Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker


ipadda

Recommended Posts

Bikkja har i flere dager (egentlig siden snøen kom - uker da..) nektet å gå ut mer en å gå på do. Har gjort flere forsøk på å få henne med meg ut, men syns faktisk ikke det er riktig å tvinge henne når hun blir halt og vond underveis. Jeg gikk derfor til innkjøp av potesokker til henne idag, i håp om at det skulle løse problemet. Men, bikkja nekter PLENT å gå. Hun stiller seg RETT OPP OG NED, og beveger seg ikke en MILLIMETER engang.... Så nå kjenner jeg at jeg blir litt frustrert her jeg sitter.

Skal jeg "tvinge" henne med meg på tur MED sokker, (noe som vil resultere i at jeg må DRA henne med meg, hvilket jeg ikke liker!) eller skal jeg rett så slett bare "drite i" å tvinge henne ut?

Hun fryser ikke ellers, da hun har en jokke overall som er TYKK og med fleece inni, og hun går når hun har BARE den på seg. Med sokker stoppet alt opp.

Sokkene jeg kjøpte ble kjøpt på XXL og er av merket KENNEL.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder stopper automatisk opp når dem får sokker på seg fordi det er så uvant for dem. Min inkludert. Men dersom du kan lokke henne etter deg med noe skikkelig delikate godbiter, så vil kanskje hunden etter et par meter skjønne at potesokker egentlig ikke er så ille likevel. Min går ganske rart, og løfter ekstra høyt på beina i starten, men så snart vi begynner å bevege oss utendørs er sokkene helt glemt.

Dersom sokker er KLIN UMULIG uansett, og så lenge det bare er saltet som er problemet, så er alternativet å bære hunden, evt. kjøre, til et sted hvor det ikke er saltet. Dersom hunden ikke vil gå i snø generelt blir det verre... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det jo uvant å skulle bevege seg med potesokker på når man plutselig en dag får prakket det på beina. Jeg tror ikke bikkjedyret ditt er unormal av den grunn. :banana:

Hadde det vært min hund, hadde jeg dratt henne med meg på tur allikevel. Jeg gidder ikke å dille så mye... Det er uvant, ikke farlig, ergo er det jo bare det å gjøre potesokker til noe normalt som kan få hunden til å bli vant til å bevege seg ordentlig i dem.

Om hun PLENT nekter å gå, selv om du drar henne med deg (det er i grunnen ikke noe å få dårlig samvittighet for det da, jeg drar med meg hunden min hele tiden jeg, når hun stopper for å snuse for eksempel), kan du jo eventuelt prøve å starte turen uten sokker, og ta de på etterhvert, når hun har blitt kald på potene. Det kan jo hende hun plutselig blir litt mer bevegelig om hun kjenner at potesokkene faktisk kan ha effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt potesokker til mine. Shandy bryr seg lite etter noen skritt, Chira derimot står på 4 stive bein. Jeg drar henne bare etter meg så går hun etterhvert. Potesokker er ikke vondt, bare rart og litt ubehagelig i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men har du kjøpt de i butikken eller på nettet! Leter etter potesokker i den str(regner jeg med) selv nemlig. Men finne rde ikke på nettet :/

Kjøpte i butikken, dog uten å prøve. Tok den minste størrelsen og satset på at de skulle passe, og det gjorde de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta henne med ut med potesokker? Mine blir lamslått av å få på sokker (eller dekken, eller dress), men med en gang de kommer ut, rister de seg og synes det er helt greit - ja, faktisk er det ganske digg å kunne gå ut i kulden uten å fryse tærne av seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har i flere dager (egentlig siden snøen kom - uker da..) nektet å gå ut mer en å gå på do. Har gjort flere forsøk på å få henne med meg ut, men syns faktisk ikke det er riktig å tvinge henne når hun blir halt og vond underveis. Jeg gikk derfor til innkjøp av potesokker til henne idag, i håp om at det skulle løse problemet. Men, bikkja nekter PLENT å gå. Hun stiller seg RETT OPP OG NED, og beveger seg ikke en MILLIMETER engang.... Så nå kjenner jeg at jeg blir litt frustrert her jeg sitter.

Skal jeg "tvinge" henne med meg på tur MED sokker, (noe som vil resultere i at jeg må DRA henne med meg, hvilket jeg ikke liker!) eller skal jeg rett så slett bare "drite i" å tvinge henne ut?

Hun fryser ikke ellers, da hun har en jokke overall som er TYKK og med fleece inni, og hun går når hun har BARE den på seg. Med sokker stoppet alt opp.

Sokkene jeg kjøpte ble kjøpt på XXL og er av merket KENNEL.... ?

Symra vekker latter når hun har potesokker på, hun løfter beina så høyt for hvert skritt at det ser helt komisk ut. Hun sto også pal første gangen hun prøvde dem på, men hun glemte dem fort. Vi bruker dem mest på utstilling når det er sølete ute og hun må luftes.

Jeg tipper at om du "drar" henne med deg noen meter, så vil hun veldig fort glemme at hun har dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...