporter Skrevet 18. Januar 2010 *klipp* Ååå, så synd det ble uklart, for der viste hun seg jo bra Vi får håpe på flere muligheter
Nowisclee Skrevet 21. Januar 2010 Rapporter Skrevet 21. Januar 2010 *random quote* Snikfotografering liker vi! Men, du kom ikke bort og sa hei? Astrid handler Kee på en super måte! Gikk iallefall greit når jeg husket på å konsentrere meg! Stakkars Kee på søndagen, jeg begynte å bli litt sliten da tror jeg. Halvveis inn i ringen ved siden av og bare tull. Menmen, gikk greit da, hyggelig dommer! Og verdens snilleste lille basselusk som ikke blir fornærmet over surrete handler som rykker i båndet og løper for fort i ringen. Mange fine bilder her! Men skulle vært enda flere basenji-bilder, og noen etnahundbilder, syns jeg!
Gjest Skrevet 21. Januar 2010 Rapporter Skrevet 21. Januar 2010 Snikfotografering liker vi! Men, du kom ikke bort og sa hei? Det var bra.. Jeg zoomet ganske mye, det var to ringer, et gjerde og en haug av mennesker immelom oss, hvis ikke hadde jeg sagt hei
Skautussa Skrevet 29. Januar 2010 Rapporter Skrevet 29. Januar 2010 Begge mine vovver har fått Kennelhoste...høyst sansynlig etter utstillinga i Letohallen nå i januar Dropper derfor utstillingene på Hellerud til helga, pga smittefaren.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar