Gå til innhold
Hundesonen.no

Sengetrekkene mine suger til seg hundehår


Benedicte

Recommended Posts

Det meste jeg har av laken og sengretrekk er av 100% bomull, og det suger til seg ekstremt mye hundehår. Vanskelig å få bort er det også, og ikke forsvinner det i vaskemaskinen (har ikke tørketrommel).

Hvilket type stoff burde jeg bruke som ikke suger til seg hår så lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sateng suger også til seg hundehår, men fordelen er at det meste slipper lett om du rister sengetøyet (før vask). Men om det er underull du snakker om, så er det vel bare tørketrommel som hjelper.. Finnes det et myntvaskeri i nærheten, så kan du tromle sengetøyet der for en grei penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har av laken og sengretrekk er av 100% bomull, og det suger til seg ekstremt mye hundehår. Vanskelig å få bort er det også, og ikke forsvinner det i vaskemaskinen (har ikke tørketrommel).

Hvilket type stoff burde jeg bruke som ikke suger til seg hår så lett?

Må innrømme at jeg er på samme quest som deg. En ting jeg har funnet ut her i huset er iaf at Ikea ikke egner seg som stedet hvor en kjøper sengetøy. Mesteparten derifra må jeg nesten gå over med vaskehanske for å bli kvitt katte- og hundehår. Det virkelig gror fast virker det som :icon_redface:

Så det eneste jeg har skjønt hittil er å holde meg unna Ikea på den fronten. For det virker ikke helt som om det bare gjelder hva det er laget av, men hvordan det er laget. 100% bomull har slått ut med helt forskjellig resultat her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke flanell.. :icon_redface: Hva med krepp? Aner ikke altså, men det er i alle fall noe vi ikke har, og jeg innbiller meg kanskje at det er bra?

Vi har kjøpt sengetøy som forsåvidt er bomull (tror jeg), men det er noe sateng-aktig over det, litt sånn "eksklusiv" feeling. Jeg mener å kunne påstå at det ikke er så himla mye hår på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper hvis man legger litt penger i det, som Vala sa er ikke IKEA-sengetøy noen slager nei (har måttet kaste mitt pga hår). Jeg vil tro at litt glattere bomull (egyptisk bomull?) kanskje vil være enklere å holde rent? Jeg støvsuger lakenet og bruker sengeteppe hele dagen (og ingen hunder i sengen om nettene, iallefall ikke i røyteperiodene :icon_redface:), og nå går det greit. Før, da hundene sov i sengen, følte jeg noen ganger at jeg omtrent var like hårete som en Schäfer i røyting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Kid-interiør neste kanskje? Nå har jeg skaffet meg sengeteppe, så får jeg se hvordan det holder. Jeg må ha hundene på rommet om natten, men prøver å ha de på gulvet. Veeeldig mye enklere sagt enn gjort :lol: Skrulle skal absolutt ligge oppå meg og klatrer opp etter mindre enn 10 sekunder, og jeg prøver å være konsekvent sovner og våkner med minst to hunder i sengen. Tia sniker seg opp ved beina mine, Cita hører som oftest på det jeg sier. Men når jeg har vært borte og kommer inn på rommet ligger alle tre i sengen :wub: Så den delen har jeg gitt opp.

Har forresten samme problemet med håndkler! Hva fungerer der?

Så, holde meg unna IKEA-tøy og helst bomull også - skal hvertfall prøve litt forskjellig, prøve å holde hundene ute av sengen om natten og bruke sengeteppe på dagtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk glatte laken er like ille som frottè. Men som sagt, jeg har litt troen på litt dyrere bomull. Da jeg hadde hundene i sengen om natten, pleide jeg å ha et stoort laken som et slags sengeteppe oppå sengen også om natten. Jeg sover relativt stille, og hundene ligger somregel oppå dyna (ehm, ikke Knott, men Zima iallefall :wub:), og det tar av for en del det og:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottè er sånt mykt teddybjørnaktig stoff som man ofte har i pyjamaser og sånt. God forklaring? :wub:

Frotte er hånkle stoff og flanell er sånn pysjamasstoff (her skulle vert en plystresmiley)

Selv syns jeg ikke at det kommer SÅ mye hundehår i senga utenom røytetid og jeg har bomullsengetøy fra en eller annen sånn kid/princess butikk.(Jeg har og en sånn sniker, som plutselig er i senga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frotte er hånkle stoff og flanell er sånn pysjamasstoff (her skulle vert en plystresmiley)

Selv syns jeg ikke at det kommer SÅ mye hundehår i senga utenom røytetid og jeg har bomullsengetøy fra en eller annen sånn kid/princess butikk.(Jeg har og en sånn sniker, som plutselig er i senga)

Jaa, selvfølgelig :wub: Det VET jeg jo egentlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra over med støvsuger før man vasker det, og kjøpe nytt med jamne mellomrom. Det fungerer best hos meg. :wub:

Kid outlet på Økern Senteret, så der kan du få bra saker til billig penge. De jeg har kjøpt der har små fargefeil bare (du må leite for å finne de faktisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt sengetøy som forsåvidt er bomull (tror jeg), men det er noe sateng-aktig over det, litt sånn "eksklusiv" feeling. Jeg mener å kunne påstå at det ikke er så himla mye hår på det..

Jeg og har noe sånt,og plages ikke med hundehår i det hele tatt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: Vet du hvor du har kjøpt sengetøyet ditt?

Jeg lurer faktisk på om det var Jysk? :wub: Hvis ikke var det Kid eller Princess, men tror faktisk det var Jysk. En av de dyreste variantene de har der, lurer på om de kaller det bomulls-sateng? Med egyptisk bomull også kanskje? :lol:

Edit: Lurer på om merket kan hete noe sånt som Krohnborg eller noe annet ******borg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damask er det som fungerer best her i huset. Det er meget tettvevd bomull og hundehårene er lett å riste av. Damask er den dyreste vevde bomullen, men i mine øyne verd prisen. De holder en "evighet" og er myke og deilige å sove i!

Hilsen hu som har jobbet 5 år på KID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke flanell.. :frantics:Hva med krepp? Aner ikke altså, men det er i alle fall noe vi ikke har, og jeg innbiller meg kanskje at det er bra?

Vi har kjøpt sengetøy som forsåvidt er bomull (tror jeg), men det er noe sateng-aktig over det, litt sånn "eksklusiv" feeling. Jeg mener å kunne påstå at det ikke er så himla mye hår på det..

Nei, ikke krepp heller. det er vel bedre enn flanell, men det suger pels det også. Vi bruker kun det. Og jeg tar pelsen på kjøpet jeg... :frantics:

Sku jo liksom ikke ha dyrene på soverommet lenger, men Bridie måtte flytte inn igjen da vi fikk kattungene. Og siden hun og Iblis aldri blir helt venner, så tørr jeg ikke kaste henne ut igjen. Men, syns jo det er kos med en Bridie i senga også, så da får pelsen bare være...

Jeg fant ut at det mest effektive var å hive ut hundene fra soverommet, nå er det ikke ett eneste hundehår i sengetøyet :wub:

Nettopp...

Ellers er det tørketrommel som er alternativ da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har av laken og sengretrekk er av 100% bomull, og det suger til seg ekstremt mye hundehår. Vanskelig å få bort er det også, og ikke forsvinner det i vaskemaskinen (har ikke tørketrommel).

Hvilket type stoff burde jeg bruke som ikke suger til seg hår så lett?

Bomulls sateng (eller var det motsatt?) funker bra :frantics: Her i huset ligger to puser i senga + ei bikkje innimellom, og dynetrekkene i bomulls sateng er de eneste som er noenlunde pelsfri når de kommer ut av vaskemaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke flanell.. :) Hva med krepp? Aner ikke altså, men det er i alle fall noe vi ikke har, og jeg innbiller meg kanskje at det er bra?

Vi har kjøpt sengetøy som forsåvidt er bomull (tror jeg), men det er noe sateng-aktig over det, litt sånn "eksklusiv" feeling. Jeg mener å kunne påstå at det ikke er så himla mye hår på det..

Krepp er det værste vi har prøvet her, det suger dobbelt mengde hundehår til sig, om det både er korthåret eller underull.

Her bruker vi Bomulls sateng og damask, er ihvert det der funker bedst for os(vores hunde går i sengen når vi sover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...